Déjà vu w Modlinie. PPL znów zablokował rozbudowę terminala

Déjà vu w Modlinie. PPL znów zablokował rozbudowę terminala - Sytuacja lotniska w Modlinie jest trudna. O tym, że - aby port mógł się dalej rozwijać potrzebne są środki na inwestycje - mówiliśmy już od 2-3 lat. Zarząd spółki wielokrotnie powtarzał, że potrzebne jest dokapitalizowanie pewnych inwestycji, aby lotnisko mogło generować większe przychody. Niestety od 3 lat wszelkie próby usprawnienia działania portu w Modlinie są...
27/06/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cf95f 2019-07-01 09:14   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
@gość_9b03d ciekawe kto robił te testy, ci sami którzy wystawili negatyw WMI? oh, cóż za zbieg okoliczności, że istniejący port nie ma szans w dwoma widmami...

@gość_368a9 zapraszam na lotniska DUB, STN, CRL i wiele innych, dzięki którym lotniska mają niesamowity ruch i przy tym nie są RYRa.@gość_bfeb2 jak to możliwe, że pompuje się kasę w LOT czy porty widma?
jak się wam marzy gospodarka sterowana i jedyne słuszne linie to chyba musicie zmienić kraj na taki z trochę innym ustrojem.
gość_d57c6 2019-07-01 08:34   
gość_d57c6 - Profil gość_d57c6
Nie jestem prawnikiem ale skoro Ppl jest obecny w Modlinie ma lotnisko na Okeciu bedzie budowalo ( lub nie) w Radomiu oraz CPL to nie tworzy tym monopoly? KE zdaje sie ze rozwiazala taki problem np. w Londynie nakazujac jednej spolce sprzedac czesc lotnisk.
pasażer 2019-06-30 16:38   
pasażer - Profil pasażer
Do adam 1987
Nie ma czegoś takiego jak spółka PPL. Jest Przedsiębiorstwo Państwowe ..., to nie jest nawet spółka prawa handlowego. To że z Naczelnego Dyrektora zrobiono prezesa to jeszcze nic nie znaczy.
usuniety 2019-06-30 16:23   
usuniety - Profil usuniety
Dotowanie Ryanaira w Modlinie jest głupie, głupie jest też ładowanie kasy w Radom. A najgłupsze jest to, że budowa tych dwóch lotnisk pogrzebała lotnisko w Łodzi. To jest po prostu marnotrastwo.
gość_31ebc 2019-06-28 20:22   
gość_31ebc - Profil gość_31ebc
Nie zapominajcie, że większość lotów jest operowana przez Ryanair Sun czyli polską firmę płacącą tutaj podatki i zatrudniającą Polaków na polskich kontraktach.
gość_1a8ff 2019-06-28 17:29   
gość_1a8ff - Profil gość_1a8ff
Piszecie że Modiln nie zarabia. Ale przynaniej wychodzi na zero. A przecież Radom to będzie maga wtopa na 5 lat po czym zostanie zamknięty bo nie będzie pasażerów. Dwa razy większy Lublin ledwo zipie. Podobnie 3 razy większa Łódź. Radom to zupełnie chory pomysł.
CPK (o ile powstanie) zakończy karierę Radomia. LOT i PPL zrobi wszystko żeby zamknąć Modlin, Łódź. Będzie hamował rozwój Krakowa żeby tylko CPK "rosło w siłę".
gość_7c3d6 2019-06-28 14:10   
gość_7c3d6 - Profil gość_7c3d6
gość_bfeb2 Umowa jest jaka jest, ale czy ktos na prawde mysli, ze jakakolwiek linia wejdzie do Radomia na gorszych warunkach? Jak ktos zacznie stawiac warunki, ro Ryanir sie wyniesie gdzie indziej jak to ma w zwyczaju. Na tej całej idiotycznej sprawie z Radomiem linie tylko wynegocjiuja jeszcze lepsze stawki.
gość_bfeb2 2019-06-28 12:39   
gość_bfeb2 - Profil gość_bfeb2
Jak to możliwe, że Modlin uwikłał się w umowę z Ryanairem która powoduje, że im bardziej wzrośnie ruch tym większe straty poniesie Modlin? Przecież to jest chore. Z teorii gier jedyną opcją na rozwiązanie problemów Modlina jest pogorszenie warunków Ryanairowi i tym w istocie jest brak nowych inwestycji. Ryanair musi rozważyć, czy opłaca mu się bieżący stan bez wzrostu ruchu czy stan, gdzie wprawdzie zapłaci więcej ale będzie miał możliwość wzrostu ruchu bo zostaną odblokowane inwestycje. Szczególnym wariantem rozwoju sytuacji, jest ten, w którym Ryanaira trzeba przeczekać do końca umowy i dopiero po jej urealnieniu i wprowadzeniu kolejnych operatorów wznowić inwestycje. Mazowsze się nie popisało podczas negocjowania umowy i teraz nie ma prawa się żalić, że nikt nie chce dokładać do worka bez dna.
maciek_waw 2019-06-28 12:01   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Oby tylko do października... niech te dziady już odejdą.
gość_2d25c 2019-06-28 10:50   
gość_2d25c - Profil gość_2d25c
Przeciwnikom dotowania "Ryanair" zwrócę uwagę na to ze kontrolowany przez PiS samorząd Podkarpacia płaci Ryanairowi miliony za pseudo-promocję.
gość_17610 2019-06-28 10:30   
gość_17610 - Profil gość_17610
Mam nadzieję, że to działanie PPL na niekorzyść spółki kiedyś zakończy się paragrafem KK
adam1987 2019-06-28 09:55   
adam1987 - Profil adam1987
Inwestycja w Radomiu jest prowadzona przez spółkę PPL z jej własnych środków. Do Modlina chce dopłacić samorząd, dlatego test prywatnego inwestora należało zrobić i teoretycznie KE europejska ma prawo się czepiać. To, że lotnisko potrzebuje rozbudowy na już, a PPL stara się utrudniać jako może, to inna sprawa
gość_368a9 2019-06-28 09:28   
gość_368a9 - Profil gość_368a9
wy chyba czegoś nie rozumiecie. Rozbudowa Modlina to umocnienie Ryanaira w Polsce bo on tam od razu zagospodaruje nową przestrzeń i powierzchnię. Jak chcą się rozbudować to niech Ryanair się dołoży i stworzy sobie prywatne lotnisko. Ja nie życzę sobie, aby w moich pieniędzy podatnika dotowano ten twór. Zaraz mnie pewnie zakrzyczycie, ale pomimo, że daleko mi do PIS to tutaj popieram ich w kwestii dbania o polski interes, a nie irlandzki i ich dochody...
gość_d51a8 2019-06-28 08:51   
gość_d51a8 - Profil gość_d51a8
A ja się cieszę z lotniska w Radomiu. Będę miał bliżej.
gość_9b03d 2019-06-28 07:29   
gość_9b03d - Profil gość_9b03d
Gosc8f71a:

Latwo sprawdzic - po co pytac. Tak. I dla Radomia i dla cpk tez byly robione tpi. Daly wynik pozytywny wiec notyfikacja nie jest potrzebna.
gość_9b03d 2019-06-28 07:26   
gość_9b03d - Profil gość_9b03d
Zwrot z zainwestowanego przez wspolnikow kapitalu jest do tej pory zerowy mimo osiagniecia a nawet przekroczenia zakladanej liczby pasazerow. Czy bedzie zwrot jak zainwestuja wiecej czy to tylko bajki zarzadu, aby wyciagnac wiecej pieniedzy publicznych. Na to pytanie odpowiada test prywatnego inwestora...
gość_ec29c 2019-06-28 01:58   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Warto przypomnieć, że autorami lotniska w Modlinie są ci sami (była też pewna rotacja personalna), którzy teraz prą do Radomia: to kierownictwo LOT-u.

Za czasów PO pomysł polegał na usunięciu LCC z Okęcia. I na wniosek kierownictwa LOT-u powstał Modlin. Niestety (dla LOT-u, na pasażerów na szczęście) okazało się, że Wizz pozostał na Okęciu. Więc już za PiS uderzono w Wizza ciszą nocną 23:30 i zakazem tankowania.

W między czasie pojawił się pomysł na CPK: przed uruchomieniem LAX (Tokio i Seul okazały się sukcesem), kierownictwo LOT-u wierzyło, że uda się zarabiać na przesiadkach. Z drugiej strony wiedziano o stratach na większości krajówek. Deficytowe samoloty obciążające LOT miały być zastąpione deficytowymi pociągami obciążającymi podatników.

Niestety okazało się, że Modlin ma nieusuwalną wadę: jest bliżej Warszawy, niż CPK. Stąd pierwsze ataki na Modlin.

W międzyczasie okazało się, że kolejne kierunki, czyli LAX i SIN przynoszą niewielkie zyski lub straty. Wielkie straty przynosi uziemienie MAX-ów. Stąd desperacja, by usunąć konkurencję, np. administracyjnym podziałem ruchu. Tylko, że to wymaga zgody KE, więc jest mało prawdopodobne. Skoro nie można pozbyć się Wizza, to zostanie podjęta desperacka próba pozbycia się Ryana.

Wbrew swoim wyborcom, bo ludzie latający Ryanem z Modlina to wyborcy PiS. Ale LOT został przedstawiony jako symbol sukcesu PiS (co jest kłamstwem, bo to Tusk mianował Mikosza po raz drugi) i dlatego LOT nie może upaść. Nawet za cenę utraty głosów wyborców PiS latających Ryanem z Modlina.

Aby zminimalizować straty jest próba zwalenia winy na PSL (i PO). Stąd te bzdurne testy inwestorów itp. TVP poinformuje, że PSL z PO zniszczyły Modlin.

A cały problem polega na tym, że w biednym kraju takim jak Polska LOT forsuje "strategię" wysokich cen za P2P, nazywaną dla zmylenia przeciwnika (czyli pasażerów) strategią zarabiania na przesiadkach. Zdradzę Wam tajemnicę, że gdyby LOT całkowicie zrezygnował z krótkodystansowych przesiadek (przesiadki tylko na long haul zaczynając od Astany, plus Moskwa, Petersburg, Kaliningrad i Mińsk jako wyjątki, bo przez wizy tam jest sztywny popyt) to od razu poprawiłby wyniki. Można też obniżyć ceny za P2P i podnieść za przesiadki. Kolejnym krokiem powinno być pozyskanie samolotów średniodystansowych o niskich kosztach jednostkowych.

Oczywiście LOT nie ma szans w otwartej konfrontacji z Wizzem, ale ma szczęście bo dzięki limitowi 600 operacji dziennie na Okęciu Wizz nie może dostać nowych slotów. W S19 LOT dostał 2600, zaś Wizz 350 i wystarczy utrzymać limit 600 operacji i utrzymać przyznane sloty, by Wizz nie mógł się rozwijać. A LOT mając ponad 7 razy więcej slotów powinien Wizza rozjechać, nawet liliputami, tylko to wymaga obniżki cen za P2P.

Paradoksalnie, gdyby Kaczyński przyszedł do LOT-u i im nakazał, by ceny za typowy europejski P2P zaczynały się od 299 zł za RT to poprawiłby wyniki LOT-u.
gość_6ed2a 2019-06-28 01:35   
gość_6ed2a - Profil gość_6ed2a
Czy takiej działalności jaką prowadzi PPL przeciw WMI nie można zaskarżyć do sądu jako działanie udziałowca na szkodę spółki?
gość_8f71a 2019-06-27 23:45   
gość_8f71a - Profil gość_8f71a
No właśnie, czy notyfikowano KE inwestycję w port Radom - Zero? I czy pytano EY o opinię, ile potrzeba na utrzymanie tej "inwestycji"? A czy TPI robiono też dla CPK? I tam notyfikacji nie potrzeba?
gość_0a505 2019-06-27 23:44   
gość_0a505 - Profil gość_0a505
Przyszłość Modlina zależy wyłącznie od Twojego głosu przy urnie. Jeszcze jedna kadencja obecnej partii rządzącej i lotniska nie będzie - bez względu na koszta.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama