Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam7691
2019-06-13 23:14
rada dla LOT: czas na Airbusa
gość_ec29c
2019-06-13 21:18
Bardzo dobra decyzja. Podobnie jak ten kolejny używany E195.
LOT dobrze chciał, zamówił 15 sztuk 737 MAX 8, które zamówiono przed katastrofą w Indonezji. Te MAX-y mają niskie koszty jednostkowe, na dłuższych dystansach zużycie paliwa poniżej 2 l/100 km na fotel. MAX-y zamówili też tacy gracze jak American, czy Ryan więc nie powinniśmy mieć pretensji do LOT-u, że nie sprawdził, bo nikt nie sprawdził.
LOT dobrze też zrobił hurtowo kupując kilkadziesiąt slotów po Small Planet. Dobrze też zrobił występując o ostanie wolne sloty na Okęciu (ma przyznane ponad 2600).
Ale zdarzyła się katastrofa, MAX-y są uziemione, nikt nie chce rezygnować ze swoich 737-800 NG, więc LOT musi sobie radzić inaczej.
A B737-700 systematycznie przylatuje do Krakowa w jako KLM i forumowicze piali z zachwytu, gdy to ogłoszono. Więc pozachwycajmy się 737-700 LOT-u ;-))
gość_58987
2019-06-13 10:04
gość_ebc4c ... prezes milczarski, jako wytrawny gracz, chce miec wszystkie karty w dłoni ;-)
@gość_4c626: tu chodzi też o klienta, a nie tylko o obsługę techniczną...
Jeśli ktoś kupuje bilet na LO6/LO7 (WAW-JFK-WAW) zachęcony mocno reklamowanym Dreamlinerem, z polską obsługą i polskim językiem na pokładzie (i takie tam argumenty...) to gdy wsiada do wynajętego samolotu innych linii może się czuć zawiedziony...
@gość_09168: problem w tym co napisałem powyżej - co czuje klient LOT-u? Czy wcześniejsze wielomilionowe wydatki na reklamy mają dzisiaj jakieś znaczenie skoro LOT lata tak różnymi samolotami i klient nie może być pewnym, jakim samolotem, z jakim rozkładem miejsc i z jaką obsługą będzie leciał gdy kupuje bilet...
@gość_46c36: zgadzam się, że A330/A340 (z układem ekonomy 2-4-2) są wygodniejsze dla pasażera niż B787 (3-3-3). Ale to jest wtórne - moim zdaniem ważniejsze jest to jak dzięki swojej polityce flotowej LOT traktuje klienta. Nawet nie potrafię oszacować ile będzie kosztować odwrócenie takich opinii...
Innymi słowy: dzisiaj duże koszty wynajmu wet-lease, jutro koszty PR, a w przyszłości jeszcze większe koszty, bo zaufanie klientów łatwo stracić, ale długo się je odbudowuje.
Ale oczywiście rozumiem też to, że lepiej brać wynajem wet-lease niż masowo odwoływać loty.
To są koszty braku liczenia się z ryzykiem flotowym o czym nawet na p.com pisało się bardzo wiele 3-4 lata temu... czy ktoś w LOT-cie za to odpowie?
gość_93c46
2019-06-12 23:37
Fotele w 737 Lotu są wygodne? Dla kogo, bo raczej nie dla pasażerów.
gość_46c36
2019-06-12 22:10
@demar a leciałeś kiedyś a340 i dreamlinerem?
Bo pojemność jest podobna, natomiast komfort między tymi samolotami to przepaść na dużą niekorzyść 787. Technicznie może 787 jest nowszy, ale pasażerów upchano tam jak sardynki w puszce. Lotowska klasa biznes to w zasadzie bardzo dobre premium economy w wiodących liniach, układ foteli 2-2-2 był dobry 20 lat temu, teraz standardem jest osobny dostęp dla każdego pasażera. Klasa ekonomiczna dreamlinera dorównuje w swej niewygodzie tylko 777 w 10-rzędowej konfiguracji i żadna wielkość okien czy ciśnienie nie zrekompensuje skakania przez 2 fotele na 10-godzinnym locie. Zwłaszcza jak sąsiedzi śpią. O korytarzach tak wąskich, że z trudem mieszczą wózki cateringu nie wspominając. To się nadaje na chartery do Turcji, nie na długie loty.
Generalnie tym modelem potwierdza się tylko zasada, że każdy boeing jest dużo mniej wygodny od swego odpowiednika z airbusa. W gruncie rzeczy boeing pasuje do LOTu - ceny normalne, a standard kiepskiego low-costa.
gość_09168
2019-06-12 11:07
@gość_070f3 W tekście jest wyraźnie napisane, że dla LOTu lata obecnie tylko Get Jet (Blue Air latał do maja).
@gość_ebc4c 737-700 to samolot technicznie identyczny jak -800, więc to żaden problem dla LOTu. Jedynym problemem jest rzeczywiście pojemność samolotu i komfort na pokładzie - jednak wszystkie 737 we flocie LOTu mają wygodne fotele, z gniazdkami USB. To samo z resztą z EMB - wszystkie te samoloty są identyczne technicznie, ujednolicenie szkolenie dla pilotów i załóg.
@demar - Natomiast co do Air Belgium, to lata tam ich załoga, więc w czym problem dla LOTu?
gość_4c626
2019-06-12 09:41
@demar - Ale przy założeniu że samolot jest wynajęty w formule wet-lease obsługa techniczna nie jest kompletnie po stronie LOT. Generatorem kosztów jest sam najem w tej formie a nie serwis, który jest zawarty w cenie. Co innego gdy samolot jest serwisowany bezpośrednio przez LOT lub AMS które jest de facto we wspólnym holdingu - PGL co ma tylko pozytywny wpływ na koszty serwisu.
@gość_ebc4c: B737-700 wobec B737-800 to jeszcze niewielka różnica.
Ale dla LOT lata obecnie np. Airbus A340-313 (rej. OO-ABD, kiedyś też OO-ABE).
A340 gdy ma się B787 to już spora różnica...
gość_ebc4c
2019-06-12 00:55
Widac ze spece od floty w LOT jeszcze nie wiedza, ze aby zarabiac to trzeba flote ujednolicac. A tu 737- 300, 400, 700, 800, nieloty 8MAX. No I jeszcze E - 195, 190, 175, 170 I tak dalej. Oj odbije sie to LOTowi czkawka, oj odbije......
gość_b9926
2019-06-12 00:20
Ciekawe, że akurat -700. To może wywołać pewne komplikacje, jeśli miałby zastępować -800 lub Max 8. Inaczej, jeśli wspomagałby rejsy obsługiwane przez Embraery.
gość_32193
2019-06-11 21:28
Ciekawe czy dostanie barwy LOT'u. Swoją drogą dziwie się że nie napisali o tym że LOT pozyskuje również kolejnego Embraera 195 - będzie to najstarsza bo 12 letnia maszyna.
gość_070f3
2019-06-11 20:21
Rumuński Blue Air od 2 lat wspomaga PLL LOT. Latał na trasie z Warszawy do Rzeszowa, Paryża, a obecnie do Tbilisi. Blue Air w Rumunii przewiozła w 2018 roku 5.2 miliona pasażerów.