Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego wydała zawiadomienie z żądaniem, by krajowe linie transportowe zawiesiły komercyjną eksploatację samolotu Boeing 737 MAX przed godziną 18:00 11 marca 2019 roku (
zobacz link ).
Komentarze np.
zobacz link .
gość_41d54
2019-03-10 22:52
Ciekawe co się będzie działo gdy masowo zacznie je odbierać RyanAir. Jeśli faktycznie jest jakaś wada w MAX-ach to właśnie w tej linii uwidoczni się to najszybciej.
adam1987
2019-03-10 21:20
Ponad 0,5% floty MAXów uległa całkowitemu zniszczeniu, wydaje się sporo, tym bardziej, że od ostatniej katastrofy nie minęło dużo czasu.
gość_c518b
2019-03-10 21:07
Wspόłczujᶒ tym ludziom, ktόrzy stracili swoich bliskich. Mam też nadziejᶒ, że Boeing w sposόb jednoznaczny oraz szybki zindetyfikuje przyczynᶒ zaistniałej katastrofy powietrznej.
gość_9d76b
2019-03-10 20:57
To straszne. Jednak przysłowie If it's Boeing I'm not going ma coś w sobie.
gość_bc9a4
2019-03-10 20:50
Podobno wystarczy wyłączyć "anti stall feature" w B737 MAX 8 i nie będzie problemu. Ciekawe dlaczego Boeing nie zrobil aktualizacji oprogramowania. FAA zalecało to w listopadzie.
lysypiotr76
2019-03-10 19:49
demar- Boeing już raz uziemił B737 gdy uwidoczniły się problemy z silnikami ( 2017). Maxy mogą zostać więc ponownie uziemione co na pewno będzie dla Boeinga bardzo kosztownym zabiegiem. Nie można jednak insynuować jak zrobiłeś w ostatnim zdaniu komentarza. Bo to trochę jak zarzucenie producentowi niedbałość o produkt finalny. Tym bardziej że po katastrofie Lion Air producent wysłał do wszystkich użytkowników MAXA instrukcję awaryjną systemu MCAS.
@gość_4065c: w Boeing chyba coś faktycznie z kontrolą jakości projektów jest nie tak...
Ciekawostka: Warren East (CEO firmy Rolls-Royce) niedawno potwierdził, że wycofuje się z oferowania silników do NMA, bo potrzebuje przynajmniej 7 lat od ogłoszenia programu na przygotowanie i sprawdzenie silników, a Boeing chce szybciej (przynajmniej o rok lub dwa).
Wielu analityków przypomina, że podobny pośpiech był z B787 (i flota B787 w wyniku problemów z aku została na kilka miesięcy uziemiona, a B787 nadal ma kłopoty z silnikami).
Można też przypomnieć, że opóźnienie wejścia do służby A330neo było z powodu silników (ale zdecydowano się wydłużyć okres testów, co w tym kontekście uważam za zaletę i zwycięstwo bezpieczeństwa nad zyskami).
Może więc lepiej dłużej i cierpliwie sprawdzać nowy model samolotu, niż potem szukać przyczyn katastrofy...
gość_ed134
2019-03-10 16:33
O zgrozo... jutro lecę LOT-owskim MAX-em na Heathrow... Może podstawią Embraera jednak
lmajchrowski
2019-03-10 15:04
Tak sie konczy pierszenstwo zysku i obawy o straty przez inwestorow nad bezpieczenstwem. Minimalizacja wszystkiego poza zyskiem.
nie tylko enter ale i lot
gość_d1e84
2019-03-10 14:06
Podano na konferencji prasowej, że m.in. dwie osoby z Polski były na pokładzie.
gość_086a2
2019-03-10 13:19
Boeing po LionAir nie poprawil oprogramowania zeby piloci nie musieli walczyc z maszyna???...zgroza!!!!
gość_4065c
2019-03-10 13:04
Coś się w Boeingu dzieje nie tak, nie radzą sobie z masówą jaką produkują? Najpierw silniki w Drimkach (fakt, że wina RR ale PRowo idzie to na Boeinga) a teraz te katastrofy MAXów. Ja czuje wielkie uziemienie wszystkich z nich zanim znowu zginą ludzie ....
gość_5ebcf
2019-03-10 12:10
W kolejny taki przypadek ciężko uwierzyć , myśle ze maxy do uziemienia
Ciekawe co na to nasz Enter
gość_d8b50
2019-03-10 11:47
Niedobrze, zapisy identyczne jak w LionAir - obawiam się, że konieczne będzie uziemienie całej floty Maxów na świecie - Boeing ma teraz nóż na gardle...