Wizz Air: Chcemy być największą linią w Polsce

Wizz Air: Chcemy być największą linią w Polsce Podczas spotkania z dziennikarzami, które odbyło się we wtorek (19.02) na krakowskim lotnisku, dyrektor generalny węgierskiej linii przekazał więcej szczegółów na temat planów związanych z dalszą działalnością linii w Polsce.W 2019 roku Wizz Air będzie latał z Polski na 160 trasach do 28 krajów. W pięciu bazach - w Warszawie, Katowicach, Gdańsku,...
20/02/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4abef 2019-02-25 13:44   
gość_4abef - Profil gość_4abef
Może by tak z 2 samoloty ulokować w Bydgoszczy?! Amsterdam/Rotterdam,Paryż,Rzym/Mediolan,UK,Oslo,Barcelona...
gość_6b568 2019-02-22 14:21   
gość_6b568 - Profil gość_6b568
gosc_5783d
Poznań pokazał, że jest popyt? Ryanair po otwarciu bazy zaczął tam tracić pieniądze. Ludzie owszem latają, ale po 39 zł, wystarczy popatrzeć na ceny na połączeniach do CDT, BLL, MAD czy OVD. Wiadomo, że baza to długoterminowy projekt, ale wątpię by rozwój FR w POZ przekonał W6, który również zaczął notować coraz gorsze wyniki w POZ (ogólnodostępne dane - wystarczy poszukać) i razem z LUZ wyraźnie odstawał pod względem rentowności, także bazy tutaj nie będzie... Wizz będzie rozwijał KRK i GDN oraz w przyszłości WAW.

Uważasz, ze bazę we Wrocławiaku zostanie zamknięta? Nie widzisz by ona miała szanse rozwoju
gość_6b568 2019-02-22 14:12   
gość_6b568 - Profil gość_6b568
gosc_68ed1
Wam już w tym Krakowie lajkoniki rozum odbiera haha :) KRK pępek świata :)
A ty co zazdrościsz Krakowowi. Inne porty mogą nam naskoczyć
gość_7c41c 2019-02-22 14:03   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
gość_24854 - Gdzie masz to ciągłe 'jojczenie' o braku połączenia z regionów do USA? To, że trzy osoby tak napiszą, nie oznacza, że wszyscy chcą tego i że wszyscy nie rozumieją tego rynku. Kto mądrzejszy nie łyka wszystkich komentarzy bezgranicznie. W KRK zapowiada się ciekawy rok biorąc pod uwagę nowe połączenia. Jeśli wypalą, można myśleć coś w dalszej perspektywie i może ktoś przyleci do Balic zza oceanu. Oceniajmy to co jest.
gość_847b3 2019-02-22 13:57   
gość_847b3 - Profil gość_847b3
numer do telecentrum Wizzair +48703703003 jedynie 4,92 pln/min a moze by tak 8 czy 10 pln/min? wtedy by się tak rozwinęli że pewnie by latali z Polski na Antarktydę.
pozdrawiam moderatorów
gość_847b3 2019-02-22 13:47   
gość_847b3 - Profil gość_847b3
dziękuję uprzejmie za niepublikowanie niektórych komentarzy - tych nieprzychylnych linii Wizzair.
potwierdza to bezsprzecznie obiektywność i rzetelność portalu pasażer.com
arahja 2019-02-22 13:26   
arahja - Profil arahja
@gość_8d39d obowiązek posiadania wiz automatycznie zmniejsza ci popyt na takie bilety. w przypadku lotów z regionów mówimy o ruchu wrażliwym cenowo oraz kupowaniu biletów przez osoby które robią to często spontanicznie. ja na przykład nie mam wizy więc jeżeli mam kupić bilet w jakiejś fajnej promocji wolę wybrać Azję a nie bawić się w jeżdżenie do ambasady, dzień wolny i dodatkowe 600pln
gość_8d39d 2019-02-22 08:38   
gość_8d39d - Profil gość_8d39d
Co ma zniesienie wiz do tego?
arahja 2019-02-22 07:52   
arahja - Profil arahja
Tak długo jak nie zostaną zniesione wizy do USA tak długo nikt nie otworzy połączeń do Ameryki
gość_13f4d 2019-02-22 07:32   
gość_13f4d - Profil gość_13f4d
@gość_a4333 możesz sobie zapraszać i zaklinać rzeczywistość ale słupki w excelu są nieubłagane - baza Wizzowi się w Poznaniu nie opłacała/opłacała znacznie mniej niż w innych miastach.
gość_2eef5 2019-02-22 02:30   
gość_2eef5 - Profil gość_2eef5
no to zapraszamy wizzira do zarejestrowania działalności w Polsce i płacenia tu podatków, a może też warto byłoby pomyśleć o infolinii na normalny numer telefonu a nie tzw "premium" gdzie ma godne towarzystwo a "seks telefonami" itp..
zapraszam :D
ps. dziękuję za wszelkie odpowiedzi
demar 2019-02-22 00:06   
demar - Profil demar
@gość_29954: A321LR i A321XLR to dwa różne typy samolotu, choć oba bazują na A321neo.

A321LR został przedstawiony na przełomie 2014/15 roku (launch customer - ALC - 2015.01.13) i wszedł na rynek pod koniec 2018 r. (pierwsza oficjalna dostawa 2018-11-14 dla Arkia Israeli Airlines: zobacz link ).
Zasięg nominalny 4000nm (7400km) w konfiguracji 206pax (16/190).

A321XLR to ciągle faza koncepcyjna. To co wiadomo (albo raczej: jest oczekiwane) to podniesienie MTOW do ponad 100 ton, zmiana typu dodatkowych zbiorników paliwa z 3 demontowalnych ACT o pojemności 3131 L każdy na jeden zabudowany na stałe o pojemności ok. 12.000 L i przez to zwiększenie zasięgu do 4.500-4.700nm.

@gość_24854: nie spodziewam się konfiguracji A321XLR na 250pax.
Raczej 150-190pax w układzie 2-3 klas (np. jak Mint od JetBlue: 16J/41/102, albo 16J/168Y od Aer Lingus).
Jedna rotacja w tygodniu przy 150pax to ok. 7,5 tys. rocznie.

A321XLR może otworzyć nowe trasy typu point-to-point (np. z mniejszych lotnisk) lub uzupełnić (uelastycznić) dotychczasową ofertę hubów (np. jeśli gdzieś z Europy są codzienne loty do Nowego Jorku i Chicago, ale nie ma aż tylu pasażerów, aby zabrać ich samolotem szerokokadłubowym ok. 300pax do Bostonu, to może jednak będzie się opłacało wysłać A321XLR 165pax bezpośrednio do tego Bostonu).

Wysłanie dwóch A321XLR może być też tańsze na dystansie do 4000nm niż jednego B787-9 (więcej pax i mniejsze zużycie paliwa, jedynie w cargo B787-9 będzie miał większe możliwości).
crystalmint 2019-02-21 23:40   
crystalmint - Profil crystalmint
Lol największa linia w Polsce... jasne. Może druga największa po Locie.
gość_ec29c 2019-02-21 21:11   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_24854

Kraków jest generalnie lotniskiem przylotowym, również dla kierunków europejskich i myślę, że w 2020 straci większość typowych wylotówek, typu Majorka, Sardynia, Kanary, czy Rimini. Na rzecz połączeń z metropoliami, bo Saloniki, Bari, czy Katania to ponad 1 mln metropolie.

Ale jako kierunek przylotowy byłby w stanie pociągnąć zarówno NY, w formule takiej jak Chicago, czyli 3 razy w lecie i raz w zimie na 787. Opłacalne byłyby także loty na A321 LR na tej trasie 6 razy w tygodniu latem i powiedzmy 2 razy zimą.

I oprócz tego sezonową Filadelfię od AA, czy Toronto od AC z siatką na całe USA.

Zaś jojczenie? Od tego jest forum. Mniejsze miasta miasta bardzo dobrze robią płacąc za loty, bo dzięki temu mają szansę na rozwój. Miasta bez lotnisk umierają. Oczywiście Radom i Zielona Góra są bezsensownym obciążeniem dla podatników, ale wszystko od Szyman w górę to inwestycje w rozwój: Białystok powinien mieć swoje lotnisko. Nie wiem tylko dlaczego tak uwzięliście się na na ten biedny zarząd lotniska w Poznaniu...
gość_00546 2019-02-21 21:09   
gość_00546 - Profil gość_00546
@ gość_24854
Czy w PPLu i LOT zwieracze już wam puszczają? LOL
gość_24854 2019-02-21 19:20   
gość_24854 - Profil gość_24854
Nie jestem z Krakowa, lecz z Warszawy.

O wyborze ewentualnego amerykanskiego hubu z dolotem do Krakowa, z przyczyn ktore podalem, nie zadecyduja preferencje mieszkancow Malopolski.

Napisalem post, bo mam juz dosyc czytania ciaglego jojczenia, ze miasto X nie ma bezposredniego polaczenia z calym swiatem a powinno, bo ktos tutaj chetnie by gdzies polecial i zna jeszcze dwie osoby, ktore tez by polecialy:) No i w szczegolnosci, ze jest to wina LOTu, bo ten jest narodowym przewoznikiem i dlatego powinien latac z kazdego lotniska w Polsce wszedzie a ze sie oplaci to przeciez tego dowodzi argument z wlasnej checi latania danej osoby / jest to wina zarzadu miejscowego lotniska, ktore nie potrafi "sciagnac" lotow, czyli przepalac jeszcze wiekszych pieniedzy na doplaty do LCC. Rachunku ekonomicznego nie da sie oszukac. Badzmy realistami.
Kelo 2019-02-21 17:56   
Kelo - Profil Kelo
Gosc_24854: Dlaczego nie Nowy Jork? Raz ze ogromny ruch p2p a dwa przeciez tez jest glownym hubem transferowym na linii Stany/Europa. Moze nie dla American Airlines ale juz dla Delty owszem I obok Newark glowny hub United na trasach przez Atlantyk. Duzo bardziej to sie dodaje niz Filadelfia czy Boston
gość_29954 2019-02-21 16:38   
gość_29954 - Profil gość_29954
Sezonowo jakieś amerykańskie linie na pewno do Krakowa wejdą.
Skoro latają nawet do takiego Dubrownika? Powoli na wschód zaczynają też latać Chińczycy (z Budapesztu do Pekinu czy Szanghaju).

demar - nie wiem skąd informacja o długim czekaniu na A321LR.
Aer Lingus w tym roku odbiera 4 sztuki i już ma poplanowane trasy atlantyckie. Kolejne 4 sztuki od 2020.
gość_68ed1 2019-02-21 16:28   
gość_68ed1 - Profil gość_68ed1
Wam już w tym Krakowie lajkoniki rozum odbiera haha :) KRK pępek świata :)
gość_24854 2019-02-21 14:32   
gość_24854 - Profil gość_24854
Co do zasady, nie tylko LOT, ale nikt nie jest obecnie zainteresowany lataniem z regionow do Azji czy Ameryki, bo nikogo nie interesuja straty.

Przy A321XLR (250 PAX) to byloby ponad 13.000 PAX rocznie w kazda strone juz przy jednej rotacji w tygodniu. Tymczasem m.in. ze wzgledu na tylko jedna rotacje, zaden biznes nie bedzie tym latal. Zostaja wiec osoby latajace niesluzbowo.

Czy wiec znajdzie sie corocznie tyle osob latajacych niesluzbowo do Azji czy Ameryki w okolicach np. samego Gdanska czy Poznania (bo LCC przeciez nie dowiezie tam w tym celu pasazerow z innych lotnisk)? W obecnym stanie rzeczy watpie, tym bardziej, ze to klient wyczulony cenowo i jak tylko znajdzie odrobine tanszy bilet to w wielu przypadkach i tak poleci z przesiadka.

Jedyna nowa, mozliwa w pewnej perspektywie trasa miedzykontynentalna to Krakow, obliczona jednak nie na mieszkancow Krakowa (zaden tam Nowy Jork, Miami czy inne Los Angeles), ale na dowoz Amerykanow na wakacje w Krakowie z jakiegos amerykanskiego hubu (typu Filadelfia, Boston). Nie da rady tego zrobic LOT, bo nie ma polaczen wewnetrznych w USA i moglby, co do zasady, sciagac amerykanskich turystow tylko z okolic jednego miasta, skad wychodziloby polaczenie. Moze to natomiast, zachowujac rachunek ekonomiczny, zrobic w przyszlosci jakas linia amerykanska, laczac Krakow ze swoim hubem w USA.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy