Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ffeee
2019-03-19 09:25
@Marcin14, do tego dolicz przychód z biletów kupowanych przez pasażerów
Marcin14
2019-03-19 02:35
14,9 mln to mniej więcej 15.000 zł za lot i około 300 zł za pasażera w każdą stronę (oczywiście to duże przybliżenia, ale chciałem zobrazować kontrakt). Nie zdziwiłbym się, gdyby nawet przy takich warunkach połączenie okazało się nierentowne.
lysypiotr76
2019-03-18 23:41
LOT będzie obsługiwał nadal połączenia na trasie Warszawa-Zielona Góra-Warszawa. Jako jedyni złożyli ofertę która de facto była ,,skrojona'' pod narodowego przewoźnika. 14,9 mln zł LOT dostanie za kolejne 21 miesięcy obsługi tej trasy. Od czerwca samolot będzie latał na trasie 10 razy w tygodniu.
gość_8b01d
2019-02-25 14:11
do gość_f8630. Oczywiście, jeśli byłaby to prywatna firma, to już by dawno nie istniała. Nie jest dobrą formułą kierowanie się generalizowaną miarą, którą przywołujesz o 5 mln pasażerów. Rentowość firmy, zależy od przychodów i kosztów, a założę się, że istnieją podmioty (lotniska), które mają mniej niż 1mln pasażerów i są rentowne, tak samo jak istnieją takie co mają >5 mln i nie są. Konieczne jest wdrożenie modelu biznesowego (albo doprowadzenie do zmian regulacji), który pozwala na samo-utrzymanie finansowe małych lotnisk, z których większość jest pod kreską. Argumentem, ich utrzymania teraz jest to że pełnią rolę lotnisk zapasowych, albo w scenariuszu rozwoju ruchu lotniczego, że ruch na nich wzrośnie.
gość_f8630
2019-02-20 14:25
Do gość_273d8: Proszę zauważyć, że według analizy rynku transportu lotniczego (Annual Analysis related to the EU Air Transport Market 2016), o rentowności portu lotniczego można zaczać mówić w okolicach 5 milionów pasażerów rocznie. Jeśli byłaby to firma prywatna to nic mi do tego, ale to panstwowe przedsiebiorstwo co jedzie na stratach.
gość_273d8
2019-02-19 18:44
do gość_f8630, co twierdzi, że utrzymywanie to bzdura. w obszarze lotniska jest ok 1 mln ludzi. Jakby jeden mieszkaniec tylko Zielonej Góry leciał ok raz w roku do W-wy (w skali roku podróżnych autem/pociągiem/busem) z okolic jest wielokrotnie więcej to połączenie to ma 100k / rok. Dodatkowo kilka komplementarnych do POZ i WRO tras zagranicznych, plus czartery i cargo, w godz. w których nad dużymi miastami nie może odbywać się ruch lotniczy i jest cacy lotnisko, przede wszystkim na plusie finansowym.
gość_273d8
2019-02-19 18:41
do gość_f8630, co twierdzi, że utrzymywanie to bzdura. w obszarze lotniska jest ok 1 mln ludzi. Jakby chociaż jeden mieszkaniec Zielonej Góry leciał raz w roku do W-wy (w skali roku podróżnych autem/pociągiem/busem) jest wielokrotnie więcej to połączenie to ma 100k / rok. Dodatkowo kilka komplementarnych do POZ i WRO tras zagranicznych, plus czartery i cargo, w godz. w których nad dużymi miastami nie może odbywać się ruch lotniczy i jest cacy lotnisko, przede wszystkim na plusie finansowym.
gość_b1e53
2019-02-19 14:44
Kupiliby 8 osobowego Pilatusa PC-12 do polaczen ze stolica to mieliby oblozenie na 3 - 4 rotacje dziennie w rozsadnych godzinach. Jak oni chca uzbierac codziennie 50 pasazerow do Warszawy z tego lotniska?
gość_f8630
2019-02-19 14:02
Utrzymywanie tego lotniska to jakas bzdura na resorach, kiedy mieszkańców w okolicy jest ok 200,000, a w odleglosci 100 i 200 km (Poznan i Wroclaw) znajduja sie dwa lotniska zapewniajace polaczenia miedzynarodowe na najbardziej uczeszczanych trasach europejskich. Rozumiem ze takie dane nie sa dostepne, ale ciekawie byloby dowiedziec sie, kto pokrywa koszty biletow lotniczych wiekszosci pasazerow na trasie Zielona Gora-Warszawa
gość_621ad
2019-02-19 13:34
te słynne 10 rejsów tygodniowo to nic innego jak 5 przylotów i 5 odlotów
1 lot dziennie zatem to nie jest biznes ...
lot jednodniowy to wstanie o 4 rano by w łózku być o 1-2 rano
ta fala ma też największy minus, rejsy te wchodzą w najdroższą falę wylotową i przylotową w WAW i cały czas taniej wychodzi dojazd do BERlina i samolot bezpośredni
adam1987
2019-02-19 12:34
gość_621ad: jest to połączenie wylotowe, więc jeden lot starcza. A podnajmowanie kogokolwiek do obsługi jednej trasy, to raczej kiepski pomysł. Nawet jak był potrzebny specjalny samolot na znacznie bardziej perspektywistycznej trasie do Londynu City, to otworzyli 3 trasy na to lotnisko. Swoją drogą "10 rejsów tam i z powrotem tygodniowo" brzmi dla mnie jakby w niektóre dni było 2x dziennie, ale zapewne chodzi o 5 razy w tygodniu.
adam7691
2019-02-19 11:47
nie wypromuje tylko powinno być wypompuje
gość_621ad
2019-02-19 11:31
Z biznesowego pkt widzenia lot 1 x dziennie to słabe rozwiązanie, w przetargu nie powinna być zamieszczana o wielkości samolotu, gdyż idealnie na tej trasie sprawdziłby sie mniejszy samolot 33-48 miejscowy z połączeniami 2 x dziennie. Wtedy było by to połączenie biznesowe.
LOTowski najmniejszy samolot to 70-78 miejsc, czy jest jakiś problem by LOT wynajął podwykonawcę dla tego połączenia, który ma mniejsze samoloty?
Inaczej cały czas mówimy o NOCNYM LOTNISKU BABIMOST i od 6 rano do północy nie ma na nim żywej duszy
gość_52eef
2019-02-19 11:21
Do Zielonej Góry LOT posyła także Embraery 170 - można było to sprawdzić na flightradar24. Już ze 2 razy widziałem.
gość_a1509
2019-02-19 10:12
2 rotacje dziennie to jest absolutne minimum, żeby połączenie miało sens. To samo powinien zrobić Lublin.