Kolejny raz LOT przywraca trasę Warszawa-Bejrut

Kolejny raz LOT przywraca trasę Warszawa-Bejrut To obecnie drugie połączenie polskiego przewoźnika na Bliskim Wschodzie, a jednocześnie 105. trasa w siatce LOT-u. Bilety są już w sprzedaży.Połączenie zostało na razie zaplanowane na okres od 14 czerwca do 15 września 2019 r. W czerwcu i wrześniu rejsy będą się odbywały cztery razy w tygodniu, a w lipcu i sierpniu pięć razy. Połączenia będą wykonywane samolotem Embraer...
15/11/2018 08:40   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_94210 2018-11-20 13:21   
gość_94210 - Profil gość_94210
Widzę, że wielu piszących nie docenia ruchu biznesowego do Rzymu. A on jest spory. Kto leciał Alitalią do Rzymu ten wie. Nasze powiązania z Włochami są naprawdę silne. A do tego zawsze dopakuje się masę turystów.

Jeżeli opłaca się latać do biednego Zaporoża to jak ma się nie opłacać latać do bogatego Rzymu z ruchem biznesowym i turystycznym.

Lot chciał latać do Hong Kongu, ale w prasie podawali, że Lufthansa "podkupiła" sloty, żeby blokować konkurencję.
jjemiolo 2018-11-18 19:58   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@adam1987: tak to prawda, LCC w OSL, STO , BRU i LON korzystaja z lotnisk bardziej oddalonych od tych uzywanych przez LO. W DUB, ROM, LIS i ATH konkurencja z LCC bylaby bezposrednia bo lataja na te same lub blizsze (CIA) lotniska. Zgoda ze leza dalej od WAW niz HAJ czy NUE. Jednakowoz, tak jak do wspomnianych niemieckich miast, bezposrednie polaczenia LO do nich sa korzystniejsze od obecnie oferowane przez LO tranzyty via FRA, MUC lub VIE, plus wszystkie one maja znaczny potencjal tranzytowy jaki obecny LO juz oferuje na wschodnia strone Europy i czesciowo na Azje, obszary na ktorych LO planuje dalszy rozwoj siatki (wzorem AY?) Ponadto, nie zapominajmy ze Polska to jeden z najludniejszych krajow Europy, z coraz zasobniejszym spoleczenstwem, rozwijajacym sie biznesem i handlem, co lacznie stwarza wystarczajacy potencjal nie tylko dla LCC ale tez tradycyjnych linii jak LO. Tak jak Ty licze ze LO bedzie stopniowo przywracac te trasy. Poki co cieszy mnie powrot do BEY, choc nie rozumiem dlaczego rozklad jest tylko do wrzesnia kiedy rzecznik LO twierdzi ze jesli popyt sie ujawni to moze to byc linia caloroczna. Tylko kiedy LO dowie sie o popycie na zime jesli zamknie linie po trzech miesiacach? W transporcie trzeba czasu na "wyrobienie" swiadomosci klienta o istniejacych mozliwosciach.
gość_515a3 2018-11-18 19:21   
gość_515a3 - Profil gość_515a3
Osobiście wątpię w ATH i FCO by LOT Z kilku powodów. Po pierwsze nie są to kierunki biznesowe, a ruch turystyczny wozi na obu trasach trzech przewoźników:A3/W6/FR oraz AZ/W6/FR, którzy sprzedają bilety tanio. Po drugie z obu miast są bezpośrednie połączenia do większości miast w Azji i Ameryki, gdzie lata LOT i w walce o tych pasazerow jest duża konkurencja przez różne huby. Widac, ze LOT wchodzi tam gdzie jest ruch biznesowy, brak jest konkurencji i skąd można wywozic ruch do Azji, Ameryki i CEE via WAW, bo nie ma połączeń bezpośrednich jak z GOT, HAJ, BLL, NUE, LUX czy STR. Spodziewalbym się więc kolejnych połączeń do portów regionalnych Europy Zachodniej. Mozliwosci jest wiele: BGO, SVG, TRD, VXO, AAL, AAR, CGN, BSL, SCN, FDH, FMO, BRE, DRS, LEJ, BLQ, FLR, TRN, TRS, VRN, LYS, NTE, MRS, TLS, BOD, BIO. A w Europie Wschodniej jest sporo drugorzednych portów w Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie i Białorusi. Łącząc te zachodnie z tymi wschodnimi moga stworzyc ciekawa oferte, ktorej nie posiada wielu przewoznikow. Wydaje mi, że raczej tam LOT będzie szukał dla siebie rynku. LOT musi sobie znajdowac nisze, gdzie nie będzie miał wielkiej konkurencji, a te może znaleźć właśnie na lotniskach średnich i małych.
gość_04f66 2018-11-18 18:29   
gość_04f66 - Profil gość_04f66
Macie jakiś pomysł dlaczego większość lotów z unii europejskiej na Bliski wschód realizowany z nocą? Tylko Lufthansa lata rano i chyba mają drugi lot z Libanu wieczorem . Ale za to kosztuje krocie . Czy to są jakieś ograniczenia z uwagi na te wojny co mają czy może to jest inna sprawa? W przypadku lotu to wydaje mi się że chcą po prostu wykorzystać samolot w godzinę kiedy Chipon jest zamkniety. PS - Obserwuj moj blog o lotnictwie na Instagram: zobacz link
gość_251b0 2018-11-18 14:35   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
Jeśli Alitalia zbankrutuje to wtedy LOT powinien czym prędzej otworzyć połączenie z Rzymem i wtedy przejąć jej ruch dalekodystansowy. Odnośnie Helsinek to jeśli miałoby być otwarte połączenie to raczej z opcją na przesiadki na Ameryke Płn a w przypadku Dublina z opcją na przesiadki na Azję bo oba ośrodki mają bardzo dobre połączenia w przeciwnych kierunkach dalekodystansowych. Jeszcze zastanowiłbym się nad Glasgow/Edynburgiem bo tam liczna polonia a loty do Polski nie są zbyt częste (w dodatku w zimie często kasowane/ograniczane).
gość_7b19f 2018-11-18 13:30   
gość_7b19f - Profil gość_7b19f
Odnośnie listy "unserved routes", to czy ktoś z Was ma informację na temat prób sprowadzenia do WAW Thai Airways? Obiło mi się o uszy, że LOT nie kwapi się do otwarcia tej trasy, natomiast jest wola z drugiej strony.
Dziwi mnie też trochę dlaczego Air Canada, mająca dobre wyniki na zdublowanej trasie z YYZ, nadal nie zdecydowała się na uruchomienie Montrealu...
adam1987 2018-11-18 11:21   
adam1987 - Profil adam1987
jjemiolo: Loty LOTu do LON, STO, OSL, BRU są na dobrze skomunikowane z centrum lotniska. LCC zazwyczaj latają daleko od miasta (szczególnie w Skandynawii). Jeśli chodzi o LON czy BRU to tutaj dodatkowo mówimy o znacznie większym popycie ze strony bogatych klientów, bo z jednej strony mamy finansową stolicę Europy, a z drugiej polityczną. A te wszystkie niemieckie miasta dają też często premię za bezpośrednie połącznie, którego zazwyczaj konkurencja nie oferuje. Są to też krótkie loty, nie to co do np. LIS.
Pewnie z czasem będą jednak dodawać te trasy, o których mówisz.
jjemiolo 2018-11-18 00:48   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Kelo: LHR ma jednak wieksze ograniczenia czasowe niz HKG. Owszem, cargo tez konsumuje sloty ale ciagle jest dla mnie zaskoczeniem ze LO nie udalo sie dostac czego chcial, przyjmujac ze tak naprawde bylo. wedlug mnieze trasa LO do HKG, lub SZX, mialaby sens. Jesli LO istotnie pytal o sloty w HKG jest szansa ze z czasem znajdzie odpowiednie sloty i uruchomi te trase.
Kelo 2018-11-17 23:28   
Kelo - Profil Kelo
jjemiolo: Wystarczy popatrzeć na zdjęcia satelitarne LHR i HKG to od razu zobaczysz podobieństwo. Musi być problem ze slotami przy takim ruchu pasażerskim i tylko dwóch drogach startowych. Z góry lotniska wyglądają podobnie, obsługują podobną liczbę pasażerów (78 vs 72mln pasażerów za rok 2017 lekka przewaga Londynu), ale za to Hongkong obsługuje 3x więcej cargo (4,5mln ton vs 1.5mln ton za rok 2016) i jest pod tym względem numer 1 na świecie.
jjemiolo 2018-11-17 22:53   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@9a4ff: To prawda ze LCC sa powazna konkurencja, ale przeciez do LON, STO, OSL, BRU tez sa lowcosty a LO ma sie dobrze. Wszystko zalezy jak sie ulozy rozklad. Jesli sa conajmniej dwie pary dziennie (co jest praktyka LO przy otwieraniu nowych tras ostatnimi laty) daja one szanse zarowno podrozy powrotnej z WAW tego samego dnia (wazne dla ruchu sluzbowego), jak tez stwarzaja korzystne tranzyty przez WAW, zwlaszcza na wschod (lacznie z Azja) gdzie lowcosty nie sa jeszcze mocne. Oczywiscie kazdy ze wspomnianych przeze mnie punktow ma swoja specyfike (ESB jest chyba najbardziej watpliwa stad znak zapytania przy niej), ale nie sadze ze niektore docele powinny byc z gory odrzucane tylko dlatego ze ktos tam juz lata z kraju albo oferuje korzytne tranzyty przez jakis tam port. Moze sie myle, ale sadze rzeczywiste potoki docelowe z kraju do FCO czy ATH sa wieksze niz do NUE, HAJ czy BLL, dokad LO lata dwa razy dziennie. Jesli nawet te trzy ostatnie powstaly jedynie z mysla o tranzycie przez WAW to sadze ze potencjalne tranzyty z FCO czy ATH przez WAW, na kraj, wschod Europy i Azje) sa podobnej wielkosci jak tranzyty z BLL, NUE czy HAJ.
@f22d9: zaskakujaca jest ta wiesc o rzekomym braku slotow w HKG. Z tego co sie orientuje jedynym okresem gdzie moze byc ciezko o wylot z HKG sa godziny w okolicy polnocy bo CX ma wtedy mnostwo lotow do Europy. Ale nawet w tym okresie AY, LH, BA, VS oferuja swoje loty. Problemem moze byc koszt, o czym nie wspominasz. A tak generalnie, HKG to stosunkowo nowe lotnisko ktore powinno miec jeszcze rezerwy.
gość_f22d9 2018-11-17 17:53   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
W Hong-Kongu LOT podobno nie mógł otrzymać slotów. Ankara raczej na pewno by się nie udała, nawet Lufthansa zmniejsza ruch na tej trasie z Niemiec.
gość_9a4ff 2018-11-17 00:56   
gość_9a4ff - Profil gość_9a4ff
jjemiolo - FCO, ATH, LIS, MLA i KEF odpadają bo są gęsto obsadzone przez lowcosty
w Tiranie podobno opłaty są kosmiczne więc nie nastawiałbym się na ten kierunek a do Ankary raczej byłby niski ruch. Największy potencjał na DUB i od dłuższego czasu sam zastanawiam się czemu LO tam nie lata, zwłaszcza, że AerLingus się zwinął już jakiś czas temu ;D
jjemiolo 2018-11-16 19:58   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Jest ciagle kilka europejskich stolic poza siatka LO, dokad zawsze jest potencjal sluzbowy: FCO, ATH, HEL, LIS, DUB, TIA, MLA, KEF, plus ESB (?).
gość_457e9 2018-11-16 15:21   
gość_457e9 - Profil gość_457e9
Wiadomo, ze LOT uruchomi w przyszlym roku jeszcze jedna trase dlugodystanowa do Azji- zapewne Delhi skoro prezes LOT wraz z Ambasador Polski w Indiach byl na spotkaniu u ministra transportu Indii - mozna to sprawdzic na Twitterze, plus rzecznik LOT udzielil pare tygodni wywiadu WP gdzie powiedzial ze do konca roku trasa do Azji bedzie ogloszona nie sadze ze bedzie to BKK raczej tj. wczesniej pisalem Delhi albo co bedzie dla mnie zaskoczeniem trasa do Chin typu Kanton badz tez Shanghai/ Hong-Kong.

Prezes Lot-u pare lat temu obiecal polonii kanadyjskiej dodatkowa trase do Kanady do 2020 r. wiadome ze poza Montrealem nie ma tras ktore by zabraly i turystow i biznes- prosze nie piszczcie o Edmonton czy Vancouver.
gość_68aa9 2018-11-16 10:36   
gość_68aa9 - Profil gość_68aa9
Po co ten Bejrut? Powinni otwierac bezposredne rejsy do Bangkok i Hong Kongu.
Delhi jak nie było ciagle nie ma. Dlaczego?
Jeśli z B787 maja problemy powinni wyleasingować pare B777.
gość_bb0b1 2018-11-16 10:34   
gość_bb0b1 - Profil gość_bb0b1
Z tego widać, że przede wszystkim Szanghaj i Hong Kong - tam w przeciwieństwie do BKK i HAN jest duży potencjał na ruch biznesowy. Warto też Delhi. Nie rozumiem dlaczego Stambuł traktowany jest jako długodystansowe a Baku krótko.
gość_ec29c 2018-11-15 21:40   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_91789

Lotnisko Chopina jako jedyne w Polsce publikuje listę unserved/underserved routes.

Kierunki długodystansowe, dla ułatwienia jeden 788 tygodniowo to 26 000 miejsc rocznie.

Unserved (2017):

Bangkok (BKK) 68 000
Hanoi (HAN) 49 000
Szanghaj (PVG) 32 000
Hong Kong (HKG) 28 000
Delhi (DEL) 26 000
San Francisco (SFO) 19 000
Miami (MIA) 19 000
Sydney (SYD) 16 000
Guangzhou (CAN) 15 000
Waszyngton (IAD) 15 000

Underserved (2017):

Nowy Jork (EWR, JFK) 79 000
Chicago (ORD) 33 000
Pekin (PEK) 26 000
Toronto (YYZ) 18 000
Tokio (NRT) 18 000
Seul (ICN) 16 000
Stambuł (IST) 12 000
Tel Aviv (TLV) 12 000
Dubaj (DXB) 7 000

Krótkodystansowe, dla ułatwienia jeden B737 tygodniowo to 19 000 miejsc rocznie.

Unserved (2017):

Bolonia (BLQ) 13 000
Hannower (HAJ)* 11 000
Florencja (FLR) 10 000
Bilbao (BIO) 10 000
Dubrownik (DBV)* 8 000
Marsylia (MRS) 8 000
Baku (GYD) 8 000
Edynburg (EDI) 7 000
Norymberga (NUE)* 7 000
Tuluza (TLS) 6 500

Underserved (2017):

Lizbona (LIS) 22 000
Madryt (MAD) 22 000
Barcelona (BCN) 16 000
Genewa (GVA) 16 000
Oslo (OSL) 14 000
Goeteborg (GOT) 13 000
Porto (OPO) 13 000
Sztokholm (ARN) 12 000
Wenecja (VCE) 12 000
Dublin (DUB) 11 000
gość_5e1bc 2018-11-15 20:56   
gość_5e1bc - Profil gość_5e1bc
Top 5: Montreal, Waszyngton, Hongkong, New Delhi, Vancouver/Seattle
gość_4e18c 2018-11-15 20:52   
gość_4e18c - Profil gość_4e18c
dlaczego nie MAX tylko 195??? kierunek daleki maja byc w 2019 nowe MAX wiec az sie prosi wysłac do Beirutu.

jezeli myslimy o porzadnym HUB to brakuje obowiazkowo:
-Honkong/Shenzen/Kanton i jeden lub kilka z nich
-SFO/San Jose
-Las Vegas /mnostwa targow i konferencji/
-Seattle/Vancuver
-Shanghaj
-Bombaj/Delhi/Bangalore /powiazany z krotkimi przesiadkami do JFK LAX i SFO/

a dodatkowo :
-Australia poprzez np: AbuDhabi
-RPA
-Bangkok/Phuket
-Hanoi/Sajgon

w europie brakuj obowiazkowo:
Dublin
Manchester
Glasgow
Rzym
Lyon
opcje na nocki:
Tirana
Baku
Kair
Casablanka/Marakesz

wiec jest gdzie latac ;)
gość_94210 2018-11-15 20:30   
gość_94210 - Profil gość_94210
Do 91789
Z dalekich tras to New Delhi i Chiny (Chengdu, ewentualnie Shenzen), na drugiej półkuli San Francisco, może Washington i Montreal.
W Europie na pewno Rzym.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy