Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_72cd8
2018-05-01 13:37
eFJot Szczególnie wyjątkowymi i uzasadnionymi przypadkami są loty KRK-BUD, gdzie jest kilkanaście osób na pokładzie. Nie chcę, żeby LOT latał z regionów, ale jak widzę takie trasy jak KRK-BUD, BZG-IEV czy SZY-LWO to chcę podobnych tras z innych lotnisk.
adam1987
2018-05-01 12:59
"gość_61e8a: (..) za 20 lat ma osiągnąć 12 mln pax chociaż biorąc pod uwagę renomę w świecie Krakowa i okolic powinno już w tej chwili obsługiwać conajmniej 20 mln pax"
To ciekawe, bo zawsze myślałem, że Budapeszt czy Praga to podobna liga, a widać, że pomimo swojej stołeczności nie mogą się równać z Krakowem.
gość_ea8cc: bądź łaskaw nie wypowiadać się za "innych ludzi". Taki na przykład ja, to jestem z POZ i dla mnie LOT jest linią pierwszego wyboru. Bez względu na opinię frustratów, którzy chcieliby, żeby LOT podstawił z ich pipidówka p2p wszędzie.
Otóż nie. LOT ma rozwijać hub i ewentualnie, w naprawdę wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, od czasu do czasu wprowadzić jakieś p2p z regionów. Howgh!
gość_ae0fc
2018-05-01 10:48
@gość_ea8cc
Loty europejskie LOT-u z regionów są dla regionów groźne, bo obecne kierownictwo jest mistrzem ADMINISTRACYJNEGO niszczenia konkurencji. Popatrzcie na to co się wyprawia z Wizzem. Najpierw cisza nocna od S18, mimo, że bilety były w sprzedaży od kilku miesięcy (obniżka wiarygodności Wizza), cisza o 23:30 zamiast o 24:00, by utrudnić złożenie nowej siatki, a następnie kilka miesięcy po dokonanych korektach wprowadzenie z zaskoczenia zakazu tankowania z pasażerami.
Moim zdaniem cała akcja specjalnie rozbita na dwa etapy, by mocniej uderzyć w Wizza.
A Wizz jest dla Okęcia BARDZIEJ DOCHODOWYM klientem od LOT-u, bo za wszystkich płaci 60 zł, a LOT za przesiadkowych 10 zł!!!
Plus niszczenie Modlina i forsowanie Radomia, bo LCC z Modlina wygrałyby z CPL-em.
gość_61e8a
Dokładnie, brak zabezpieczania gruntów, a potem się powie, że lotnisko nie ma miejsca na rozbudowę.
Wszystkie lotniska regionalne powinny przejść po władanie samorządów, wtedy będzie normalna konkurencja i dbałość o rozwój.
gość_ea8cc
2018-04-30 22:32
Jak dla LOTu w Polsce liczy się tylko RZE, KRK i WAW to dla mnie i innych ludzi z WRO, GDN i POZ nie liczy się LOT. Dlatego nie bierzemy tej linii pod uwagę przy wyborze połączeń. Są LH, KL, AF, SK i inne.
gość_61e8a
2018-04-30 19:07
Nieszczęściem dużych polskich miast jest centralne sterowanie rozwojem transportu lotniczego i utrzymywanie monopolu Okęcia (a w przyszłości tzw. CPK) i w związku z tym ignorowanie przez LOT 'prowincji'. Gdyby się przyjrzeć strukturze własności portów regionalnych to samorządy nie mają nic do powiedzenia. Dobrym przkładem są Balice, gdzie ok. 70 % udziałów ma PPL a Kraków i Małopolska śladowe ilości. Czyli na podstawowe okno na świat dla regionu i Krakowa jego mieszkańcy nie mają żadnego wpływu. Chociaż teoretycznie lotnisko zyskuje nowe połączenia i niby ma plany rozwojowe ale
- nie zabezpiecza się gruntów wokół lotniska,
- niby nowy pas startowy będzie wciąż jednym z najkrótszych
- brak miejsca na obsługę dużych samolotów (klasy D i więcej)
- mimo bliskości autostrady zjazd jest jak na drogę gminną
- żadnego uczciwego połączenia drogowego z Krakowem
- słabe wykorzystanie połączenia kolejowego, zmonopolizowane przez KM do Wieliczki zamiast obsługiwać conajmniej Małopolskę
- za 20 lat ma osiągnąć 12 mln pax chociaż biorąc pod uwagę renomę w świecie Krakowa i okolic powinno już w tej chwili obsługiwać conajmniej 20 mln pax
Tą wyliczankę można mnożyć. Z resztą wystarczy spojrzeć na flightradar i porównać chociaż ruch w Europie zach. i miastach porównywalnych z naszymi. Centralizacja nie służy większości Polaków, którzy też powinni korzystać z rozwoju kraju. Polska to nie kraje bałtyckie. Wciąż ponad 90% mieszka w odległości większej niż 100 km od Warszawy
gość_dce9d
2018-04-30 14:16
Ciekawe ile slotów LOT ma na LHR.
Teraz taka para slotów w dogodnych godzinach to 60-75 mln USD. Na pewno Wrocław stać na takie połączenie :-)
Szybciej BA coś takiego odpali ale chyba by im się taka trasa nie opłacała. Chyba że Kraków przeniosą do Wrocławia.
A nie wrrróć! BA ma swoje centrum finansowe w Krakowie (podobnie jak reszta grupy IAG). No i trzeba do niego jakoś się dostać.
gość_8219a
2018-04-30 13:18
gosc_75d0c
A może z WRO do ATL, ORD czy PEK SIN. To nie prima aprylis, by takie kity puszczać? WRO - LHR by LO????? buhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah. Moze jeszcze code share z BA????
gość_79ef9: Co innego jest nie mieć wyboru lecieć "po drodze" przez brak sensownej oferty w węzłach lotniczych na wschód od Polski (do tej Azji przytoczonej), a co innego jak można przebierać we wszystkich przewoźnikach których węzły są jak najbardziej na trasie (do Ameryki). Należy zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie nawet ta Azja stała z Krakowa po drodze w dużo większym stopniu niż rok temu. LOT powiększył siatkę, UIA weszło, Finnair ogromnie się rozrósł i teraz perełka Flydubai&Emirates
gość_ae0fc
2018-04-30 10:21
@gość_c9392
co ciebie (specjalnie z małej!!!) skłoniło do napisania tej kalumnii?
KRK to drugie lotnisko w Polsce, a plan budowy nowego pasa i rozbudowy do 12mln pax jest już gotowy.
Po przeniesieniu bazy wojskowej bez problemu można powiększyć do 20 - 30 mln.
gość_79ef9
2018-04-30 09:45
Kelo: Przesiadki proponowane przez Lufthanse do Azji sa rowniez smieszne. Lecieć z przeciwnym kierunku i się potem wracać?
gość_c9392
2018-04-30 08:05
Nie wiem co tak LOT inwestuje w KRK przecież to lotnisko u kresu wytrzymałości technicznej i w dodatku bez perspektyw na dalszą rozbudowę. Myslę, że tu tylko w gre wchodzi czysta polityka bo klient sie nie liczy.
gość_23f7a
2018-04-29 18:46
gość_32e12; Za to ma w strategii latanie na niszowych trasach z regionu do Budapesztu. LOT uczepił się na Węgry i będzie otwierał trasy chociaż jest na nich takie zainteresowanie co z Lublina do Warszawy jak latał Eurolot. Brawo!
gość_75d0c
2018-04-29 17:47
gość_32e12 Jak nie ma to niech nie kłamie, że chce latać z portów regionalnych. Niedawno zapowiadali, że będą latać WRO-LHR.
gość_3ba40
2018-04-29 17:24
Poczekajmy na kolejne loty. Znalazłem tam Budapesz za 150 zł (na weekend dużo drożej) w jedną stronę. Bilet na pociąg kosztuje chyba w okolicahc 40 EUR no i trzeba się tłuc przez wiele godzin. Samochód to też ciężka wyprawa.
Jeżeli będa trzymać rozsądne ceny to może się utrzyma. Inna sprawa na ile krakusy będą wolały Budapeszt czy południe Europy za podobne ceny.
gość_32e12
2018-04-29 15:50
LOT nie ma w swojej strategii latania do portów regionalnych Z GDN KTW POZ WRO
gość_23f7a
2018-04-29 13:19
salesmenpolska; po statystykach pierwszego lotu nie widać, żeby mimo dogodnych godzin było szczególnie duże zainteresowanie Budapesztem.
gość_18306
2018-04-29 13:10
gość_a1f91: jeśli są to wiarygodne informacje to raczej wymieniliśmy się powietrzem. Bo zapewne w tej liczbie były jakieś gratisy dla vipów, dziennikarzy czy sprzedawców biletów...
salesmenpolska
2018-04-29 11:35
Bardzo dobrze ze jest KRK-BUD w normalnych godzinach. Brakowalo tego! Jeszcze czekamy na Bukareszt i Sofie konoecznie! (Atlantyki dame moga byc z WAW, nie trzeba montowac w OTP czy SOF
gość_a1f91
2018-04-28 20:04
gość_57c59 Pierwsza rotacja: KRK-BUD 17 pax, BUD-KRK 11 pax.