LOT coraz silniej obecny w Niemczech

LOT coraz silniej obecny w Niemczech Oferta polskiego przewoźnika do Niemiec rośnie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. W 2018 roku oferta LOT-u stanowi 28 proc.  oferowania obu linii, rok wcześniej było to 23 proc.Według danych OAG Schedules Analyser Lufthansa w bieżącym roku zaoferuje ze swoich dwóch hubów w Monachium i Frankfurcie do Polski 1,57 mln miejsc, o 13,1...
06/04/2018 09:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_626b1 2018-04-08 20:49   
gość_626b1 - Profil gość_626b1
Dlaczego samoloty miałyby czekać na spóźnialskich? Na opóźnione tranzyty tez inne linie nie czekają, chyba ze jest to ostatnia fala wylotowa z hubu. Lot pod tym względem jest łagodniejszy, bo w fali wieczornej po 19 na tranzyty czasem sporo czeka. A odszkodowania nie idą z konta linii, tylko ubezpieczyciela, wiec w czym problem?
skorzewski 2018-04-08 20:17   
skorzewski - Profil skorzewski
Poprawiono punktualność kosztem 50 mln na odszkodowania, coś za coś ... Samoloty nie czekają na spoznialskich tudzież na opóźnione tranzyty a tych nadal sporo, choć w nowej siatce 3 samoloty są rezerwowe. LOT powinien jak najszybciej ujednolicić flotę by w razie problemów w miare prosto i latwo dalo sie dziury łatać. We flocie LO i Nordici powinny byc max 3 typy tych samych maszyn wtedy w razie nieregularnosci latwo samoloty jak i zalogi przerzucac
gość_bb5fa 2018-04-08 19:34   
gość_bb5fa - Profil gość_bb5fa
salesmenpolska: Tylko powód poprawy punktualności jest dosyć prosty. W zeszłym roku - po zakończeniu okresy restrukturyzacji - uruchamiali masę nowych połączeń mając do dyspozycji tą samą praktycznie flotę. W efekcie zaczęły się robić sytuacje, gdzie z powodu braku rezerw opóźnienia tworzyły się na zasadzie efektu domino. Teraz - po dostawie 4x738, 2xB38M i 1xB789 - sytuacja się poprawiła, ponieważ za ewentualną rezerwę robią m.in. wszystkie B734, a przy 9 Dreamlinerach i aktualnej siatce dalekich połączeń nawet problemy SP-LRF i jednocześnie przegląd SP-LRE nie sprawił większych kłopotów.
POZer 2018-04-08 19:27   
POZer - Profil POZer
gość_8120a_ nasz jakies szczególy dotyczace najpopoluarniejszych kierunkow z Polski przez zagraniczne huby?
salesmenpolska 2018-04-08 13:16   
salesmenpolska - Profil salesmenpolska
A ja chcialem zwrocic uwage na coraz lepsza punktualnosc LOT. ostatnio 27 razy lecialem z nimi w 2018 i zero zloznionych ladowan, zwykle przed czasem lub na czas. Bardzo sie ciesze ze wreszcie sie za to wzieli. Teraz zamiast Lost of Time jest Lot of time (for business lounge)
skorzewski 2018-04-08 12:36   
skorzewski - Profil skorzewski
A patrzysz tylko na Lufthanse czy na calą grupę? Lufa to nie tylko FRA i MUC ale takze VIE ZRH i BRU. LOT powinien operować na tych trasach największymi maszynami średniego zasiegu czyli 738 by im nie opłacało sie w ogóle latać a jak wiadomo mają większe koszty jednostkowe/osobowe. Bronią się za to podpisanymi umowami biznesowymi na przewozy służbowe gdzie najbardziej liczy się czas przelotu. Standardem w lufie jest overbooking ale przy tak bogatej siatce i tylu HUBach mogą sobie na to pozwolić.
gość_8120a 2018-04-08 10:53   
gość_8120a - Profil gość_8120a
Cieszy, że LOT rośnie w siłę, ale nie jest (póki co) żadnym zagrożeniem dla Lufthansy. Wystarczy spojrzeć na siatkę lotów long haul Lufy i porównać to z siatką LOTu. O co mi chodzi - Lufthansa podbiera 1.2m pax LOTowi - to powiedzmy 50% ruchu long haul generowanego przez Polskę. W zamian LOT podbiera Lufie 0.6m pax - to... 5% ruchu long haul z Niemiec. Do póki flota LOTu nie urośnie co najmniej do 50% tego co ma Lufa, to Lufa nie będzie traktowała LOTu jako poważne zagrożenie.
gość_933e1 2018-04-08 10:41   
gość_933e1 - Profil gość_933e1
Lufa w szoku. Została załatwiona jednym połączeniem z KRK. Brawo KRK!
skorzewski 2018-04-07 23:31   
skorzewski - Profil skorzewski
Tylko Franca jak i Easy nie oferuje połączeń dalekodystansowych , jak i w typowo biznesowych porach , choć napewno sporo namieszaja. No i LOT ma zabierać pasazerow luftwaffe (mają wieksze koszty) z Ukrainą bedzie gorzej
gość_d7164 2018-04-07 14:13   
gość_d7164 - Profil gość_d7164
To że LOT rośnie to dobrze. Ale nie popadałbym w euforię. Na rynek niemiecki wchodzą teraz dynamicznie Ryanair i Easy Jet. Zacznie się mocna walka cenowa.
Dla UIA to też może być łabędzi śpiew po wejści Ryanair na Ukrainę. Zresztą może to zaboleć również LOT. Ryanair przejmie ruch p2p między Polską a Ukrainą a klientów do huba na Okęciu może być za mało.
Inna sprawa że Ukraińcy mają swoje ambicje. Już np. uruchamiają połączenie do Delhi. LOT dopiero o tym myśli. A ruch biznesowy z Polski do Indii jest spory ze wg na bardzo duży sektor BPO/SSC w Polsce i ogromny w Indiach. Wiele firm ma oddziały tu i tu.
gość_bb412 2018-04-07 11:43   
gość_bb412 - Profil gość_bb412
Byłoby fajnie, gdyby LO oferowało swoim pasażerom dobry produkt w postaci podstawienia pod rękaw, a nie wieczne stawanie "w burakach" i wycieczki autobusowe po FRA czy MUC.
scrillo 2018-04-07 11:09   
scrillo - Profil scrillo
@gość_48aa3: Dobrze powiedziane. Kupili/wyleasingowali nowe samoloty, których zaletą jest możliwość wi - fi, a nie korzystają. Bardzo podoba mi się rozwiązanie wi fi w Norwegianie i Lot mógłby je zreplikować.
gość_48aa3 2018-04-07 09:50   
gość_48aa3 - Profil gość_48aa3
LO powinien przede wszystkim uruchomić Wi-fi na pokładzie swoich samolotów (zwlaszacza w 787 i 737MAX)
skorzewski 2018-04-07 07:50   
skorzewski - Profil skorzewski
LOT powinien jak najszybciej postawić na rozwój połączeń u naszych zachodnich (zadyszka lufy po upadku AB i z automatu wyzsze taryfy) jak i wschodnich, gdzie UIA staję się coraz wiekszym zagrozeniem .. Mają wiecej 737 niz LO 28+5
gość_9dce4 2018-04-06 22:26   
gość_9dce4 - Profil gość_9dce4
Brawo! Oby tak dalej. Gdyby nie ograniczenia rozwojowe Lotniska Chopina LOT w przyszłym roku powinien otworzyć połączenia do kilku kolejnych miast w Niemczech i budować ofertę "W Świat via WAW".
Co do kierunkow to w zasadzie teraz wszystkie najwieksze lotniska niemieckie LOT juz obstawil. Zostala Kolonia, ale najpierw bym rozwijal Dusseldorf, a z CGN zaczekal chwile. Stad warte rozwazenia wydaja sie w pierwszej kolejnosci BRE, EAP/BSL/MLH, DRS, a potem zostaja liliputy: FMO, FDH, SCN, LEJ, KEL, ERF, RLG, HDF z którymi byłbym na razie ostrożny. Nie rozwazalbym tez latania z lotnisk obslugujacych prawie wylacznie LCC jak np. DTM, NRN, SXF, KFB. Niemcy mają świetna sieć autostrad i z najmniejszych miast można dojechać szybko na większe lotniska. Te najmniejsze powinny się znaleźć w sieci LOT, kiedy przeniesie się do CPK i rozwinie dynamicznie swoją siatke połączeń.
gość_302d0 2018-04-06 20:32   
gość_302d0 - Profil gość_302d0
Hr.Wagner nam gratuluje bo nie ma innego wyjscia.Bardzo dobrze LOT !!!
gość_105cb 2018-04-06 18:22   
gość_105cb - Profil gość_105cb
do cytatu - "W przeszłości linia obsługiwała także loty ze swojego hubu w Düsseldorfie do Warszawy". należy dodać Warszawy i Katowic - tak k woli prawdy o Eurowings
gość_83076 2018-04-06 17:58   
gość_83076 - Profil gość_83076
LOT coraz silniej obecny w Niemczech? OK i co z tego? A teraz porównajcie ile pasażerów zabiera LH z Pyrzowic i Balic do Niemiec a ile lata z tych lotnisk do Warszawy. Czy rozumiecie teraz dlaczego LOT potrzebuje hub na południu Polski z bezpośrednimi lotami do Azji i Ameryki Północnej? Wiem że go nie ma bo zarówno Pyrzowice jak i Balice za bardzo do tego się nie nadają z różnych powodów i trzeba by nowe lotnisko między Krakowem i Katowicami ani też go nie będzie bo PPL do tego nie dopuści bo to byłaby konkurencja dla obecnego WAW a w przyszłości o ile powstanie CPK. Ale w takim układzie LH nie musi się martwić o wypełnienie swoich samolotów z KRK i KTW bo chyba więcej pasażerów z Katowic i Krakowa latających na dalekich trasach korzysta z LH, BA, KLM i inne niż LOT i żaden CPK tego nie zmieni. Chodzi o jakość usług, cenę i siatkę połączeń a powoływanie się tylko na patriotyzm nic nie da. Jak PPL i LOT nie chcą się podzielić z południem Polski wygodą bezpośredniego latania na długich trasach to będą nadal tracić pasażerów na rzecz konkurencji i to nie tylko LH.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy