gość_2b26f
2018-03-16 13:14
Nie miałem okazji się zapoznać z tymi dokumentami ale całe szczęście. Instalacja cat II przy takiej inwestycji i przy tendencji Balic do mgieł to byłby strzał w kolano
gość_a6039
2018-03-16 12:31
do gość_2b26f ! Nie zgadzam się z Twoją argumentacją. Większość lotnisk w miejscowościach nie tylko turystycznych znajduje sie z dala od miast by móc generować loty nocne dla charterów i cargo, to KRK nigdy nie sprosta i nie dogoni KTW. Poza tym dla turysty liczy sie cena nie odległość od portu czy kurortu - patrz Alanya, Enfidha czy Mars Alam o pozostałych nie wspomnę. KRK nie ma żadnych argumentów poza nazwą więc z ekonomicznego punktu widzenia z KTW lata sie taniej szybciej i wygodniej bo 24 h na dobę, więc to, że operatorzy latają tak licznie do KRK raczej nie jest podyktowane ich ekonomiką a tylko lokalną polityką dopłat - bo w końcu za wszystko płaci i tak klient, więc przewoźnik nie walczy o tanie połączenia i obsługę bo i tak ma zapłacone tyle ile wynegocjuje.
gość_56723
2018-03-16 08:39
gość_2b26f w dokumentach pisało, że IIIa planują.
gość_2b26f
2018-03-15 16:38
To nie polityka. To zdrowy rozsądek. Pyrzowice są po prostu za daleko od KRK, żeby przenieść na nie ruch z Krakowa. Ba, są daleko nawet od Katowic. Pamiętaj że Kraków generuje duży ruch turystyczny i większość turystów nie chce wylądować na lotnisku które jest 1,5h od ich celu podróży. Dla czarterów nie ma problemu, ponieważ większość lecących na wakacje i tak dojeżdża na lotnisko samochodem. I taki też ruch lotnisko w KTW głównie obsługuje. Być może kiedyś się to zmieni, gdy aglomeracja śląskie rozrośnie się jeszcze bardziej i lotnisko będzie miało połączenie kolejowe. Natomiast dla Krakowa i tak raczej nigdy nie będzie konkurencja, tym bardziej jak w Krakowie powstanie nowy pas i normalny ILS (min II a sądzę że III również)
gość_d9b55
2018-03-15 16:20
gość_652ff to weź jeszcze przenieś wszystko z Warszawy i Rzeszowa bo tam też polityka. Dla mnie to zestawienie nie jest miarodajne gdyż wiadomym jest, że tam gdzie odsetek lotów jest większy istnieje większe ryzyko opóźnień stąd Warszawa na pierwszym miejscu.
gość_652ff
2018-03-15 14:00
Same sukcesy ale ni jak ma się to do zainteresowania KTW innymi operatorami. Czegoś tu nie pojmuje, czy to polityka bo ekonomicznie rzecz ujmując za takie dobra to bym wszystkie loty z KRK przeniósł natychmiast do KTW. No ale to nie mój cyrk.
gość_0a7ad
2018-03-15 12:56
Ruch lotniczy i infrastruktura lotniskowa nam wspaniale rośnie w Polsce. Wszyscy się tym fascynujemy, ale zapominymy o tym, że dla pasażera najważniejsze jest dotarcie do celu na czas. Najwyższy czas zacząć podnosić tę kwestię i ganić linie lotnicze, które notują opóźnienia.