Wizz Air zamierza potroić flotę w ciągu 10 lat

Wizz Air zamierza potroić flotę w ciągu 10 lat Przewoźnik zwiększy liczbę samolotów z obecnych 87 do 282. Miesiąc temu Wizz Air podpisał z Airbusem kontrakt na dostawę 146 nowych samolotów z rodziny A320. Do przewoźnika trafią 72 airbusy A320neo i 74 większe A321neo. Pierwszy samolot A320neo ma wystartować w kolorach Wizz Aira w 2022 r., a ostatni ma zostać dostarczony cztery lata...
15/12/2017 08:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo 2017-12-17 22:50   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@34009, demar, 5224a: Przyznaje nie znalem danych jakie podajecie. Nie siedze w tematyce na codzien i nie znam sugerowanego raportu. Niniejszym przyjmuje za fakt ze W6 jest dochodowy. Zycze mu jak tez innym liniom z regionu by sie rozwijaly. Jednakowoz nie mam przekonania ze ta dobra passa bedzie trwala w nieskonczonosc nawet w ciagle nie nasyconej przewozami lotniczymi Europie Srodkowej i Wschodniej. Nie znaczy to ze rozwoju nie bedzie. Moze sie myle, ale mnie model LCC nie przekonuje na dluzsza mete. Czasowo jest to bardzo korzystne uzupelnienie i rozwiniecie rynku w naszym regionie, ale z dluzszej perspektywie podstawowe reguly rynku moga zadzialac na ich niekorzysc. Moge zmienic zdanie jak ktos mnie przekona ze przewiezienie klienta z Polski do Hiszpanii za 100 PLN generuje dochod. Czas jakis temu Pasazer zrobil taka wyliczanke ze godzina lotu, bez uwzglednienia doplat z lotnisk czy regionow, kosztuje conajmniej kilkaset zlotych na pasazera (zaleznie od pojemnosci maszyny). Jesli cos kosztuje 100 euro a bierze sie za to 50 euro, to albo ktos doplaca do tego, albo ludzie pracujacy w linii dostaja ochlapy, albo linia zyje sie na kredyt. Kazda z tych okolicznosci z osobna, nie mowiac juz ze wszystkie razem lacznie, moga doprowadzic do klopotow. Gdyby bylo inaczej nie mielibysmy nigdy kryzysow gospodarczych albo bankructw. W przypadku W6 dochodzi ten rozped inwestycyjny co sam w sobie moze sie odbic czkawka. Ta watpliwosc byla powodem mojego komentarza. Ale dziekuje Wam wszystkim za uwage i korekte.
gość_34009 2017-12-17 06:14   
gość_34009 - Profil gość_34009
Nie wiadomo czy Wizzair jest dochodowy? Śmiechu warte. To firma która razem z Ryanair i Aer Lingusem maja najwyższy zwrot z kapitału. Kilka razy wyższy niż np. Lufthansa czy Air France. Na razie kłopotów nie widać. Dalszy dynamiczny wzrost będzie zależał od koniunktury w gospodarce i lotnictwie. Jednak ich niska baza kosztowa pozwoli im rosnąć nawet a może nawet przede wszystkim w sytuacji mniejszego wzrostu w przewozach.
demar 2017-12-17 01:27   
demar - Profil demar
@jjemiolo: tego nie rozumiem "Nadal nie wiadomo czy W6 jest dochodowy".

Przecież Wizz Air (dokładnie jego spółka-matka) jest notowana na londyńskiej giełdzie i musi regularnie publikować ogólnie dostępne raporty.

Np. ostatni opublikowany 8.11.2017 raport odnosi się do pierwszego półrocza roku finansowego 2017/18 i zawiera m.in takie dane:
Przychody: 1149,4 mln EUR
Zysk netto: 288,6 mln EUR
Wolna gotówka: 1029,8 mln EUR

Łatwo zauważyć np. że Wizz Air ma kilka razy większe zyski niż LOT i rośnie szybciej, ale jestem daleki od twierdzenia, że kogokolwiek doprowadzi on "do zapasci".
Po prostu rynek lotniczy rośnie teraz szybko i sensownie zarządzania linia znajdzie na nim swoje miejsce.
W raporcie można też przeczytać, że liczba pasażerów wzrosła o 25%, load factor wyniósł 92,8%, a liczba samolotów we flocie zwiększyła się o 14 sztuk. Na kolejne lata planują do floty:
FY2019: 6x A320ceo, 12x A321ceo i 3x A321neo
FY2010: 3x A321ceo i 17x A321neo

Tak na marginesie i już poza raportem - wolna gotówka pozwoliłaby kupić połowę tych samolotów przewidzianych na FY19-20 już dziś, a wiadomo, że samoloty będą finansowane inaczej (np. leasingiem).
gość_5224a 2017-12-16 23:51   
gość_5224a - Profil gość_5224a
W6 jest notowany na gieldzie wiec mozna łatwo sprawdzic ze jest dochodowy (i to bardzo)
jjemiolo 2017-12-16 23:27   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Takie tempo rozwoju moze sie zle zakonczyc. Nadal nie wiadomo czy W6 jest dochodowy a kiedys bedzie trzeba oddac pieniadze pozyczone na zakupy. Jesli nawet znajda sie nowe lotniska, ze slabszym potencjalem, tez nie beda placic bez konca. W6 moze (choc nie musi?!) doprowadzic do zapasci inne frmy nie wykluczajac LO, ale tacy konkurenci jak LH czy FR nie beda spac.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy