Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c
2017-12-17 12:41
@gość_5a17a
Chodzi o Gdynię w czasach II RP. To był jedyny polski port i okno na świat.
Często bywam na Okęciu i rzeczywiście ok 14 jest sporo ludzi ale w innych godzinach to pustki ok 11 to prawie nic. Ostatnio ok 18 zabierałem gościa tez pusto. Możecie mimwyjasnic gdzie ten pękający w szwach terminal?
gość_f9d63
2017-12-17 09:54
A Tymczasem w sezonie S18 zamiast Rouge do WAW będzie przylatywać Air Canada na 763,nic tylko Czekać, aż połączenie będzie całoroczne i na 788 albo A330
gość_5a17a
2017-12-16 20:50
Drodzy gość_83076 i gość_ec29c - nie wpadajcie w takie archanielskie tony, no chyba że ruszyłem w was jakąś czuła strunę. Gdynia nie ma żadnego monopolu, proszę sie upamiętać i wrócić do rzeczowej dyskusji.
gość_83076
2017-12-15 22:25
@ gość_a3047
Głupoty piszesz. Co ma wspólnego Gdynia z CPK? Gdynia ma praktycznie monopol na wysyłkę i przywóz towarów drogą morską do i z Polski jeśli ktoś nie robi tego przez Hamburg lub Amsterdam. Czy sugerujesz że po oddaniu do użytku CPK połączenia z regionów do innych hubów w Europie zostaną ograniczone lub zlikwidowane i jedyne co regiony będą robić to dostarczać pasażerów do CPK? Jeśli tak to rząd może już przygotowywać ZOMO i czołgi do tłumienia protestów, :-) LOL. Pomyśl człowieku zanim coś napiszesz.
gość_ec29c
2017-12-15 15:50
@gość_a3047
Piszesz kompletne bzdury: jedno okno na świat to absolutna konieczność, dlatego koniecznością była Gdynia i magistrala Węglowa (jedyne dwie udane inwestycje II RP), koniecznością kanał augustowski.
CPL z Gdynią nie ma NIC wspólnego!!!
To wielkie lotnisko 50 km od Wa-wy. Źle prowadzone przede wszystkim na poziomie szczegółów: należałby zacząć od budowy torów, w tym Łódź - Wrocław i przedłużenie CMK do Torunia, przedłużenia II linii metra, poczekać aż LOT przetrwa pierwszy kryzys i dopiero po tym budować.
gość_a3047
2017-12-15 14:06
Tak ogólnie - gdy zaczynano budować Gdynię tez mówiono że to będzie kompletny niewypał, a handel mozna prowadzic za pośrednictwem portów w innych krajach. Dośc szybko, w około 10 lat stała się największym portem na Bałtyku.
gość_71055
2017-12-15 12:16
VIP-y chciałyby mieć lotnisko pod ręką, a suweren ma sobie jeździć furmankami do Baranowa, na dzikie pola. Ale tak się nie da. Nie ma sensu utrzymać Okęcia jako lotniska wojskową – VIP-owskiego. Tej dyskusji wy w ogóle nie było, gdyby A2 poprowadzono trochę dalej od Okęcia, w ten sposób, aby można było dobudować równoległy pas do istniejącego.
lysypiotr76
2017-12-15 11:17
Mam wrażenie, że lotnisko Chopina w jakimś ograniczonym zakresie pozostanie. Choćby jako baza wojskowa do obsługi lotów VIP-ów.
gość_00546
2017-12-14 23:38
Dajcie już spokój z tą polityką bo się słabo robi albo zmieńcie portal na którym będziecie udowadniać wyższość swojej partii i ideologii.
Wracając do tematu lotniska Chopina i pośrednio LOTu bo jakby nie było CPK w dużej mierze ma być budowany dla niego. CPK być może będzie miał sens za około 30 lat ale póki co zgadzam się z tym że rozbudowa Chopina z drugim równoległym pasem i nowymi terminalami ma o wiele więcej sensu niż CPK do którego trzeba doprowadzić całą infrastrukturę i jeszcze przekonać pasażerów żeby chcieli do niego dojechać a to może być największy problem. Opcja z CPK jest o wiele za droga a korzyści, przynajmniej na razie, wątpliwe. Poza tym LOT póki co jest karłem w porównaniu do swoich największych konkurentów i jego rozwój nie będzie taki imponujący jak to Prezes Milczarski zapowiada. Zanim LOT stanie się przynajmniej średniej wielkości linią o ile do tego dojdzie to w zupełności wystarczyło by mu lotnisko Chopina po rozbudowie. Z dwoma równoległymi pasami i nowymi terminalami o powierzchni 3-4 razy większej niż obecna WAW mógłby spokojnie obsługiwać 50-60 mln. pasażerów. Zakładając że połowa z tych pasażerów byłaby LOTu i nadal są perspektywy wzrostu to wtedy można myśleć o CPK.
Oby nie było tak że zarówno LOT jak i CPK chcą ugryźć zbyt wiele na raz z rynku Europejskiego i się udławią. A wtedy to będzie tragedia nie tylko dla transportu lotniczego w Polsce ale dla całej gospodarki. Rozwój powinien być szybki ale przemyślany i fanansowo oszczędny a nie na wariata. Jak najwięcej korzyści ale jak najmniejszym kosztem a to daje rozbudowa WAW a nie CPK. Nie sądźmy że LH i niemieckie lotniska będą siedzieć bezczynnie i przyglądać się jak Polacy zwijają im biznes. Wykorzystają każde nasze potknięcie i jeszcze rzucą pod nogi kłody a w momencie gdy się ma zbyt duże obciążenie finansowe to można wylądować na pysk.
Poza tym w ciągu najbliższych 20-30 lat może dojść do poważnych zmian w transporcie na krótkich i średnich dystansach. Tak, mam na myśli Hyperloop i nawet jeśli w chwili obecnej jest to jeszcze w sferze fantazji to trzeba to brać pod uwagę bo w przeciwnym wypadku konsekwencją tego mogą być dziesiątki miliardów wyrzucone w błoto i być albo nie być LOTu.
gość_2b9d0
2017-12-14 23:18
gość_370e7: a mógłbyś wyjaśnić do czego ten nowy port lotniczy jest Polsce potrzebny? I jaki sens ma budowanie gigantycznego lotniska skoro potencjał istniejących nie jest wszędzie wykorzystywany? Naprawdę Ciudad Real i Mirabell nikogo niczego nie uczą???
cronwood
2017-12-14 23:18
Zanim zaczniemy dzielić skórę na Okęciu, polecam zapoznanie się z prawem nagłówków Betteridga. W skrócie mówiąc (i tutaj zacytuję autora w oryginale): >>any headline which ends in a question mark can be answered by the word "no." The reason why journalists use that style of headline is that they know the story is probably bullshit, and don’t actually have the sources and facts to back it up, but still want to run it
gość_2b9d0
2017-12-14 23:16
gość_34a2c: niestety, jak się ma 20-30 lat i lata się kilka razy w roku, głownie LCC oraz czarterami na wakacje, to snuje się takie sny o potędze. Swoją droga bardzo chętnie pooglądałam prawdziwe kalendarze lotów piszących tutaj takie banialuki, ale nie zobaczę, bo nie ma czego oglądać zapewne. A panowie redaktorzy moze i złote karty maja, ale w ramach sponsoringu, bo tez większość z nich samoloty zna zapewne głownie ze zdjęć i marzeń, co czasami wychodzi w publikowanych tekstach.
gość_ec29c
2017-12-14 22:26
CPL jest lotniskiem dla prawie nikogo:
1) nie dla Warszawiaków bo będą musieli dymać 50 km zamiast 10 km i za taksówkę płacić 150 zł zamiast 30 - 40 zł
2) nie dla regionów, bo władza będzie "zachęcać" Polaków do korzystania z CPL, co oznacza ograniczenia dla rozwoju lotnisk regionalnych
Być może skorzystają mieszkańcy Płocka czy Włocławka, ale przy całym szacunku dla Nich czy naprawdę musimy wyrzucać 20 mld? Rozbudowę sieci kolejowej warto zrobić niezależnie od CPL, choć najlepiej w tanim wariancie przedstawionym przez pana Patryka Wilda (chyba brata ministra)
zobacz link
gość_34a2c
2017-12-14 21:12
"Niesamowite, ze nawet na portalu lotniczym ludzie krytykuja decyzje o nowym porcie lotniczym" matko kochana co za myślenie! Czy to oznacza, że czytelnicy na tym portalu powinni popierać program lotnisko w każdej gminie tylko dlatego, że interesują się lotnistwem? Tak bez żadnej refleksji na temat plusów i minusów? Bez rozważeń dotyczących potencjalnych kosztów oraz korzyści? Tak akceptować wszystko bez cienia wątpliwości tylko dlatego, że komuś to przyszło do głowy?
Bez obrazy dla autora i redakcji, ale równie dobrze możemy zastanawiać się, czy kiedy Polska stanie się ekonomicznym i biznesowym centrum nie tylko tej złej i strasznej Unii Europejskiej ale i całego świata, to jeden tak mały CPK nam wystarczy? Przecież takie tabuny turystów ruszą oglądać nowe cuda świata w rodzaju Lichenia, Świebodzina i niematerialnych atrakcji, w rodzaju ciągania po sądach osób krytykujących obecnie rządząca partię na publicznym portalu w internecie ;-) (jak za komuny, krytyka rządzącej partii zabroniona, donosiciele czuwają) CPK nie da się wybudować uchwalanymi w przyśpieszonym tempie ustawami. Na razie Okęcie to byt realny, a CPK - wirtualny.
gość_3bfe0
2017-12-14 18:48
do antypisowców, których tu jest 95%
Cała PO jest jak te wasze caracale za drogie,uziemione i niechciane
gość_a816d
2017-12-14 18:02
Ale się podniecacie tym tematem zastępczym.... ciekawe czy ktokolwiek pamięta, ze Okęcie to nie tylko lotnisko Chopina, ale także lotnisko wojskowe, a tego nikt nie zlikwiduje.
gość_370e7
2017-12-14 16:40
Niesamowite, ze nawet na portalu lotniczym ludzie krytykuja decyzje o nowym porcie lotniczym. Jak mozna tak bezmyslnie krytykowac kazda decyzje, nawet dobra tylko dlatego ze nie lubi sie jakiejsc opcji politycznej. Nowy port lotniczy jest potrzebny, to dla nas szansa gospodarcza. Trzymam kciuki za jak najszybsze wybudowanie. Mam tez nadzieje ze rozwiazania beda przemyslane a Chopin dobrze zagospodarowany.
gość_495b2
2017-12-14 16:30
Toja proponuję dyskusję o tym, czy CPK wystarczy, kiedy Polska stanie się głównym centrum finansowym i ekonomicznym nie tylko Unii Europejskiej alei całego świata ;-) I kiedy turyści z całego świata będą chcieli podziwiać kraj, w którym za krytykę rządzącej partii na forum w internecie ciąga się ludzi po sądach. Wtedy i dwa CPK nie wystarczą ;-)