gość_e083a
2017-12-06 14:24
@gość_c3f4e: te dwie linie A350 i A330 dobrze się uzupełniają. O A330-800 i A350-1000 nie ma co pisać, bo te samoloty w zależności o parametru różnią się aż o 30-50%
Znacznie ciekawsze jest porównanie A330-900 i A350-900, bo A350-900 w porównaniu do A330-900 oferuje:
1. Ok. 10% więcej miejsc dla pasażerów w standardowych konfiguracjach (315/287)
2. Ok. 15% większą ładowność struktury samolotu
3. Ok. 20% większy zasięg przy komplecie pasażerów
4. Ok. 50% większą ładowność dla typowej trasy o długości 6000nm
A350-900 jest tylko o 3,1m (5%) dłuższy od A330-900, ale realnie o 30% droższy.
gość_c3f4e
2017-12-04 14:34
Czy ktoś z fachowców czytających pasazer.com może mi wytłumaczyć po Airbusowi dwie linie produkcyjne A350 i teraz A330neo ? Czy to nie przypadkiem podobnej wielkości samolot ?
gość_e083a
2017-11-30 12:46
A330-800 to będzie raczej niszowy model.
W zastosowaniach specjalnych typu MRTT, ciężarówka (następca -200F), być może ULR.
We wszystkich tych zastosowaniach ciekawy może być wariant MTOW 251 ton.
Nominalny zasięg ok. 8150nm to więcej niż B787-8, a nawet B787-9.
Ciężarówka może mieć nawet 80 ton ładowności (o 10 więcej niż -200F).