Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f22d9
2017-11-05 11:45
gość_ee71a: Poznan ma jedna maszyne Lotu juz od wielu, wielu lat. Przylatuje do Poznania wieczorem i wylatuje wczesnie rano do Warszawy. Pozniej przylatuje jeszcze kilkakrotnie w ciagu dnia. W ten sposob Poznan ma baze Lotu - w koncu "baza" Ryanaira tez na tym polega, samolot nocuje na lotnisku i stamtad wylatuje, a w miescie nocuja zalogi. No, to moze z tego powodu, ze Lot juz ma baze i nocuje w Poznaniu od tylu lat, mozna moze jakos dofinansowac Lot z regionalnej kasy? Jesli na takiej zasadzie dziala na wielu lotniskach Ryanair, dlaczego nie Lot?
gość_ec29c
2017-11-05 11:15
@gość_ee71a
LOT mógłby zbazować po kilka samolotów w portach regionalnych i latać po kilka razy w tygodniu do miast do których lata z Wawy kilka razy dziennie. Z Twojej listy to Mediolan, Paryż, Amsterdam. Na pewno do tego należałoby dołożyć Brukselę.
Ale oni uważają, że opłaca się tylko budowa WIELKIEGO HUBU w Warszawie i prawdopodobnie tego nie zrobią.
gość_ee71a
2017-11-05 07:35
Czy lot w związku z tym ze Lot ma dostać 6 Embraierow władze z Poznania walczą byśmy jako Poznań dostali jedna maszynę ? Lot chce konkurować z low costami ( co trochę dziwi ). Propozycja jak można wykorzystać ... Rzym , Malaga, Mediolan, Paryż , Amsterdam. Powodzenia Ławica
Marcin14
2017-10-31 21:47
Wywiązała się bardzo interesująca dyskusja, z której wnioskuję, że lotnisku POZ bardzo przydałyby się busy z kilku okolicznych miejscowości. Jeśli na takie SZZ mogą jeździć aż trzy firmy autobusowe (Interglobus, PKS i Fedeńczak) na praktycznie każdy lot, to myślę, że na POZ spokojnie mógłby jeździć jeden bus z najważniejszych dodatkowych rynków POZ (Szczecin/Gorzów, Zielona Góra, Kalisz, Bydgoszcz/Gniezno) przynajmniej na trzy szczytowe fale odlotów, które zidentyfikowałem: 6:00, 15:00 i 19:30. Myślę, że lotnisko powinno o takie coś zadbać natychmiast. Dziękować mogą nam później, jak zanotują odpowiednie wzrosty.
gość_07fdd
2017-10-31 21:46
gość_bc5d7 mozesz napisac cos wiecej?? ;)
gość_287f9
2017-10-31 18:39
Wy się dziwicie ze Szczecinem. Drugie największe miasto Wielkopolski ma problem z dojazdem do stolicy. Pierwszy pociąg do Poznania jest o 7 rano co jest praktycznie niemożliwe by zdążyć na 9:30. Pociąg IC i tak za rok przestanie istnieć bo jest ono objazdowe.
gość_66b81
2017-10-31 14:30
Marcin 14 w pełni się zgadzam z Tobą. Ale problem porannego dojazd na lotnisko POZ dotyczy i innych okolic. Poludniowa część woj. Kujawsko-Pomorskiego jest praktycznie "odcięta" od możliwości porannego dojazdu do POZ. pozostaje własny samochód i tak robię bo innej możliwości brak. W tej chwili lotnisko POZ jest w wielu kierunkach konkurencyjne i o wiele bliższe od Berlina. Lotnisko w Bydgoszczy można spokojnie skasować i tak nikt nie zauważy...
gość_9a6a7
2017-10-31 11:31
Czekamy na Naepol na sezon letni :-)
gość_68821
2017-10-31 02:19
Mieszkam w Szczecinie/UK ze względu na studia zagraniczne i latam co drugi tydzień.
Głównie latam z Berlina (TXL i SXF) i SZZ => LCY, LHR, EMA, LTN, EDI. Z POZ zdarzyło mi się lecieć parę razy.
Berlin oba lotniska syf. Zatłoczone, brudne, stare, klejące się. Dojazd do obu jedynie busem... pociagi bezposrednie do Berlina Gesundbrunnen są 4 dziennie (przesiadka w Passewalku jest słabym pomysłem), a potem jeszcze komunikacja miejska trzeba sie pchać przez Berlin, co zajmuje zbyt dlugo. Dopóki DB nie zelektryfikuje torów po stronie Niemieckiej - tak będzie.
Poznań ma znacznie bardziej przyjazne lotnisko i kiedy tylko mogę latam z Poznania zamiast Berlina. Można po ludzku dojechać koleją na dworzec i komunikacja miejską/taxi dojechać do pobliskiego lotniska. Terminal ma mnóstwo miejsca, nie trzeba się bić o siedzenie.
Oferta? Żadne lotnisko nie może zaoferować wszystkiego. POZ ma kierunki których BER nie oferuje i vice versa. Czasami Berlin ma znacznie tańsze loty, a czasem Poznań.
Osobiście wolę latać z Poznania, ale dla Szczecinian naturalnym wyborem jest Berlin. Wiekszość tam jedzie bo jest (jak już wcześniej stwierdziliście) bezpośredni bus ze Szczecina prosto pod terminale. Gdyby tylko nie ciasnota i kierowcy z cieżka nogą pewnej firmy która zaczyna się na 'Inter'.......
gość_64547
2017-10-31 01:36
no dobra...jeszcze parkingi tańsze w POZ
gość_bc5d7
2017-10-30 23:21
Szczecin ma swoje lotnisko, także bądźcie spokojni. Niedługo powinna być niespodzianka ;)
Marcin14
2017-10-30 22:52
Chyba mnie pozostali forumowicze nie rozumieją... Nigdzie nie piszę, że POZ ma lepszą ofertę niż BER, jasne, że nie. To, co staram się przekazać, to, że warto sprawdzać możliwości, szczególnie oferty tanich linii lotniczych i czarterów. Pewne nisze, tak jak Skandynawia, Anglia czy Izrael, wydaje mi się, że niemal w ciemno są atrakcyjniejsze z Poznania.
Marcin14
2017-10-30 22:35
pszn,
1) wpisałem odległości z mojego domu na Osowie i z wylotu na A6 - różnica między POZ i SXF wyszła mi odpowiednio 65 km i 71 km.
2) Nie mówię, że co godzinę ma być bus, ale mógłby być w godzinach nocnych, kiedy nie ma pociągów, na co również Ty zwracasz uwagę.
3) Nie wiem, nie korzystałem. Z samochodu korzystam wyłącznie własnego.
4) JA jeżdzę pociągiem zarówno do BER jak i do POZ. Jest to o wiele wygodniejsze, tańsze i często szybsze niż busami. Nie rozumiem dlaczego ludzie często wolą te ciasne i niewygodne busy, najwidoczniej to kwestia preferencji. Wielokrotnie zabrałem się z innymi busem i strasznie narzekali na ciasnotę. A dalej nimi jeżdżą. Nie rozumiem tego. Ale zgodzę się, że rodziną z małymi dziećmi często busem po prostu prościej.
5) Większość woli dostępne godziny, ale wielu wybiera lepszą cenę. Dzięki temu powstały tanie linie lotnicze!
Zgoda z tymi godzinami rannymi i póżno-wieczornymi. Ale zakładam się, że można wynająć transport prywatny i nie wyjdzie tak drogo, jak hotel. Raz wziąłem taksówkę do POZ jak mi spylił pociąg ze Szczecina Głównego. Zapłaciłem 230 zł po krótkim targowaniu.
Marcin14, sorry, ale nie masz racji w niczym co napisałeś:)
1) Odległości wg Google są takie: Szczecin - POZ 271 km, Szczecin - TXL 175 km, Szczecin - SXF 189 km. Nie wiem jakim cudem wyszło Ci 65 km.
2) Busów regularnych do POZ nie ma i nie będzie bo nie ma tam takiej oferty żeby co godzinę zapłenić całego busa.
3) Blablacar to jest dobry dla studentów jadących na weekend do domu, a nie dla rodziny jadącej na lotnisko na wakacje ani dla biznesu.
4) Pociągami nikt ze Szczecina nie jeździ na lotnisko do Berlina, bo się nie opłaca ani cenowo, ani czasowo, więc to porównanie zupełnie nietrafne.
5) Wszystkie te kierunki o których piszesz są też dostępne z Berlina i to nie dwa razy w tygodniu tylko codziennie albo po kilka razy dziennie, więc lecąc z Berlina nie musisz naginać swoich planów do rozkładu. O cenach nawet nie wspominam, bo w tym obszarze z Berlinem przegrywa cała Polska, a trzeba pamiętać, że dla Polaków cena jest często decydującym kryterium. Podane przez Ciebie przykłady są wybiórcze i stronnicze.
Jedyne w czym POZ "remisuje" z Berlinem to czartery. W Polsce nadal istnieje spora grupa osób które boją się lecieć na wakacje z zagranicznego biura i z zagranicznego lotniska. Choćby z powodu braku znajomości języków. I tu faktycznie przyznaje że wiele osób ze Szczecina korzysta z poznańskich czarterów - mimo że wydają więcej niż gdyby lecieli z Berlina;-)
Na koniec odrobina prywaty. Kilka lat temu zdecydowałem się na lot czarterem z POZ na Gran Canarie. Wylot miałem o 6 rano, powrót o 20. Ani w jedną ani w drugą nie miałem pasującego pociągu i skończyło się na tym, że do ceny wycieczki musiałem doliczyć 500 zł za hotele w Poznaniu.
Marcin14
2017-10-30 21:18
Podam jeszcze przykłady: Izrael z POZ za 78 zł, z BER minimum 600 zł (wielokrotnie przeze mnie sprawdzane), Oslo z POZ za 38-100 zł, z BER 336 zł, Chicago ORD - ta sama cena dla wielu dat w listopadzie z BER czy POZ, 2400 zł, Billund za 38 zł z POZ, a za 114 zł z BER. Takich przykładów są pewnie jeszcze dziesiątki. To jest tylko wyjątek tego, co mnie osobiście interesuje.
Marcin14
2017-10-30 21:06
pszn, oczywiście, że rozwinę. No właśnie tych rozkładowych busów nie ma, bo POZ nie reklamuje się w Szczecinie, a powinien! I razem z tym powinny być busy czy inny bezpośredni transport. Myślę, że istnieje, tylko nie chce mi się sprawdzać. Na pewno są jakieś usługi transportowe nieregularnych busów, jest BlaBlaCar. Jasne, że jest dalej samochodem (wcale nie 100 km tylko 65-70 km, sprawdziłem dokładnie na mapie) i jasne, że trzeba zapłacić za autostradę do Poznania, ale czasowo różnica wynosi już zaledwie kilka, kilkanaście minut i to niemal niezależnie od zamieszkania w Szczecinie, bo wylot na Berlin czy Poznań jest prawie taki sam.
Najtańszym transportem (bez promocji) czyli pociągiem (i dalej komunikacją miejską) ze Szczecina Głównego na TXL jedzie się 2 h 30 min, na SXF 2 h 45 min, a na POZ 3 h. Cena do TXL/SXF 10 EUR, do POZ 43 PLN, czyli praktycznie tyle samo.
Osobiście jest w POZ aż dziesięć kierunków, które mnie interesują. Raz, dwa razy do roku podpasowuje mi oferta cenowa wraz z dniami i godzinami lotów. To troszkę margines dla mnie - robię około 20 podróży lotniczych rocznie, jakieś 8 ze Szczecina, 8 z Berlina i reszta z innych lotnisk. Jednak zdecydowanie wolałbym latać więcej z POZ niż z SXF/TXL. Choćby ze względu na (lokalny) patriotyzm.
Ważne jest to, że często widzę ofertę podróży z POZ z wylotem wcześnie rano. Jest ona atrakcyjna cenowo, ale niestety nie można z niej skorzystać właśnie z braku transportu na lotnisko ze Szczecina po północy. Jedyne, co można zrobić, to pojechać pociągiem wieczorem i zostać na nocleg w Poznaniu. Powroty nie stanowią problemu.
gość_99f61
2017-10-30 20:40
Swietnie, gratulacje dla POZ.
Marcin14: naprawde maslisz, ze Berlin ma czasami mniej atrakcyjniejsza oferte? Pod jakim wzgledem? Przeciez siatka lotnisk w Berlinie, ceny w wiekszosci wypadkow to fakt taki, ze wszystkie lotniska w zachodniej Polsce sa poza zasiegiem. Troche przesadziles tu :)
gość_6f49e
2017-10-30 20:15
Gratulacje dla Poznania w końcu coś się dzieje. Miejmy nadzieję że POZ wywalczy sobie kolejną 1-2 maszyny jak zapowiadał prezes Ławicy. Mam też nadzieję na kolejną maszynę od Wizz oraz dodatkowe rotacje do CPH. Oprócz tego idealne byłyby dostępy do kolejnych hubów jak AMS, CDG, LHR. Z połączeń na które czeka POZ czekamy na w końcu obiecaną Malagę, Rzym oraz Lizbonę, Genewę, Porto, Mediolan, Wiedeń, Majorkę oraz więcej rotacji do Barcelone ale na BCN. Oczywiście serdecznie zapraszamy turystów ze Szczecina i zachodniej Polski by w końcu podatki zostawały w Polsce i Polskie lotniska się rozwijały ( zwłaszcza że BER jest przepełniony ). Miłego dnia i czekamy na kolejne dobre informacje o nowych maszynach i kierunkach.
gość_37305
2017-10-30 19:30
Atrakcyjnosc z taka linia? Tez mi nobilitacja
Gratulacje dla POZ:)
Marcin14, chyba sobie żarty robisz. POZ ma atrakcyjniejszą ofertę od BER? Rozwiń proszę tą myśl - mam ochotę na tanią rozrywkę;) Wiesz, że ze Szczecina do POZ jest 100 km dalej niż do SXF? Dodatkowo ze Szczecina masz codziennie ponad 20 busów rozkładowych, które dowożą pasażerów prosto na lotnisko, a do POZ w żaden sposób nie dojedziesz bezpośrednio. Jadąc samochodem nie dość że jest dalej to jeszcze musisz zapłacić krocie za kulczykową autostradę.