gość_f771e
2017-10-31 23:45
Łódź Pod rządami PO/SLD została zepchnięta do POlski C!
gość_83076
2017-10-31 20:02
@ gość_ec29c
Regiony będą blokować? Jak? CPK nie są w stanie blokować a Hyperloop będą?
Na początek trzeba by połączyć największe miasta między sobą i CPK. Ściana wschodnia i miasta typu Świnoujście lub Białystok musiałyby trochę poczekać. Podobno koszty budowy Hyperloop i eksploatacji mają być niższe niż linii kolejowych. Czy to prawda to się dopiero okaże o ile to powstanie ale jeśli koszty budowy i eksploatacji byłyby takie same lub nieznacznie wyższe niż kolei to już się opłaca.
gość_ec29c
2017-10-31 16:10
Hyperloop w Polsce to pełna fantastyka, gdyż nie utrzymałby się z biletów.
A gdyby dotować miało państwo, to trzeba by było monstrualnej sieci obejmującej nie tylko kilka miast, ale też Szczecin i Świnoujście, Białystok, Lublin, Rzeszów bo w przeciwnym razie regiony będą blokować. I słusznie!
Dodajmy, że dla rozwoju gospodarczego Polski lepsza i tańsza jest koncepcja 830 km nowych torów pana Patryka Wilda (chyba brata pełnomocnika ds. CPL).
Hyperloop ma głęboki sens na trasie Wiedeń - Bratysława - Budapeszt, bo to jest tylko 220 km i Słowakom opłaca się sfinansować całą budowę by podnieść atrakcyjność Bratysławy.
gość_83076
2017-10-31 14:30
Wszystko zależy od tego czy Hyperloop pozostanie w sferze fantazji czy też zostanie wybudowany. Jeśli będzie wybudowany to większość tych planów weźmie w łeb a CPK zyska na wartości a stracą lotniska regionalne bo dojazd do CPK nawet z Krakowa może wynieść w przybliżeniu tyle samo co do Balic a na Śląsku dojazd z Katowic do Pyrzowic będzie dłuższy niż do CPK. Czas pokaże.
gość_2a2c4
2017-10-31 11:50
Przyszły rok wzrosty również rzędu 15-20%. Porty nie są z gumy więc za 2-3 lata ścisk będzie nieziemski. Inwestycje na już, na teraz
gość_93e5a
2017-10-31 10:25
Ta prognoza to coś słaba. Poznań w tym roku będzie miał około 1,8mln pasażerów, w przyszłym zbliży się do 2mln a wy mu prognozujecie nieco ponad 2mln w 2022?
gość_c1605
2017-10-31 08:16
Tyle teoria. Teoria jest pod CPL. Jeżeli fakty nie będą zgodne z teorią, tym gorzej będzie dla faktów.
gość_439e6
2017-10-30 22:38
Trochę lipa z tą prognozą. Czy oni wzięli pod uwagę starzenie się społeczeństwa i powszechne ubóstwo emerytów? Z jednej strony składki emerytalne będą rosły żeby finansować emerytury a z drugiej liczba emerytów na głodowej emeryturze będzie gwałtownie rosła. Gdzie niby i za co ci emeryci będą latać?
gość_ec29c
2017-10-30 22:33
Skoro Niemcy latają 2,5 razy do roku to licząc razy nasze 38 mln wychodzi 95 mln. Ale czy w 2035?
Moim zdaniem prognoza jest nierealistyczna i w ogóle nie uwzględnia potencjalnego kryzysu gospodarczego w Polsce, ani tez możliwego wzrostu cen ropy naftowej.
Polska ma pewien potencjał turystyczny dzięki temu, że jesteśmy jednym z najbezpieczniejszych krajów świata. To będzie głównie turystyka miejska, bo jeśli chodzi o przyrodę to jesteśmy zimnym krajem z krótkim sezonem.
Moim zdaniem wzrosty w Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku będą większe, bo to najlepsze miasta w Polsce na City Breaki. Ta "prognoza" to takie proste przemnożenie danych historycznych razy zakładany wzrost.
W Warszawie wiele zależy od Modlina, Ryan jest w stanie bez problemu wygenerować 7 mln i pozostać jedyną linia po planowanej rozbudowie. Myślę, że gdyby Modlin został rozbudowany do 12 mln to też dałby radę.
gość_e06ce
2017-10-30 19:40
Prognoza przygotowana pod CPL...
Coś kiepsko w tym Modlinie według prognozy ULC. Jak rozbudują ten terminal do 5mln (2019rok?) to raczej tyle będzie wykręcone przez Ryanair z dnia na dzień. Poznań to praktycznie bez wzrostu też powinien się obrazić na tą prognozę. 3mln pasażerów spokojnie im można wywróżyć