gość_e083a
2017-06-14 09:39
Zatem MUC zostanie kolejnym hub-em dla A380.
Do tej pory na A380 latał tam jedynie Emirates.
greg0303
2017-06-14 06:03
W sezonie letnim 2018 roku Lufthansa planuje zbazowanie pięciu samolotów A380 w Monachium. Obsłużą one rejsy do Hongkongu, Pekinu i Los Angeles.
Również w sezonie letnim przyszłego roku mają powrócić bezpośrednie loty niemieckiego przewoźnika z Monachium do Singapuru oraz zostaną uruchomione nowe rejsy z Frankfurtu do San Diego.
W związku z wysokimi opłatami lotniskowymi we Frankfurcie, Lufthansa może zwiększyć oferowanie właśnie z Monachium oraz z Wiednia i Zurychu. Nowe taryfy w największym porcie lotniczym Niemiec nie są korzystne dla ustabilizowanych przewoźników, a preferencyjne dla linii lotniczych oferujących nowe połączenia.
greg0303
2017-06-08 06:41
Lufthansa nigdy nie użytkowała pasażerskiej wersji B777. Obecny prezes niemieckiego przewoźnika, Carsten Spohr, chyba chce kontynuować ten trend. Jego poprzednik, Christoph Franz, który właśnie zamówił samoloty B777X, widział w nich następcę B747-400, a w przyszłości również B747-8I. Zobaczymy, jaką decyzję podejmie Lufthansa tego lata.
gość_e083a
2017-06-07 17:05
"niemiecki przewoźnik ma w swojej flocie prawie 100 samolotów czterosilnikowych, w tym największą na świecie flotę airbusów A340"
Z tym, że wycofywanie A340 zaczyna nabierać tempa w grupie LH - jeszcze kilka lat temu mieli w użyciu ok.50 samych A340. Do tego niewiele mniejszą liczbę B747, w różnych wersjach. W ostatnim roku liderem pod względem liczby 4-silnikowych samolotów pasażerskich został bez wątpienia Emirates.
Druga sprawa to dostawy B777X - Boeing przez lata potrafił dostarczać prawie 100 sztuk B777 rocznie. Jak tak dalej pójdzie to dostawy B777 za kilka lat mogą być na poziomie jedynie 20-40% tego, co w ostatnich latach (zresztą do analogicznej redukcji jest zmuszony Airbus ze swoim A380). Widać, że preferencje rynkowe idą w innym kierunku, a liczba linii lotniczych potrzebujących bardzo duże samoloty jest mocno ograniczona.