Oczywiście pożyczka pewnie jest nieoprocentowana i spłacana w śmiesznie niskich kwotach przez śmiesznie długi czas ... Ciekaw jestem czy w tej sytuacji KE zainteresuje sie tą sprawa bo jak tego by nie nazwać z daleka widać pomoc publiczna ...
Nadzieje to mogą mieć, wątpliwe aby rozsądna firma zainwestowała w cos tak nierentownego i niemożliwego do przywrócenia rentowności przez związki zawodowe.
greg0303
2017-04-27 15:11
Alitalia otrzyma pożyczkę rządową w wysokości 300-400 milionów euro, aby zapewnić kontynuację operacji lotniczych przez następne 6 miesięcy.
Podobno rząd włoski ma nadzieję, że Lufthansa Group jest nadal zainteresowana kupnem włoskich linii.
gość_558fe
2017-04-27 11:57
Air Berlin przetrwa bo Niemcy nie dopuszczą do zwolnienia kilku tysięcy pracowników: prawdopodobnie skończy się przejęciem przez Lufthansę i powstaniem dwóch dodatkowych hubów: w Berlinie i Dusseldorfie.
Alitalia też przetrwa. Podobnie jak CSA, TAROM i inni bankruci ;-)
Alitalia bankrutuje co parę lat - rząd Włoch po prostu utworzy kolejną spółkę, która przejmie nazwę Alitalia lub zrobi to poczta / kolej / bank / whatever gdzie rząd ma swoje wtyczki.
blue_sky
2017-04-26 21:41
Prędzej przetrwa AZ niż AB! AB juz teraz jest żywym trupem. Alitalia bedzie dalej latać. Co do tego nie powinno być żadnych wątpliwości. Skoro samych pracowników jest prawie 20 tys, to osób, które w sposób nie bezpośredni pracują dla AZ jest conajmniej trzy razy tyle. Rząd Włoski nie strzeli sobie w kolano wyrzucając do pośrednika 80 tys nowych bezrobotnych :)
greg0303
2017-04-26 20:49
Premier włoskiego rządu, Paolo Gentiloni, rozmawiał dziś w Rzymie z kilkoma swoimi ministrami na temat dalszych planów pomocy dla Alitalii. Ponowna nacjonalizacja włoskiego narodowego przewoźnika została wykluczona.
Pewnie tak bedzie jednak tutaj powinniśmy postawić twarde warunki np. z rządem Węgierskim bo zostaliśmy przeciągnięci pod pręgierzem do spółki z Malevem. Pobieżna analiza wskazuje, że dla LOTu interesujące były by chociażby sloty AZ do PEK.
usuniety
2017-04-26 16:15
Ekonomia mówi, że ten przewoźnik nie powinien już istnieć ale...
Włochy to duży i ważny kraj w Europie. Ich gospodarka, mimo sporych problemów, to ciągle pierwsza dziesiątka świata (nominalnie; wg PPP są na początku drugiej dziesiątki). Taki kraj nie pozwoli sobie na nieposiadanie narodowego przewoźnika.
W jakiś sposób Alitalia przetrwa, być może pod inną ale podobną nazwą, być może z nowymi właścicielami, być może jeszcze coś innego. Dowiemy się o tym wkrótce.
I Komisja Europejska będzie wobec Włochów dużo bardziej wyrozumiała niż wobec LOTu. Taka lekcja realpolitik dla nas ;-)
gość_f61a7
2017-04-26 13:00
No to juz po Alitali.
Air Berlin przetrwa, przez jakis czas jeszcze beda czerwone cyfry, ale wzieli sie za przemeblowanie i to da pozytywne efekty.
A pracownicy wloskiego przewoznika wlasnie dowalili gwozdz do trumny i bedzie niedlugo bardzo niedobrze.
gość_cab0c
2017-04-26 10:06
No to jak sie nie zgadzaja, niech wszyscy do jednego ida na zasilek.