NIK o Eurolocie: Wszystko było źle

NIK o Eurolocie: Wszystko było źle Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę ostatnich lat Eurolotu na wniosek posłów. Jej wyniki są miażdżące pod każdym względem. Pasazer.com wielokrotnie pisał o fatalnych wynikach finansowych Eurolotu, inżynierii finansowej stosowanej do utrzymania linii przy życiu i błędach popełnianych przy budowie siatki własnej linii.- NIK ocenia negatywnie...
18/06/2016 11:57   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-06-23 19:34   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość_39c5b K2 kompletnie oderwało się od rzeczywistości . Latało na własny rozrachunek , nawet wiedząc że to będzie kierunek nieopłacalny . Te loty z niektórych portów regionalnych dublowały się z LOT-em. Jedynie pasażerowie mogli być zadowoleni. Ale skoro upierasz się że było ok . Trudno . K2 miał wizję , ale niezależności . LOT nie protestował , więc podpisywali umowy np.z 4 You Airlines . te księżycowe plany często weryfikował rynek . Połączenie otwierano , a po kilku tygodniach zamykano . Jeśli uważasz że tak zarządzana firma miała rację bytu , to trudno . Pozostań przy swoim zdaniu. Nik nie pozostawił suchej nitki na K2 zobacz link
gość_39c5b 2016-06-23 15:27   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
a masz pojęcie jak był zarządzany ELO? jak tam budowano wizję siatki? przeczytałeś raport NIK? jedyną wizją ELO była współpraca z LOT tyle i tylko tyle.
A to nie wizja polskich lotnisk tylko wielu wielu w Europie. jeśli nie dopłacają to dają zniżki 99% albo stosują inne chwyty byle mieć ruch. poprzeglądaj cenniki brytyjskich, francuskich czy niemieckich lotnisk. poszukaj na stronach EU tras opłacanych przez kraje/ samorządy, tego jest multum, ale w Polsce boli, bo lata za to Sprint czy LOT.
lysypiotr76 2016-06-22 17:50   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość_39c5b - Skoro płaciły lotniska , pasażerowie latali tu i tam a Eurolot upadł. Tak widzisz przyszłość polskich lotnisk ? To nie miało nic wspólnego z ekonomią .
gość_39c5b 2016-06-22 15:24   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
@lysypiotr76 hahahha Janusz lotnictwa na stanowisku :D bo przecież lepiej pompować kasę w WZZ czy RYR co by wyprowadzili ją za granicę niż płacić polskiemu przewoźnikowi, ot specjalista. poza tym panie fachowiec nie tylko polskie porty płacą, ale gro europejskich lotnisk małych i średnich wybiera właśnie small feederów, bo to oni są optymalni dla rynku regionalnego.
gość_1c52d 2016-06-22 06:40   
gość_1c52d - Profil gość_1c52d
A weź ty chłopie przez zapomnienie rozliczenia pita w terminie bądź winny 1000 zł... Tyle milionów w błoto... Za same ATRy. :-(
Mysko 2016-06-19 07:46   
Mysko - Profil Mysko
Teoretyczna linia w teoretycznym panstwie.
gość_57767 2016-06-19 00:05   
gość_57767 - Profil gość_57767
No i fajnie ale po co komu teraz ten raport? Eurolot prawie już zlikwidowany, Dąbrowski i Balcerzak na wolności. Po prostu się pomylili... Chłopy się sprawdzili w biznesie i im niestety nie wyszło.
Także w moim mniemaniu kolejne państwowe pieniądze wydane na opracowanie tego raportu wyrzucone w błoto....
gość_cda05 2016-06-18 22:28   
gość_cda05 - Profil gość_cda05
Ogólnie OK, nic nowego, ale kto to pisał? "Na przykład zlecone doradcy zadanie stworzenia modelu zarządzania płynnością finansową, można było wykonać własnymi siłami pracowników, gdyby Spółka posiadała komórkę prawną."
gość_8d3a2 2016-06-18 21:31   
gość_8d3a2 - Profil gość_8d3a2
I tylko jedno pytanie - czy panowie D. i B. odpowiedzą za ww straty i politykę która doprowadziła do upadku linii, czy raport to tylko laurka pożegnalna a ponieważ to było tylko państwowe, to "nic się nie stało, Polacy nic się nie stało"...
lysypiotr76 2016-06-18 15:43   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Eurolot było taką wydmuszką . Ale wielu cieszyło się jak przewożnik otwierał kolejne połączenia z nawet lotnisk gdzie inny by się nie odważył . Paryż , Amsterdam , Zurich itd. A długi rosły . A że to państwowa firma nikt nie przejmował się jej finansami . I skończyło się jak każdy widzi . Tak więc czytając jak jakieś małe linie uruchamiają połączenie ( nazywam je najemnikami ) to ostrożnie podchodzę do optymistycznych wypowiedzi notabli . Ich ch i ach na temat połączenia czy linii ma się nijak do rzeczywistości . Wielu się oburzy ale linie typu Adria Sprint czy ostatnio Mistral to zły wybór tych portów . Jak już dopłacać i romansować to jednak z kimś innym np tanimi liniami W6 czy FR choć niektóre z nich konsekwentnie odmawiają współpracy i na niektóre lotniska od lat nie wchodzą ( np. W6 w BZG ). I tu kółko się zamyka.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy