×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


NIK o Eurolocie: Wszystko było źle


Działania państwa w celu ratowania Eurolotu były nieskuteczne, współpraca z LOT-em nie funkcjonowała poprawnie, a umowa z 4You Airlines przyniosła ogromne straty. NIK opublikowała niezwykle krytyczny raport z kontroli nadzoru nad upadłym przewoźnikiem.

18/06/2016 11:57
<>

gość_82ec1 - Profil
gość_82ec1
  

  
gość_39c5b K2 kompletnie oderwało się od rzeczywistości . Latało na własny rozrachunek , nawet wiedząc że to będzie kierunek nieopłacalny . Te loty z niektórych portów regionalnych dublowały się z LOT-em. Jedynie pasażerowie mogli być zadowoleni. Ale skoro upierasz się że było ok . Trudno . K2 miał wizję , ale niezależności . LOT nie protestował , więc podpisywali umowy np.z 4 You Airlines . te księżycowe plany często weryfikował rynek . Połączenie otwierano , a po kilku tygodniach zamykano . Jeśli uważasz że tak zarządzana firma miała rację bytu , to trudno . Pozostań przy swoim zdaniu. Nik nie pozostawił suchej nitki na K2 zobacz link
23/06/2016 19:34  

gość_39c5b - Profil
gość_39c5b
  
a masz pojęcie jak był zarządzany ELO? jak tam budowano wizję siatki? przeczytałeś raport NIK? jedyną wizją ELO była współpraca z LOT tyle i tylko tyle.
A to nie wizja polskich lotnisk tylko wielu wielu w Europie. jeśli nie dopłacają to dają zniżki 99% albo stosują inne chwyty byle mieć ruch. poprzeglądaj cenniki brytyjskich, francuskich czy niemieckich lotnisk. poszukaj na stronach EU tras opłacanych przez kraje/ samorządy, tego jest multum, ale w Polsce boli, bo lata za to Sprint czy LOT.
23/06/2016 15:27  

  
gość_39c5b - Skoro płaciły lotniska , pasażerowie latali tu i tam a Eurolot upadł. Tak widzisz przyszłość polskich lotnisk ? To nie miało nic wspólnego z ekonomią .
22/06/2016 17:50  

gość_39c5b - Profil
gość_39c5b
  
@lysypiotr76 hahahha Janusz lotnictwa na stanowisku :D bo przecież lepiej pompować kasę w WZZ czy RYR co by wyprowadzili ją za granicę niż płacić polskiemu przewoźnikowi, ot specjalista. poza tym panie fachowiec nie tylko polskie porty płacą, ale gro europejskich lotnisk małych i średnich wybiera właśnie small feederów, bo to oni są optymalni dla rynku regionalnego.
22/06/2016 15:24  

gość_1c52d - Profil
gość_1c52d
  
A weź ty chłopie przez zapomnienie rozliczenia pita w terminie bądź winny 1000 zł... Tyle milionów w błoto... Za same ATRy. :-(
22/06/2016 06:40  

  
Teoretyczna linia w teoretycznym panstwie.
19/06/2016 07:46  

gość_57767 - Profil
gość_57767
  
No i fajnie ale po co komu teraz ten raport? Eurolot prawie już zlikwidowany, Dąbrowski i Balcerzak na wolności. Po prostu się pomylili... Chłopy się sprawdzili w biznesie i im niestety nie wyszło.
Także w moim mniemaniu kolejne państwowe pieniądze wydane na opracowanie tego raportu wyrzucone w błoto....
19/06/2016 00:05  

gość_cda05 - Profil
gość_cda05
  
Ogólnie OK, nic nowego, ale kto to pisał? "Na przykład zlecone doradcy zadanie stworzenia modelu zarządzania płynnością finansową, można było wykonać własnymi siłami pracowników, gdyby Spółka posiadała komórkę prawną."

18/06/2016 22:28  

gość_8d3a2 - Profil
gość_8d3a2
  
I tylko jedno pytanie - czy panowie D. i B. odpowiedzą za ww straty i politykę która doprowadziła do upadku linii, czy raport to tylko laurka pożegnalna a ponieważ to było tylko państwowe, to "nic się nie stało, Polacy nic się nie stało"...
18/06/2016 21:31  

  
Eurolot było taką wydmuszką . Ale wielu cieszyło się jak przewożnik otwierał kolejne połączenia z nawet lotnisk gdzie inny by się nie odważył . Paryż , Amsterdam , Zurich itd. A długi rosły . A że to państwowa firma nikt nie przejmował się jej finansami . I skończyło się jak każdy widzi . Tak więc czytając jak jakieś małe linie uruchamiają połączenie ( nazywam je najemnikami ) to ostrożnie podchodzę do optymistycznych wypowiedzi notabli . Ich ch i ach na temat połączenia czy linii ma się nijak do rzeczywistości . Wielu się oburzy ale linie typu Adria Sprint czy ostatnio Mistral to zły wybór tych portów . Jak już dopłacać i romansować to jednak z kimś innym np tanimi liniami W6 czy FR choć niektóre z nich konsekwentnie odmawiają współpracy i na niektóre lotniska od lat nie wchodzą ( np. W6 w BZG ). I tu kółko się zamyka.
18/06/2016 15:43  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie