WSJ: Boeing zastanawia się nad nowym 757

WSJ: Boeing zastanawia się nad nowym 757 Boeing zakończył produkcję rodziny 757 w 2004 r. po 22 latach od wypuszczenia z fabryki pierwszego samolotu tego typu. Ostatnia dostawa miała miejsce w 2005 r. do Shanghai Airlines. Samoloty z rodziny 757 przez lata zdobyły opinię niezawodnych maszyn o bardzo wielu zastosowaniach. Wąskokadłubowe, dwusilnikowe 757 mieściły w zależności od wersji od 200 do maksymalnie...
12/02/2015 19:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2015-02-15 13:43   
demar - Profil demar
Boeing ma bardzo trudną sytuację, gdy chodzi o 757 MAX i to w kilku obszarach.
1. Gdzie miałby go produkować? Najszybciej wchodzą w grę zasoby po zaprzestaniu 747-8. Ale czy warto?
2. Silniki: nie ma w tej w produkcji ekonomicznego silnika na poziomie 40-43k lbf. Najszybciej byłaby dostępna mocniejsza wersja od PW1133G lub LEAP-1A, ale czy planowana sprzedaż pokryje koszty rozwoju takiego silnika?
3. Konkurencja: A321neoLR z ETOPS 180 będzie trudnym przeciwnikiem do pokonania. A zainteresowanie jest na razie umiarkowane, co zmniejsza szanse na B757 MAX.

Innymi słowy na 757 MAX przed rokiem 2020 nie ma szans.

Sądzę, że większe szanse są na to aby nowe NSA od Boeinga miało także opcję dalekiego zasięgu i parametry zbliżone w maksymalnej konfiguracji do B757-200. Wersją B757-300 i tak prawie nikt nie jest już zainteresowany.
wroord 2015-02-14 17:22   
wroord - Profil wroord
B757 jest lubiany przez pilotow ze wzgledu na moc napedowa silnikow. jesli ktos kiedys lecial to wie o czym mowie. Start jest prawie jak w rakiecie. Boeing wycofal sie z B757 bo myslal ze wszyscy rzuca sie na B787-8, ale rynek sie zmienil i B757 ma racje bytu.
gość_ca07a 2015-02-13 14:58   
gość_ca07a - Profil gość_ca07a
Dziwi mnie troche wycofanie sie z programu 757. Troche pochopnie chyba.
No i sprawe wyczul Airbus, pewnie ten A-321LR szybko zapelni ta luke.
greg0303 2015-02-12 22:23   
greg0303 - Profil greg0303
Główni szefowie Boeinga, podczas konferencji w Seattle, wypowiedzieli się przeciwko projektowi B757 z nowymi jednostkami napędowymi. Maszyna byłaby za ciężka i nieekonomiczna. Producent widzi lukę pomiędzy B737 Max 9 i B787-8, ale dopiero w przyszłym dziesięcioleciu będą możliwe intensywne prace nad nową maszyną wąskokadłubową (po wprowadzeniu do produkcji B777X). Boeing prowadzi rozmowy z wieloma przewoźnikami dotyczące ich wizji na wypełnienie tego segmentu.
gość_53152 2015-02-12 19:58   
gość_53152 - Profil gość_53152
Icelandair byly zainteresowany, nawet na trasach pasazerskich laduje duzo cargo wiec A321LR, ma za mala mase startowa w porownaniu do B757... Mysle ze wznowienie tego programu znalazloby odbiorcow, takich srednich samolotow, Dreamliner jest jednak za duzy na niektore trasy...
jedzgruszki7 2015-02-12 19:14   
jedzgruszki7 - Profil jedzgruszki7
Pierwsza myśl jak zobaczyłem artykuł: ktoś komuś zazdrości A321LR :) Ewidentnie jest to prawda, bo Boeing pokazując 737-9 MAX sam się zarzekał że zastąpi 757 (bez linku bo nie mogę znaleźć).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy