gość_3cb54
2015-01-03 21:17
A już myślałem, że to coś na wzór Lufthansy Express z lat mniej więcej 1996-2009 kiedy LH operowała dużymi Airbusami A300 i A310 na trasach krajowych.. myślałem, że one też polecą na ruchliwe krajówki typu FRA-HAM, FRA-MUC, FRA-LEJ, FRA-DRS itp. A tutaj taki numer...
gość_e083a
2014-12-19 10:40
@marcowy: lowcost na stosunkowo drogim B787 ?
Ile kosztuje przegląd D dla A330/A340, a ile kosztuje miesięczna rata za nowy B787 ?
Moim zdaniem decyduje tutaj własne, dobre zaplecze techniczne i serwisowe. Lufthansa podobnie jak np. Delta Airlines takie ma i być może to jest ich przewaga.
gość_e083a: owszem, pewnie są spłacone ale jeżeli nie maja przeglądów D to lipa. Nie na darmo MOL pisąl że lowcostowo można długie trasy tylko na nowych 787
chandler
2014-12-18 11:06
Pogubić się można w tych ich pomysłach na LCC. Wychodzi na to że wersje long-haul będą dwie - Jump na A340 i Eurowings na A330?
gość_dd8e0
2014-12-18 10:40
Moze z czasaem wymienia te samoloty. A swoja droga to mnie dziwi, ze Lufa, ktora sama dazy by zostac pieciogwiazdkowa linia rozdrabnia sie tak na sile na te niby tanie linie. Po co? Ma dobre wyniki finansowe i robi sobie taka kule u nogi.
gość_e083a
2014-12-18 10:33
@marcowy, @mietek: a moim zdaniem to jest sensowne zastosowanie do starego modelu samolotu, który grupa Lufthansa zna bardzo dobrze. W tym wieku (13-18 lat) samoloty są spłacone, mają niskie potrzeby kapitałowe, a podróże wakacyjne czy chartery odbywa się rzadziej i większe zużycie paliwa może tutaj mieć mniejsze znaczenia.
A 340-300 jest bardzo bezpieczny, lata daleko i układ 2-4-2 w klasie ekonomicznej wielu uważa za wzorcowy.
No wlasnie mi tez sie to od razu nasunelo, ze samoloty maja obslugiwac ruch niskoplatny, a sa to drogie w utrzymaniu A340.
trochę słaby samolot wybrali dla tego segmentu