Lotniska potrzebują środków UE na modernizację

Lotniska potrzebują środków UE na modernizację  W krajowych priorytetach na lata 2014-2020 lotnictwo jest jednak za innymi środkami transportu, dlatego porty lotnicze szukają nowych źródeł przychodów. Zgodnie z polskimi ustaleniami, lotniska w ogóle nie mogą liczyć na środki wspólnotowe. Jedyny wyjątkiem przewidziano dla tych portów, które zostały wpisane do sieci TEN-T, ale i one dostaną znacznie mniej niż w...
14/11/2014 08:51   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_61c5a 2014-11-20 10:05   
gość_61c5a - Profil gość_61c5a
Skoro Lublin spełnia wymagania, to powinien zostać CENTRALNYM LOTNISKIEM kraju, szynobus na dworzec główny, do Warszawy Pendolino i szybciej niż telepanie się np. z Modlina, który jak czytamy wymagań co do płaszczyzn nie spełnia, nie wspomnę o innych portach lotniczych, ha, ha, ale można? można
gość_9ef86 2014-11-17 13:49   
gość_9ef86 - Profil gość_9ef86
"Zgodnie z polskimi ustaleniami, lotniska w ogóle nie mogą liczyć na środki wspólnotowe." to nie polskie ustalenia tylko odgórna polityka UE, która wycofuje się z dofinansowania lotnisk. Tak jak wspomniano pobudowano za pieniądze unijne hektary terminali zamiast skupić się na priorytetach.
arahja 2014-11-15 11:03   
arahja - Profil arahja
Akurat decyzja zeby srodki unijne byly przeznaczane na inne formy transportu jest sluszna.
arahja 2014-11-15 11:02   
arahja - Profil arahja
Akurat decyzja zeby srodki unijne byly przeznaczane na inne formy transportu jest sluszna.
gość_f42ac 2014-11-15 00:44   
gość_f42ac - Profil gość_f42ac
Rzeszow juz oglosil przetarg - pas ma spelniac wszystkie wymogi od sierpnia przyszlego roku (jak wszystko pojdzie zgodnie z planem).
gość_e8050 2014-11-14 17:16   
gość_e8050 - Profil gość_e8050
To prawda, że unowocześnienie infrastruktury zapewniającej pełne bezpieczeństwo operacji lotniczych jest najistotniejsze. Zupełnie inna rzecz; niektóre lotniska nie funkcjonują prawie w ogóle (np. Radom), za to nie ma pod Warszawą dużego portu z pasem 3, 800, 3,900 i prowadzącą zarazem drogą ekspresową do miasta. Pytanie czy w Polsce potrzebne jest tak duże lotnisko, które byłoby jednak przyszłościowe (lotnisko Chopina usytuowane jest prawie w samej Warszawie, a Warszawa się rozbudowuje....). Ciekawe, że w/w wymogi spełniają jakoś jedynie Warszawa, Lublin i w przyszłości Katowice. Rzeszów, Kraków, Wrocław czy Gdańsk może na razie nie spełniają, niemniej to dobre i przyszłościowe lotniska?.
gość_52782 2014-11-14 14:50   
gość_52782 - Profil gość_52782
Ubolewanie nad brakiem środków finansowych z Unii , w sytuacji kiedy przeinwestowało się na budowie terminali zamiast w infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo operacji lotniczych świadczy o braku profesjonalizmu w zarządzaniu portami lotniczymi. Dla linii lotniczych ważny jest rynek i infrastruktura lotnicza , a w ostatniej kolejności terminale. Szczególnie w tych portach które nie są tranzytowe. Częstokroć górująca forma nad treścią ,oraz budowanie na gwałt wszędzie linii kolejowych do lotnisk , będzie skutkować przyszłymi kosztami lotnisk. Prawda o rentowności lotnisk wyjdzie na jaw wówczas kiedy zostaną zaliczone wszystkie koszty inwestycji ( amortyzacja) jak i koszty utrzymania. Obecnie wiele tych inwestycji jest w tzw. robotach w toku . Ponadto powinny one na siebie zarabiać przyrostem ruchu lotniczego , a nie ilością inwestycji. Ale co tam , póki my rządzimy to po inwestujemy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy