Gdy A340 wszedł na rynek sprzedawał się całkiem nieźle. Był ówcześnie jedyną 4-silnikową alternatywą dla B747. Dobiło go wejście na rynek dużych dwusilnikowych modeli, szczególnie B777-300ER od roku 2004. Oferował wiele – każdy kto leciał A340-600 np. Lufthansy to wie o czym mowa. A najważniejsze, że zdobył doświadczenie i zrobił miejsce dla A380. Myślę, że Airbus nie żałuje decyzji o A340. Jak już to tego, że A350 wypuszczają dopiero teraz.
PS. Virgin Atlantic oddaje na razie A340-300 z lat 1993-97 (ok. 20-letnie).
pablakiss
2014-08-13 08:39
To prawda,., sa paliwozerne,., ale o niebo wygodniejsze od 747 ,,,,
gość_aa107
2014-08-13 07:22
Tez mi szkoda A-340. Jak dla mnie wspanialy samolot. Czesto komfortem bil wszystkie boeingi razem wziete. Nie mowiac juz o przepieknej sylwetce. Ale podobne zdanie mam o A-350 i nie moge sie doczekac jak juz one beda w eksploatacji. Mam nadzieje, ze nie zalicza tyle problemow co okrzyczany i przereklamowany 787.
A340, to porażka Airbusa - miały być oszczędniejsze niż 747 Boeinga, ale niestety się to nie sprawdziło. Wystarczy spojrzeć na Virgin Atlantic - oddają 10 letnie A340tki, a trzymają 15-20 letnie Boeingi 747.
gość_ea35d
2014-08-13 00:13
Szkoda A340, za kilka lat zostaną całkowicie wyparte, i to nie tylko w Iberii.