Centrum Szkoleniowe LOT i Boeinga

Centrum Szkoleniowe LOT i Boeinga Polskie Linie Lotnicze LOT wspólnie z Boeingiem otworzą w Warszawie centrum szkoleniowe dla pilotów i personelu pokładowego. Podczas Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Le Bourget pod Paryżem delegacja LOT-u spotkała się z przedstawicielami firmy Alteon Training, spółką z grupy Boeing, która zajmuje się szkoleniami lotniczymi. W wyniku spotkania obie strony zadeklarowały...
22/06/2007 12:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marqoos_pl 2007-06-25 20:50   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
LOT nie kupi Airbus'ów, bo co by powiedział 'nasz największy przyjaciel zza Atlantyku' na taki niepolityczny gest??? Poza tym, po co LOT ma kupować samoloty? Przecież latanie się nie opłaca... Dublina nie da sie zapełnić i na tym zarobić... Na krajówce nie da sie zarobić... To latanie to same straty i zawracanie głowy... A centrum szkoleniowe w wydaniu LOT-u to będzie niezłe... Pewno nawet 'kursantom' nie dadza kawałka kartki i długopisa do notowania (na szkoleniach dla kasjerów lotniczych nie było nawet tyle z logo LO, hehe)... A co będą uczyć? Jak ewakuować 15-letniego Boeinga, który się właśnie po raz kolejny zepsuł? A nowsze konstrukcje to będa pokazywać na zdjęciach tylko chyba...
manly_beac 2007-06-25 11:27   
manly_beac - Profil manly_beac
szot: zgoda jesli chodzi o B787. LOT potrzebuje ich 14 jako "firm" a nie tylko 8.
Sytuacja na rynku jest taka ze tym roku bedzie najwiecej pasazerow na polskich lotnisk w historii, a LOT traci szanse na rozwoj bo brakuje sprzetu i CAPACITY .
EMB145, LOT wiecej nie potrzbeuje. Lepiej ten model totalnie wycofac z floty bo sie nie nadaje.
Ja bym zamowil:
8 x B737-800
20 x B737-700
10 x EMB 190/195
4 x EMB 170
Jeszcze 6 x B787.
Jestem bardzo ciekawy kiedy LOT w konciu zrobi cos ze starymi B737-300/400/500 oraz ATR-72 u ciebie i Central Wings.
LOT zawsze robi tego co nie czeba. Zamiast inwestowac i budowac modna flote, kase wydaje na "centrum szkoleniowe". Bez sensu!
aynis 2007-06-24 22:21   
aynis - Profil aynis
No to mamy już jedną kandydaturę na prezesa LOTu :)) Wybrany z woli ludu i to zainteresowanego, mającego mniejsze lub większe pojęcie o lotnictwie, często latającego itp...
humbak 2007-06-24 22:16   
humbak - Profil humbak
maxx: Twoja kwestia gustu to Twoja sprawa - dlatego popieram szota na prezesa LOTu, a nie Ciebie. ATR są IDEALNE na krajówki, bo są mniej paliwożerne. Ważne tylko, aby były nowe, sprawne i miłe w środku. Oczywiście LOT powinien wykonywać część lotów krajowych odrzutowcami, ale to w miare potrzeby przebazowywania maszyn na potrzeby dalszych przelotów zagranicznych.
szot 2007-06-24 21:51   
szot - Profil szot
aynis: no to prawda, luksus i dlatego chętnie bym idział zamiast Boeinngów czy Airbusów na trasach europejskich samoloty z grypu Embraer; jeśli LOT chce się rozwijać już dziś powinien złożyć zamówienie na ERJ-190/195...
aynis 2007-06-24 21:37   
aynis - Profil aynis
Jak raz poleciałam Embraerkiem do GDN z WAW, to teraz nawet nie patrzę na loty ATR :) Super, ekstra wygodny E75, cichutki, a i w 30 minut doleciał :)
szot 2007-06-24 21:30   
szot - Profil szot
maxx: to kwesita gustu, ale na trasy krajowe pasują, bo znowu nie opłaca się za bardzo puszczać odrzutowca - co to da 15 minut szybciej (np. na trasie z WRO do WAW)?
maxx 2007-06-24 21:19   
maxx - Profil maxx
stenus: Chyba Cię w tym Kloten trochę wytrzęsło :) szot: ATR na krajówki?! Won z ATRami. Jeden z "nowszych" Eurolot posiadł z AirBotswana czy czegoś w ten deseń, i tam niech sobie takie latają... Nie znoszę ATRów!
humbak 2007-06-24 19:25   
humbak - Profil humbak
SZOT na PREZESA!
szot 2007-06-24 13:17   
szot - Profil szot
manly_beac: owszem, Boeingi nie są za duże - tylko ja patrzę na aktualną sytuację na rynku i nie wiem, czy LOTowi opłata się na trasy euroipejskie kupywać te samoloty, skoro wokół takimi samolotami atakują tanie linie i LOTowi będzie ciężko przy cenach bez promocji zapełnić nawet połowę, a w przypadku ERJ-190/195 już szybciej, nie wspominając, że te brazylijskie samoloty cieszą się dużym powodzeniem wśród pasażerów - po dwa miejsca po stronie, wygodnie fotele, duuużo miejsca na nogi - ja wolę Embraery, i gdybym kierował LOTem od razu przeprowadzaiłbym porządki typu: ATR mogą zostać tylko na trasach krajowych, dokupiłbym 10 x ERJ-145 na połaczenia krótkie międzynarodowe z portów regionalnych do portów przesiadkowych; dokupiłbym 10 x ERJ-170/175, 10 x ERJ-190 oraz 14 x ERJ-195 i na trasy transkontynentalne nie 7 x 787 z opcją, a 14 x 787 (jeśli LOT myśli o podboju krajów azjatyckich) z opcją na kolejne 6 x 787...
manly_beac 2007-06-24 12:51   
manly_beac - Profil manly_beac
szot: Boeingi 737 wcale nie sa za duze dla LOTu! Problem jest ich wiek, ceny LOTu i sklad floty. Za duzo malych (EMB145) i za malo B737. Dlaczego CSA ma az 34 B737/A320 a LOT tylko 8 B737? LOT nie mial i ciagle nie ma strategii! LOTowskie B737 maja juz 14 lat a ludzie LOTu ostatnio pojechali na Air Show do Paryza "na zakupy" i przyjechali bez nic! Bedzie "Centrum Szkoleniowe starych B737!). Latalem ostatnio LOTowskim B737 do/z Londynu, ja dziekuje. Widac ze sa graty, chociaz obsluga byla ok. Nic dziwnego ze pasazer wybiera Wizz/Sky/Ryan/BA/LH. LOTowski produkt jest stary!).
wojtek: LOT potrzebuje Airbusy jak dziure w glowie! LOT nie potrzebuje jeszcze jeden model. Ma B737-400/500 to niech zamowi nowe B737-700/800 oraz EMB 190/195. (Central tez potrzebuje nowe B737-7/800).
szot: Jesli LOT sprzeda Central Wings czy EuroLOT to bedzie koniec LOTu. Central Wings ma BRONIC LOT a nie byc konkurentem!
humbak 2007-06-24 00:31   
humbak - Profil humbak
A to LOT nie moze nabyc 737NG? LUb E190/195? Po co Airbusy?
szot 2007-06-23 07:36   
szot - Profil szot
maxx: taki enron sięprzejechał na kreatywnej księgowości bo miał kreatywnych księgowych, co myśleli kreatywnie, jak zapewnić sobie i swoim dzieciom pieniądze na życie ;-)
maxx 2007-06-22 23:42   
maxx - Profil maxx
szot: Nie tyle przejrzystość w finansach, co raczej tzw. kreatywna księgowość. Dzięki temu LO mógł wykupić obligacje wypuszczone przez C0. Jeśli dobrze pamiętam, to kwota umoczona wynosi około 70 mln. Złotych mam nadzieję :) Naprawdę, bzdurą jest utrzymywanie trzech różnych spółek (+ ground services), które właściwe robią dokładnie to samo. Tak, wiem, Ryanair np. zatrudnia cabin crew od zewnętrznych agencji, ale to też jest nie halo. Taki ENRON się swego czasu przejechał na kreatywnej księgowości.
szot 2007-06-22 23:09   
szot - Profil szot
maxx: a czy wiesz dlaczego linie wydzielają ze swoich struktur i tworzą mniejsze linie-córki? bo jest przejrzystość m.in.w finansach, więc raczej LOT nie wchłonie K2, a co do C0 to niech się zdecydują - albo rejsy albo czartery, albo niech LO sprzeda te linie i zainwestuje pieniądze w nowe samoloty 787 lub większe Embraery (190/195)...
maxx 2007-06-22 23:03   
maxx - Profil maxx
szot: LOT sam nie wie, czego chce. Albo robi linię hubową, na co nie ma szans, i wtedy lata sobie w dziwne miejsca (typu Lyon, Nicea itd), albo jednak linię narodową i lata do stolic, albo feeder dla innych linii plus Cepelia (Chicago, Londyn itd). A tak konkuruje sam ze sobą (Eurolot/Centralwings/LOT) i nikt nie wie po co. A jak nie wiadomo po co, to nie wiadomo czym. Naprawdę nic by się nie stało, gdyby LOT wchłonąłz powrotem Eurolot i C0 plus rządówki. Byłby niezły PR, gdyby Dorn poleciał jednak samolotem linii narodowej, gdyby z Gdańska do Rzymu też latał LOT, gdyby pasażer z Rzeszowa mógł polecieć do owego Rzymu przez Gdańsk na jednym bilecie, gdyby dolot na czarter do Chanii mógł być lotowskim samolotem z dowolnego lotniska w Polsce... Ale po co? Lepiej wszystko rozp.
aynis 2007-06-22 20:30   
aynis - Profil aynis
OT:Rządowy samolot Tu-154 wylądował na lotnisku Okęcie z uszkodzoną tylną oponą. Samolotem wracał z Afganistanu marszałek Sejmu Ludwik Dorn.
szot 2007-06-22 20:08   
szot - Profil szot
zresztą sjkoro otwierają centrum wraz z Boeingiem, to nie po to, aby za jakiś czas mieć Airbusy... LOT jako firma państwowa i piesek rządowy będzie trzymać z amerykańcami... niestety, to efekt niesprywatyzowania linii - np. taka Lufthansa ma pełną swobodę w doborze floty, LOT natomiast (raczej) nie...
szot 2007-06-22 20:05   
szot - Profil szot
oj paolo żeby nie było zaskoczenia... choć ewidentnie LOT jest w opałach i nie dziewię się, że strategia rozwoju nie może sie skrystalizować - bo mając na plecach oddech tanich linii, to właściwie nie wiadomo już, jakie samoloty ma LOT wprowadzić na trasach europejskich - Airbusy i Boeinigi za duże, Embraery nawet te 175 średnie, no chyba że LOT wybierze ERJ-190/195 wtedy to takie wersje o pojemności małego A318...
paolo-79 2007-06-22 16:15   
paolo-79 - Profil paolo-79
taa,nielot i airbus'y...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy