Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mk: Nic podobnego! Wizz nie laczy, bo nie ma tam transferu, tylko trzeba sie odebrac i nadac ponownie... To sa BAZY, a nie HUBY Wizza.
roberto: masz rację. Dlaczego podczas odprawy paszportowej nie ma bramek ? To by rozwiązało problem z kolejkami do gat'ów. Widocznie jak budowano obecny terminal -jak zwykle- decydowali o tym debile a nie ludzie, którzy mają pojęcie jak powinno wyglądać duże międzynarodowe lotnisko.
Szkoda że przepadł pomysł budowy nowego centralnego lotniska gdzieś między Warszawą a Łodzią. W pobliżu autostrady i ewentualnej koleji IC. Szkoda....
Teraz się skończy na tym, że bedą złe i ciasne porawiać na troche mniej złe i troche mniej ciasne.
robert to sa tylko przypuszczenia,gosc_Zosia prosze czytaj ze zrozumieniem
1234Kuba - zawsze znajda sie ludzie niezadowoleni, nawet jesli nie maja ku temu powodu, jednak nie o to chodzi, bowiem moim zdaniem lot nie celuje z oferta do zadnej grupy klientow, zadna obiektywnie patrzac nie moze czuc sie zadowolona, stad moje pytanie Troche kultury i inteligencji wykrzesaj z siebie kolejnym razem.
Stenus - Przewaga LH polega na tym ze z hubow FRA i MUC ma sie niezla siatke polaczen dalej i same lotniska sa dosc przyjazna, czego niestety nie mozna powiedziec o wawie. Dodatkowo juz teraz Lufthansa bardziej dba o transport pax do swoich hubow niz lot do wawy. W Poznaniu jest dziennie wiecej miejsc w samolotach do samego tylko monachium niz do warszawy (oczywistym jest ze lot czesciowo operuje na tej trasie tylko dlatego by monopolu nie miala lufthansa). Lufthansa powazniej patrzy na pasazerow przesiadkowych, LOT w zasadzie ma ich gleboko gdzies - a szkoda bo niedlugo to bedzie wiecej niz polowa polskich pasazerow.
Cezary - niestety juz stary terminal na okeciu byl zle zaprjektowany, calkowicie niezgodnie z wszelkimi swiatowymi tendencjami w tej dziedzinie, mam nadzieje ze nowy terminal poprawia bledy starego (przede wszystkim glupota sa zamkniete gaty i kontrola bagazu przy wejsciu do gatow a nie do strefy transferowej - takie rozwiazanie drastycznie obniza efektywnosc obslugi pasazerow i ich wygode). Dopoki architektura terminala w wawie nie bedzie dopasowana do pasazerow transferowych to nie ma szans by traktowac wawe jako hub, mysle ze nawet lufthansa tego nie bedzie robila (bo wplywu na PPL nie bedzie miala). Warto dodac ze opoznienia przy budowie to nie wina firm budowlanych a ciaglego zmieniania projektu (czyli inwestora) - powoduje to rowniez gigantyczne powiekszanie kosztow. A dlaczego inwestor wczesniej nie dogadal sie z liniami to juz nie mam pojecia.
Katka - skad masz informacje ze lufthansa nie pozwala latac LOTowi do MUC ? PRzeciez to sprzeczne z logika
gosc_Zosia
2006-07-26 07:02
Katka: nie mozna Tobie zarzucic,ze przyczyniasz sie do polepszenia atmosfery na tym forum. Argument "jak sie nie podoba,to sie wynos na inne lotnisko" nie wrozy nic dobrego. Zgadzam sie z Cezarym w sprawie tego polskiego "okna na swiat" pt Okecie. Jest tam duszno, tloczno, nieprzyjemnie. Spora grupa taksowkarzy poluje na przylatujacych jag mysliwi na jelenie. I uda im sie czasami zlapac tego jelenia,ktory zaplaci X-razy wiecej niz potrzeba.Wszyscy sa swiadomi tego faktu-nikt nic nie robi.Policjanci sie pasywnie przygladaja.Sklepy tax free sprzedaja spirytus 95%. W trakcie kontroli bagazu podrecznego wylapywane sa te butelki bo "to jest jak ladunek wybuchowy!" Niby racja,ale dleczego jest zezwolona sprzedaz? No i nie nalezy zapomniec o zebrakach,ktorych od czasu do czasu tam spotykam w hali odlotow:chodza z kartkami z tekstem "jestem glodny". Przykro,ze ani glodu ani nedzy nie udalo sie na swiecie zwalczyc.Ale nie robi to dobrej reklamy dla Polski,kiedy zezwalane jest zebranie wsrod odlatujacych cudzoziemcow i Polakow.
A wiec Katka: zamiast glupawych rekomendacji-konkretna dyskusja powinna byc ABC na tym forum.
Pozdrawiam!
moze i Lot by chcial latac do MUC tylko sasiadka Lufa mu nie pozwala
CEZARY A CO POWIESZ O LOTNISKO CIAMPINO,BERGAMO,CHARLEROI ITP.PRZECIEZ ONE TEZ SA W EUROPIE I JAKOS ROZNE NARODOWSCI Z NICH LATAJA I NIE NARZEKAJA.JAK CI WARSZAWA NIE PASUJE TO LATAJ Z INNEGO LOTNISKA PRZECIEZ MASZ ICH DUZO DO WYBORU.
Trochę tym wszystkim jestem zmeczony. Cóż z naszych dyskusji ? Czy kogokolwiek z zarządu LOTu lub Polskich Portów Lotniczych to obchodzi co piszemy ? Ale jeszcze raz napiszę że: 1.) Ślimacząca się rozbudowa Okęcia to skandal. Nawet odlatywać z głównego terminala to żadna atrakcja ani przyjemność. Dlaczego jeśli do sal odlotów -gate- (przykładowo nr 1 2 3) prowadzą jedne drzwi. A jeśli już tak skonstruowano terminal i na wszystkie trzy numery gat'ów czekają pasażerowie to z dwóch bramek do wykrywania metalu czynna jest tylko jedna ?? No i stoimy jak te głupki w kilometrowej kolejce bo nie ma obsady na drugą bramkę do wykrywania bomb... bo komuś z lotniska Okęcie nie chce się pracować.
2.) Terminal o wdzięcznej nazwie Etiuda to postkomunistyczny barak , który kiedyś służył na przyloty międzynarodowe. Już wtedy w latach siedemdziesiątych wstyd mi było jak widziałem osłupiałych obcokrajowców jak wygląda terminal przylotowy w stolicy co by nie mówić państwa europejskiego. Teraz to samo służy jako terminal odlotowy dla linii niskokosztowych. Dziwię się że zgadzamy się latać odprawiani z baraka wielkości dużej obory. Ludzie to nie bydło. Ale widocznie Polak wprawiony w niedogodnościach i nawet zaduch i na stojaka (bo zazwyczaj nie ma gdzie usiąść) wytrzyma byle tanio lecieć.
3.) Terminal krajowy LOT/
LOT bo inne linie z tego terminala nie latają. To już jest kompletna katastrofa, wstyd i obłęd. Nie będę opisywał bo wszyscy czytający to pewnie znają.
50 na 50 metrów dla czasem kilkuset osób........ ot STOLYCA i fantastyczny HUB Okęcie
sądząc po połączeniach łączonych z Bułgarii i Litwy, hubami W!ZZ'a mogę być Warszawa i Budapeszt
gosc_Monachium: Ja Cie czytam, to wydaje mi sie, ze masz emocjonalne , a nie merytoryczne podejscie. Otoz Lufa ZAWSZE bedzie lepsza dla portow regionalnych, bo ona laczy regiony ze swoimi hubami, ktorymi sa FRA i MUC. Tymczasem LOT robi to samo, ale jego hubem jest WAW, wiec ... laczy regiony z tym portem. Czy to tak trudno zrozumiec? LH i LO nie dzialaja jak W6 i FR, ktore maja bazy,a nie huby...
gosc_maciek: Wizz nie latal nigdy do MUC. To byla jedna z jego "wirtualnych" propozycji. Zaproponowal, ale nie odlecial.. :o)
1234kuba
2006-07-25 20:09
Roberto: Umiesz czytać? Jak się nie da zadowolić wszystkich klientów, to znaczy, że można zadowolić tylko prawie wszystkich. Polecam iść do jakiejkolwiek pracy z ludźmi i się przekonać na własnej skórze, jak to jest "zadowalać" snobów.
Katowiczaninie LOT takiego polaczenia nie otowrzy i tyle. To jest ewidentnie nie mu nie na reke. Cieszcie ze ze macie rewelacyjne polaczenia do FRA. Do Muc predzej czy pozniej zacznie latac jakikolwiek LCC i to wystarczy, bo jesli chodzi o przesiadki to z FRA jest o niebo wiecej mozliwosci.
gosc_Monac
2006-07-25 14:11
Mysle ze Lot uruchomi polączenie do Monachium tylko ze wtedy to juz nie bedzie lot tylko lufthansa i moim zdaniem bylo by o wiele lepiej gdyby LOT przejeła Lufa poniewaz myśle ze postawili ny na połączenia z Portow Regionalych a nie tylko wawa i Kraków.
gosc_macie
2006-07-25 12:00
wizz o ile pamietam na początku działalności latał do muc z ktw
katowiczan
2006-07-25 11:52
Ok może to się okaże znowu wypowiedzią typu czemu linia Y nie lata do Katowic ALE uważam, że narowody przewoźnik mógłby znaleźć czas na chociaz 1 lot dziennie do Monachium gdzie mieszka mnóstwo rodzin Ślązaków a tego połączenia ewidentnie brakuje i nie jest to narzekanie byleby było ale trzeba zauważyć iż z każdego liczącego się portu regionalnego loty do MUC są a z KTW nie...i raz dziennie jakiś ATRek (byle nie JetStream) do Bawarii polecieć mógłby...no ale to tylko jest moja subiektywna opinia ;-)
Manna.
W takim razie pozwole sobie na pytanie: kogo zadowalacie, skoro wszystkich klientow sie nie da, wiec kogo sie da ?
W POZ nikt na lot nie liczy i zadnych polaczen od LOT nie oczekuje to raczej w interesie LOTU jest by warszawa miala dziennie wiecej miejsc w samolotach niz MUC - a ma o wiele mniej. Niestety LOT leci coraz nizej, ja jednak sie tym nie obawiam, uwazam iz z punktu widzenia pasazera przejecie LOtu przez Lufthanse to tansze bilety, punktualny serwis, lepsze promocje i bardziej logiczna siatka polaczen (z naciskiem na porty regionalne a nie na wawe, ktora chce a nie moze i nie potrafi).
gosc_pol
2006-07-25 07:02
Witam jeszcze raz Panią "Mannę"! A te kilka razy w tygodniu z WAW do BZG to o jakiej godzinie? Pytam, bo może za kilkanaście dni uda mi się lecieć nie "komfortowym" jetstreamem, a na przykład troszkę lepszym ATR-kiem!? :-) Chociaż ATR-y też mnie trochę przerażają, takie troszkę stare są i rozklekotane! Może Pani pomoże mi pozbyć się lęku przed tymi samolotami??? Pozdrawiam!
gosc_manna
2006-07-24 20:02
Musimy pamietac, ze LOT i Panstwowe Porty Lotnicze maja dwa odrebne zarządy. Zgadzam sie natomiast z tym, ze przez rozbudowe portu panuje bałagan, opoznienia (opoznienie jednego rejsu generuje opoznienie innego), nie wspominajac juz o ciasnocie na krajowce, co na pewno nie wplywa na komfort podrozy. Nie chce, zeby to wygladalo tak, ze bronie tylko LOTu, zdaje sobie sprawe, ze wiele decyzji podejmowanych jest w sposob niezrozumialy nawet dla nas pracownikow, ale jest tak, ze nigdy nie dogodzi sie wszystkim pasazerom ;) Wystarczy przesledzic wypowiedzi na forum:"dlaczego linia "X" nie lata z POZ, dlaczego linia "Y" nie lata do...." Pozdrawiam
Z przerażeniem przeczytałem wpisy na forum w sprawie EOROLOT i jestsreamów do Bydgoszczy. Szkoda że LOT nie dba o zapełnienie HUBu w Warszawie i nie dba o zbudowanie sensownej siatki połączeń dla pasażerów (swoja droga nazywanie Okęcia w HUBem to może zbyt duża przesada).
Może jak skończą rozbudowę Okęcia sytuacja się poprawi ? Bo w tej chwili jest tłok ścisk i nawet klimatyzacja nic nie momaga na panujący zaduch. Po prostu trzeci świat.
Z drugiej strony jeśli zarząd LOTU i Polskich Portów Lotniczych zamiast uczciwie pracować będzie skorumpowany to skończy sie to kompletną plajtą naszego narodowego przewoźnika. Nie twierdzę że zarządy są skorumpowane (jak za czasów sojuszu ze SwissAir w programie Qualiflyer) dostawali pieniądze za niszczenie LOTu.
Ale sądząc po idiotycznych decyzjach to zmierzamy do katastrofy i totalnej plajty.
A wtedy Lufthansa zrobi z nami co zechce. LOT będzie w Lufthansa na takiej zasadzie jak Augsburg Airways lub City Line.