LOT: Szósty B787 zostanie wynajęty

LOT: Szósty B787 zostanie wynajęty Polskie Linie Lotnicze LOT wynajmą innemu podmiotowi swojego szóstego Dreamlinera, który pojawi się w Polsce wiosną 2014 roku - poinformował portal Pasazer.com Tomasz Balcerzak, wiceprezes LOT-u ds. operacyjnych.Szósty Dreamliner, którego montaż końcowy rozpoczął się w połowie grudnia, trafi do przewoźnika pod koniec marca 2014 roku. Maszyna będzie posiadać barwy LOT-u, ale...
23/12/2013 16:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
zenek767 2013-12-25 14:08   
zenek767 - Profil zenek767
czy wiesz może komu wynajeli te sloty na EWR ?
greg0303 2013-12-24 16:49   
greg0303 - Profil greg0303
@b737800max: LOT czasowo wynajął swoje sloty w Newarku linii partnerskiej ze Star Alliance do czasu przywrócenia swoich połączeń do New Jersey. Tak więc polskie linie są nadal właścicielami tych praw lądowań/startów w EWR. Sorry za niezbyt czytelny poprzedni komentarz.
usuniety 2013-12-24 16:28   
usuniety - Profil usuniety
@greg0303:piszesz "LOT wynajął sloty w Newarku(...)". Jak to wynajął? To LOT sprzedał już sloty na Newark, że muszą wynajmować?
greg0303 2013-12-24 16:21   
greg0303 - Profil greg0303
@zenek767: LOT wynajął sloty w Newarku, wstępnie mają tam wrócić w 2016 roku, kiedy zakończy się proces restrukturyzacji.
gosc_96efd 2013-12-24 16:12   
gosc_96efd - Profil gosc_96efd
Możemy również każdego roku dopłacać do lotu kilkaset milionów i być dumni ze mamy narodowa linie tylko pytanie komu zabrać te pieniadze żeby im dać? To ja wole miec w waw bazę easyjet, norwegian żeby latały faktycznie gdzie jest zapotrzebowanie a nie snic o potędze wielkiego lotu który od lat nie ma pomysłu na biznes.
gosc_8504e 2013-12-24 15:24   
gosc_8504e - Profil gosc_8504e
Oczywiscie mozna sie poddac i oddac miejsce innym .Tak bylo w wielu galeziach gospodarki w Polsce.Wszystkie wymienione linie byly dotowane jak i LOT lecz nikt nie zakonczyl dzialalnosci moze poza Malevem.Podatki i tak ida na cele ktore nie wszystkim sie podobaja ,o ktorych nie wiemy.Jak co roku rodzi sie nowe wiec popatrzmy optymistycznie na prztszly rok/Wesolych Swiat!
gosc_56e95 2013-12-24 15:07   
gosc_56e95 - Profil gosc_56e95
tak samo LH dostał za darmo samoloty od rzadu nie mowiac juz o AF sas czy az które sa dotowane w miliardach przez rzady krajów
gosc_f10a3 2013-12-24 14:23   
gosc_f10a3 - Profil gosc_f10a3
To porównując pokaż mi które trwale z tych linii przynoszą zyski (bez dotacji państwa).
Lot to jest bardzo mała linia. Egzystuje tylko dzięki dopłatom. Przez ostatnie lata wyprzedawała cały majątek (kasyno, udziały w spółkach, siedzibę, samoloty) tylko, żeby nie stracić płynności. Na koniec wyciągneli ręce po 1 mld zł i wy dalej marzycie o potędze? To jest trwale nierentowny twór, który nie ma strategii.
gosc_bda94 2013-12-24 13:49   
gosc_bda94 - Profil gosc_bda94
LOT jest najwieksza linia w tej czesci Europy.Posiada mozliwosci rozwoju wraz z lotniskiem WAW(pomimo negacji i psioczenia wielu)Porownajmy wszystkich w rejonie .CSA,Tarom,Air Baltic,Estonian,Bulgaria Air,Olympic,Air Serbia,Croatia.Zdecydowanie LOT jest lepszy
gosc_88e7d 2013-12-24 13:33   
gosc_88e7d - Profil gosc_88e7d
Po pierwsze, rozmiar lotniska do latania do Azji czy otwierania połączeń, nie ma znaczenia, (patrz Helsinki czy Praga) szczególnie ze Warszawa ma wciąż ogromne możliwości "przerobowe", po oddaniu do użytku remontowanej części terminala, przepustowość będzie na 25 mln pax rocznie. LOT nie jest małą linią tylko "średniej" wielkości ( zarówno flotowo jak i w ilości przewożonych pax), a po trzecie, wszystkie niżej wymieniane miasta ( m.in. Tokio, Delhi, Seoul, Szenzen, plus Waszyngton) były wymieniane przez poprzedni zarząd LOTu jako proponowane destynacje dla nowych 787 ( kiedy dostawy nie były az tak opóźnione i można było miec plany....). Zatem niech się kolega c3c04 zorientuje w sytuacji ( albo wygoogluje sobie) a potem pisze.
gosc_c3c04 2013-12-24 13:13   
gosc_c3c04 - Profil gosc_c3c04
Jak widać większość śni o potędze zamiast zejść na ziemię. Jaki Sajgon, jakie Hanoi, jaki Singapur? Waw to małe lotnisko a lot to mala linia która ledwo zipie
gosc_9dba2 2013-12-24 12:17   
gosc_9dba2 - Profil gosc_9dba2
Póki co LOT chce ograniczyć koszty obsługi naziemnej - latanie z jednego lotniska jest tańsze, niż latanie z dwóch - dlatego latają na JFK.
gosc_7e7aa 2013-12-24 11:39   
gosc_7e7aa - Profil gosc_7e7aa
Z pewnoscia byloby Tokio,zostaloby Hanoi.Rozmawiano tez o Singapurze,rozwazano Delhi lub Bombay W planach byl tez Szanghaj.Na razie to marzenia trzeba wyjsc na prosta!
zenek767 2013-12-24 11:32   
zenek767 - Profil zenek767
mam pytanie do znawców. Dlaczego w obencje sytuacji LOT nie reaktywuje EWR od sezonu LATO 2014 ? COdzienne rejsy to jeden samolot więcej. Do kiedy wydzierżawili sloty ? P.S. Dodatkowo Sajgon (3 x weekly) i Hanoi (3 x weekly)
krzysiekl 2013-12-24 10:37   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ciekawe jaka byłaby siatka połączeń gdyby nie zakaz rozwijania się..
gosc_e32df 2013-12-24 00:06   
gosc_e32df - Profil gosc_e32df
zgadza się - Dreamlinery były zamówione w zupełnie innych warunkach ekonomicznych i z zupełnie innym pomysłem na ich wykorzystanie. Każda linia zamawiając samoloty 5-10 lat na przód podejmuje jakieś ryzyko - wystarczy przejrzeć wiadomości z ostatnich paru dni, wszystkie zamówienia są na lata 2018-2020 i dalej.
gosc_2dbc7 2013-12-23 22:25   
gosc_2dbc7 - Profil gosc_2dbc7
do kiedy nasz wspaniały przewoźnik narodowy ma zakaz otwierania połączeń ??
gosc_da063 2013-12-23 22:18   
gosc_da063 - Profil gosc_da063
O jakim "szmelcu" ty tu piszesz? Te samoloty kupiono kiedy jeszcze w LOCIE była wizja rozwoju i strategia. Był szczegółowy plan wykorzystania Dreamlinerów do budowy nowej siatki. To potem przyszła pokraczna władza ze swoimi geniuszami i pomysłami od czapy. Rozwój zamienił się szybko w upadek, narosła gigantyczna strata, a samoloty które w każdej innej linii przynosiłyby zysk, tutaj stały się kulą u nogi i dużym problemem. Trzeba je teraz dzierżawić na zewnątrz, żeby strata nie była jeszcze większa! Po prostu ręce opadają
piotrek737 2013-12-23 22:14   
piotrek737 - Profil piotrek737
marekd: Żaden z lessorów nie zgodzi się na loty B787 do Afganistanu. A jeżeli linia czy użytkownik np. rządowy by poleciał to traci samolot. Zresztą w przypadku Afganistanu tyczy się to wszystkich linii, które leasingują maszyny :)
marekd 2013-12-23 21:37   
marekd - Profil marekd
Nie ma co długo mysleć tylko trzeba wynająć szóstego dreamlinera polskiemu rządowi i wojsku. Klasa ekonomiczna nadaje się do transportu żołnierzy wycofywanych z Afganistanu. Klasa biznes i premium idealnie nadaje się dla VIP-ów. Pomalowany w biało czerwone barwy 787 będzie z pewnością godnie reprezentował nasz kraj.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy