Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Myślę że jest zapotrzebowanie na nowy samolot wąskokadłubowy, następcę 757. Powinien mieć nieco szerszy kadłub aby wstawić wygodniejsze fotele, umożliwić szybsze opuszczenie samolotu i wejście na pokład i ominięcie wózka w przejściu. Samolot powinien miec kadłub w 50% z kompozytów, kompozytowe skrzydło o dużej doskonałości oraz nowoczesne i oszczędne silniki. Na pewno znalazłby klientów zarówno linii regularnycch, LCC jak i charterowych, chociażby poprzedni użytkownicy 757.
Ryanair pewnie zamówi też 737-900 bo też potrzebuje większej maszyny na niektórych .
gosc_05efa
2013-10-20 17:25
co z tego w LCJ nie dostali łapówki przepraszam dopłat ;)
gosc_124a6
2013-10-15 15:55
a321 to nie samolot szerokokadłubowy
Ja obstawiam niektóre rotacje na trasie WAW-LTN dla A321.
gosc_55825
2013-10-13 21:01
jaki problem z boardingiem? jak sa schody to sie stawia i z przodu i z tylu doklanie tak jak z a 320 a jak nie ma to tylko z przodu
gosc_4d17e
2013-10-13 18:19
Z Polski do Anglii chyba najczęściej będą A321 coś mi się zdaje ;/
krzysiekl
2013-10-13 00:15
@gosc_dc2e2
model LCC kiepsko działa na długich trasach, to główny problem.
Brak klasy biznes nie jest problemem. Problemem byłby ew. brak klasy ekonomicznej ale tą powiedzmy mają;)
gosc_2c879
2013-10-12 15:12
Ciekawe czy w ślady W6 pójdzie FR np kupując B737-900 ?
gosc_5c6de
2013-10-12 15:00
Na krótkich, wewnątrz europejskich trasach nie bardzo się opłaca wprowadzać maszyny szerokokadłubowe. Wyjątkiem są rejsy czarterowe. Obecnie Delta/Virgin mają również dość silną pozycję na rotacji JFK-LHR.
gosc_70f51
2013-10-12 14:21
Jak wygląda kwestia boardingu w A321? Czy linie korzystają z drzwi 2L?
gosc_dcea0
2013-10-12 13:55
Jet2.com latal na 757, podobnie Easyjet, ktory oprocz 757 mial tez juz A321, przyklad w linku
zobacz link
gosc_e968c
2013-10-12 13:21
Jest jakaś inna tania linia, która lata po Europie większymi maszynami? Zawsze to dla linii powinny być pewnie oszczędności(bilety rozłożą się na więcej pasażerów-mimo, że maszyna droższa, cięższa-więcej paliwa zużyje, większe opłaty). A321 pewnie dadzą na najbardziej obłożone trasy.
gosc_039d0
2013-10-12 12:38
Trase Londyn-NY maja dla siebie BA/AA i nikt z nimi nie moze konkurowac. Silverjet latal do NY na767 ale zbankrutowal. A gdzie pojda 321 mysle ze na trasie WAW-LTN zawsze full.
gosc_aab77
2013-10-12 12:32
A321 na pewno zagosci na WAW. Podobnie BUD na Wegrzech i IEV na Ukrainie moga byc prawie pewne zbazowania A321.
gosc_01301
2013-10-12 12:16
Ciekaw jestem czy któras z polskich baz W6 dostanie chociaż jednego Arbuza A321.
gosc_8e6ce
2013-10-12 10:48
i do tego 757 jest wiekszy od 321
gosc_84031
2013-10-12 07:09
Ale Icelandair mają też duuużo krótszą trasę.
gosc_06f40
2013-10-12 01:32
Uruchomienie niskokosztowych połączeń dalekiego zasięgu wymagałoby wprowadzenia nowego typu samolotu (szerokadłubowego). Ze względu na koszt paliwa samolot musi zabrać dużo więcej pasażerów. Air Berlin używa Airbusów A-330, a Norwegian Air Shuttle B-787. Nieco inny model biznesowy preferują Icelandair, które mają flotę B-757 na trasach z Islandii do Ameryki Północnej.
gosc_dc2e2
2013-10-12 00:48
gosc_3d235: Martino, Wizz nie uruchomi lotow do USA, bo nie jest w stanie konkurowac z tradycyjnymi liniami. Linie lotnicze na dalekich trasach zarabiaja glownie na pasazerach w klasie biznes, Wizz takiej nie ma, wiec trudno im konkurowac z tradycyjnymi liniami, gdzie pasazerowie z biznesu pozwalaja na obnizenie cen w klasie ekonomicznej. Jedynym low-costem oferujacym loty transatlantyckie jest Norwegian, ale po doliczeniu oplaty za bagaz nie ma wcale atrakcyjnych cen. Poza tym, poniewaz low costy nie maja podpisanych umow o interline z innymi liniami, nie moga przebukowac swoich pasazerow na loty innych przewoznikow w razie opoznien czy odwolan rejsow, moga liczyc tylko na siebie. Bolesnie to ostatnio odczuli pasazerowie Norwegian podczas klopotow z Dreamlinerem.