Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_df464
2013-08-19 11:25
Wiz do Japonii Polacy nie musza miec od kilku lat. BYlem w Japonii pare lat temu i nie potrzebna byla wiza, aby wjechac do Kraju Kwitnacej Wisni. A 20h via DXB do Tokyo to naprawde dlugo (szczegolnie biorac pod uwage, ze od razu leci sie na wschod). Wiele szybciej mozna doleciec przez huby europejskie jak FRA, MUC, VIE, CPH czy HEL lub SVO. EK jak zwykle robi ludziom wode z mozgu. Tylko ten kto sie nimi przeleci widzi, ze to jest 'pic na wode, fotomontaz'. Serwis wcale nie jest taki super, a czesto gorszy niz w innych liniach, w samolotach w klasie ekonomicznej ciasno (np. 10 foteli w rzedzi w 777), przesiadki bardzo dlugie (srednio 3-6h), mega lotnisko (na ktorym trudno cos znalezc). Nie ma to jak zasilac szejkow europejskimi pieniedzmi (bo oni ciagle maja za malo), zamiast wspierac europejska gospodarke.
1980andi
2013-08-08 11:27
jak to kolega torunczyk pisze ze mogly byc grupy ktore zaburzyly statystyki zazwyczaj program wyjazdow grupowch jest tak napiety ze nikt nie traci ponad 8 godzin na przesiadki, podejrzewam ze cena robi swoją robotę
ja wole latac w nocy niz w dzien, a wlasciwie to nie nawidze latac do azji w ciagu dnia. cena jest ok wiec duzo ludzi wybiera to polaczenie.
Lubię latać ale takim desperatem, żeby przez DXB do Tokio latać to jeszcze nie jestem chyba że cena jest naprawdę bardzo atrakcyjna. Jak dla mnie najlepsze połączenie do Japonii jest przez HEL i SVO. Spodziewałem się raczej SIN,BKK,KUL oraz Australia i Nowa Zelandia.
krzysiekl
2013-08-07 21:58
to racja czasowo kiepsko to wygląda, ale pewnie w jakiś tam sposób można je uznać za dogodne np. jeśli ktoś lubi dłużej lecieć bo traktuje to za atrakcję samą w sobie;) No i przesiadka jest tylko jedna. Tak na prawdę dopiero bezpośrednie połączenie znacząco by się wyróżniało. Dodatkowo połączenia do NRT wyglądają znacznie lepiej niż do HND - których nawet nie można kupić z WAW (znacznie dłuższe przesiadki). Pisząc to wszystko, zgoda marketing robi niezłą robotę;)
torunczyk
2013-08-07 21:43
ale ja nie komentowałem cen, odniosłem się tylko do bzdurnego marketingu, który twierdzi, że Emirates ma dogodne połączenie z Warszawy do Tokio. To przecież robienie ludziom wody z mózgu, jak to zwykle w marketingu zresztą...
krzysiekl
2013-08-07 21:30
sądzę, że włąśnie dlatego bilety do Japonii są często tańsze niż do Malezjii czy Singapuru. W EK wiedzą, że to nieco gorsza oferta bo możemy lecieć krótszą trasą - więc sprzedają taniej.
krzysiekl
2013-08-07 21:27
@torunczyk no cóż jest ok 2100 mil więcej przez DXB niż przez HEL. ale Emirates miało na początku niezłą (pewnie niepowtarzalną) promocję i ceny były nie do przebicia.
Przesiadka w obie strony to ponad 4h, to nie jest tak źle, a biorąc pod uwagę strefy czasowe to nawet nie jest w środku nocy. z Dubaju do NRT jest tylko 400mil mniej niż z Warszawy :> ale nie tylko czas lotu się liczy....choćby cena..a przerwa w środku podróży na rozprostowanie kości wcale nie jest taka zła.
gosc_df64d
2013-08-07 19:21
LOT bankrut .... niech się zwija
torunczyk
2013-08-07 18:49
Prawie 20 h z przesiadką w środku nocy to dogodne połączenie?? Na trasie WAW-NRT Finnair leci łącznie 12h 50m, LOT CA przez Pekin 13h 20m, Austrian 14h 05m, tyle samo Lufa przez Frankfurt, a 14h 15m przez Monachium, przy czym wszystkie przesiadki są w ciągu dnia - to są chyba o niebo lepsze czasy niż w Emirates? Może po prostu było w czerwcu kilka większych grup do Japonii na Emirates, które zaburzyły statystyki.
katowiczan
2013-08-07 17:22
DOKĄD, Szanowni redaktorzy, DOKĄD!
greg0303
2013-08-07 17:19
Singapur moglby otworzyc LOT-owi dalsza droge na poludniowy wschod przy wspolpracy z partnerem ze Star Alliance - Singapore Airlines. Do Azji trzeba jednak wejsc teraz, bo za dwa lata moze byc bardzo ciasno, a tymczasem Bruksela nie pomaga w wyslaniu B787 do nowych portow.
właśnie chyba od następnej jesieni LOT miał latac do NRT? ten tytuł i artykul się rozjezdzaja bo nie wiem czy "ich pasażerowie" to wszyscy czy tylko z polski jak mowi tytul. Singapur na pewno nie był koncowa destynacja wiec może LOT powinin szybciej otwierac do SIN polaczenie niż NRT, bo rzeczywiście to może być efekt promocji,
greg0303
2013-08-07 17:08
@krzysiekl: Zgadza sie, obecnie 3x dziennie DXB-LGW na B773.
Trasa Dubaj-Londyn oferuje niesamowita ilosc miejsc kazdego dnia. Dodatkowo Qantas pojawil sie na rotacji DXB-LHR ze swoimi A380 z Sydney i Melbourne, po zerwaniu wspolpracy z BA, a rozpoczeciu z EK.
krzysiekl
2013-08-07 16:43
z DXB na LGW latają 3 razy dziennie, EK9 2:50, EK11 8:00, EK15 15:00
greg0303
2013-08-07 16:30
Wyglada na to, ze bezposrednie rejsy WAW-NRT/HDN moglyby liczyc na przyzwoity LF (bylyby rentowne). Niestety LOT ma czasowy zakaz uruchamiania nowych kierunkow.
@mietek: Rozklad letni EK na trasie Dubaj - Londyn: DXB-LHR 5 razy dziennie A380, DXB-LGW 2 razy dziennie B773.
krzysiekl -> dzięki bardzo za odp, fakt czasem na stronie emirates widac tą ofertę, ale bardzo rzadko.
krzysiekl
2013-08-07 15:56
aby upolować nocleg w ramach Dubai Connect trzeba kupić odpowiednio drogi bilet. Te w klasie biznes łapią się wszystkie jeśli przesiadka to min 6h (i musi to być najbliższy z dostępnych lotów) w ekonomicznej przesiadka to min 8h ale dodatkowo bilet nie może być z najniższej puli cenowej, podobno minimum to równowartość 1000USD ale nie wiem czy to prawda. System rezerwacji czasem pokazuje jeśli oferta będzie dostępna (ale to chyba nie zawsze działa...). W praktyce często trzeba kontaktować się z biurem Emirates w celu rezerwacji oferty bo przez net się nie da, ja tak robiłem przez formularz na stronie internetowej. Sądzę, że zawsze warto się spytać jeśli postój jest 'odpowiednio' długi a bilet nie jest z jakiejś super promocji.
krzysiekl
2013-08-07 15:50
Do Tokio lata obecnie tylko B777 (200LR i 300ER) jeden na HND drugi na NRT. A380 zabrali z tego kierunku. Razem dwa loty. Więc to na pewno nie jest najbardziej popularny cel podróży ;) Co najwyżej dla Polaków, bo my nie latamy do Londynu, Nowego Yorku itp ;) Choćby do Singapuru EK ma 4 loty dziennie. Więc raczej WAW (albo Polacy?) jest wyjątkiem. Ciekawe jakie byłyby wyniki dla lotów EK z Pragi (czy też Tokio).
Patrząc z innej strony: Tokio jest najdalszym celem podróży z niższymi cenami. Za lot do np Perth trzeba już zapłacić dużo więcej choć to tylko 650mil więcej, z kolei loty to Singapuru czy Kuala Lumpur są często troszkę droższe niż loty do Japonii.