Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2fada
2013-07-24 00:08
Przepraszam, jakie zawieszenie połączeń LO do WAW???
gosc_cd8ff
2013-07-23 22:56
A2 powinna przyciągać pasażerów w równym stopniu, jak ich zabiera. Problem pasażera jest taki, że brak jest ciekawych kierunków i w dogodnych kierunkach, właśnie dlatego ludzie nakręcają koniunkturę innym lotniskom. Sam jestem tego przykładem, że czasem ze względu na godziny lotów lepiej jest przylecieć późnym popołudniem do Berlina i wrócić do Poznania PolskimBusem, niż zrywać się na 6 rano na samolot, by przed 9 lądować na Ławicy - marnując sobie cały dzień, który można było poświęcić np. na zwiedzanie.
gosc_b19c7
2013-07-17 11:54
@Marlena, a niby dlaczego miałoby to się odbić na portfelach latających? Latają prawie wszyscy. A dopłaty do tego latania to przecież i tak nasze własne pieniądze. Dlaczego ludziom się wydaje że jak nie muszą podejść do kasy i wyjąć banknotów z portfela to już za coś nie płacą? Płacimy i tak my wszyscy za to "tanie" latanie.
usuniety
2013-07-15 15:33
@gosc_58bb2 to może przy okazji KE przyjrzy się dokładnie do "pomocy publicznej" dla tradycyjnych przewoźników w Europie. Coś czuje, że jak wszystkie linie by miały równe szanse (nie ważne, czy tanie czy tradycyjne), czyli zakaz pomocy publicznej i dopłat w jakiejkolwiek formie to FR byłby w jeszcze lepszej sytuacji niż teraz. Jeżeli rzeczywiście KE by się dobrała do dopłat(w co wątpię), to odbije się to na portfelach wszystkich latających i to nie tylko LCC.
Jakiś czas temu portal opublikował raport w tej sprawie. Link poniżej.
zobacz link
gosc_58bb2
2013-07-15 10:08
Na szczęście wygląda na to, że KE zabierze się w końcu za te ukrywane dopłaty z funduszy publicznych do biznesów zwanych LCC. Mam nadzieję, że na tyle skutecznie, że zweryfikuje to pojęcie LCC i dowiemy się za ile naprawdę trzeba latać, żeby się to opłacało i będą mieli okazje się o tym przekonać ci, którym się wydaje, że 50 złotych za bilet to uczciwa cena.
usuniety
2013-07-15 08:16
@4tech Cały czas jeżeli piszemy dopłaty, to właśnie chodzi o te "triki", umowy marketingowe, itp. Przecież dobrze wiesz, że dopłaty bezpośrednie są zabronione. Masz racje, ze LUZ nie jest wyjątkiem i będzie płacił równo. Jednak do wejścia na lotnisko wystarczyły zniżki, które są czasowe i zależne od ilości kierunków, przewiezionych pasażerów. Zostały z resztą zatwierdzone przez ULC. Linie chętnie weszły, bo przecież na podstawie sprzedanych biletów dobrze wiedzą kto, gdzie i skąd lata z Lubelszczyzny. No i do tego sprawy z komentarza niżej.
usuniety
2013-07-15 07:32
@kubab222 Ale to bardzo łatwo wyjaśnić. Jest nowe lotnisko i W6 otwiera dwa pewniaki na zachętę. FR odpowiada na to jak to ma w zwyczaju i również rzuca pewniaki na których zarobi. Teraz jest sytuacja daliśmy wam trochę, to teraz trzeba u na wykupić reklamę (dopłacić). Nikt nie mówi, że Lublin w ogóle nie będzie płacił, bo wiadomo, że to nierealne jeżeli chcą mieć więcej kierunków. Mowa jest tylko, ze do tej pory nic nie płacili. "Tanie" linie wiedzą co robią, bo teraz Ludzie w Lublinie będą naciskać władze na nowe kierunki, do tego niedługo wybory, itd.. Zwyczajnie linie nic nie tracą, a mogą sporo zyskać. Oby tylko miasto nie zdecydowało się na dotowanie jedne linii, bo to zwiększy słupki w statystykach, ale w perspektywie czasu nic dobrego nie przyniesie.
jaczro, nikt nie pisze " głupot" jak chodzi o dopłaty. Różnie to lotniska nazywają i różne stosują " triki". Jedne płacą za " reklame na pokładach samolotów", inni lsięgują to jako " usługi marketingowe" a jeszcze inni stosują wszelakie zniżki w taryfach opłat. I LUZ nie jest tu wyjątkiem, bez wyjątku w różnej formie oprócz WAW płacą wszystkie lotniska od morza po góry od Odry po Bug.
kubab222: po co siejesz głupoty o dopłatach na LUZ. Jak ty sobie wyobrażasz wydawanie takich kwot przez publiczne instytucje nie zamieszczając ich w odpowiednich BIPach!? Przecież to jest z miejsca prokurator. Pewnie masz rację z tymi nowymi kierunkami, ale jak Lebelszczyzna zacznie to praktykować to będzie to można bez problemu znaleźć, ale na chwilę obecno nic takiego nie znajdziesz.
usuniety
2013-07-15 01:06
marlena i goluz: moim zdaniem takie głupie komentarze statystyczne jakie lotnisko wyprzedzi w obsługiwaniu pasażerów są bez sensu. A tak w ogóle to LUZ musi się bardzo postarać, żeby Wizz lub Ryan otworzył nowe połączenia bez dopłat, bo moim zdaniem bez opłat marketingowych itp. żadnego połączenia nikt nie otworzy. Chociaż kontrowersyjne jest też to, że LUZ teraz nikomu nie płaci, skoro nawet KTW czy też GDN płaci podróżnikom. Ostatnio na Pasazer.com był artykuł, o polskich lotniskach ile dopłacają do linii lotniczych za pomocą tych dopłat. W tym artykule było podane, że prawie wszystkie lotniska dopłacają do przewoźników. Jakos nie chce mi się wierzyć, że akurat Luz się wyłamał... .
jaczro, Raczej sie mylisz w POZ na nowym terminalu jest free WiFi ;) przy knajpce z makaronem ;)
gosc_e7ae4
2013-07-15 00:19
Jarczo: no to super ze jest wi-fi za free w Lublinie. Myśle ze po takim wpisie przyciągnięcie do siebie pasażerów z Poznania ;)
gosc_913f2: w Lublinie już dawno jest ogólnodostepne Wi-Fi, a nie jak dopiero planują w Poznaniu dla pasażerów biznesowych :-)
(obecnie płatne Hot spoty). Jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi.
marlenax88, pełna zgoda ale trzymajmy się faktów - LUZ nie jest lotniskiem z najniższą liczbą PAX jak napisał gosc_913f2, bo jest nim IEG.
usuniety
2013-07-14 19:16
@goluz Z całym szacunkiem i moja wielką sympatia do IEG nie ma co robić porównań z tym portem. Chociaż mam nadzieję, że ILS coś tam ruszy.
Wg moich osobistych szacunków to LUZ w 2014 może wyprzedzić BZG (bardzo prawdopodobne) i SZZ (możliwe), ale to moje subiektywne zdanie po prostu. Poznań to zupełnie inna liga i nie ma co do LUZ w ogóle robić porównań(może za jakieś 5 lat). Jednak prawdą jest, że jak dalej w POZ by mieli się tak drożyć, to nagle RZE może być za plecami. Muszą powalczyć o kierunki, bo jak ruszy nowe lotnisko w Berlinie może to być jeszcze trudniej.
Zielona Góra będzie miała w tym roku najmniej PAX (mimo tego,że istnieje wiele lat (a nie 7 miesięcy) nie będzie miała przez rok tylu pasażerów co Lublin ma w miesiąc. W następnym roku Lublin powinien być na poziomie Bydgoszczy, Szczecina czy Łodzi z różnicą max 40 tysięcy PAX w jedną lub druga stronę.
gosc_913f2
2013-07-14 18:36
Drogą Lublina. dobre ;) Lublin to jeszcze ma bardzo wiele do nadrobienia. W tym roku będzie to lotnisko z najmniejszą liczbą pax w następnym raczej się też nie zanosi na zmiany.
Stacja BP moim zdaniem nie ma znaczenia, chociaż dobrze że powstanie. Ja osobiście prędzej tam wpadnę do KFC przed podróżą.
Z mojej perspektywy to loty do Krakowa były bardzo fajne, 3 razy dziennie atr 72, moja rodzina wygenerowała wtedy 6 paxów 2* niemowle (w ruchu tam i powrót), a samoloty bynajmniej puste nie latały. OLT wykończył Eurolot na tej trasie, niestety Eurolot nie wrócił. Prawda też, że LOT najszybciej odpuścił Poznań (autostrada Warszawa, Frankfut przerzucili slota na Wrocław). Efekt jest taki, że np. szefostwo mojej dużej firmy jeździ na lotnisko do Berlina dla lotów europejskich. Niech wróci Kraków, połączenie do Wiednia to by było coś. Dobrze że Lufthansa wchodzi z kolejną rotacja do Frankfurtu.
gosc_5612e
2013-07-14 14:59
@ gm717, z BZG " prawie puste"? czyżbyś miał na myśli połączenie OLT KRK-BZG? Gdyż tylko takie było w ofercie OLT. Jeżeli tak to jesteś w błędzie. ATR latał
pełny lub prawie pełny a i zdarzały sie podmianki na F100.