krzysiekl
2013-05-09 11:03
Owszem są też sytuacje przeciwne, np. zakup biletu w Virgin z Australii do Europy w premium za cenę minimalnie niższą niż ekonomiczna winnej linii.
krzysiekl
2013-05-09 10:58
@ sauvi
opłacalna jest wtedy jeśli jesteśmy gotowi zapłacić odpowiednio więcej za daną usługę. ja uważam, że zazwyczaj premium nie warto bo jakość (zwłaszcza sam fotel) zbliżony bardziej do klasy ekonomicznej niż rozkładanego fotela w klasie biznes a cena czasem nawet zbliżona do tanich biletów w klasie biznes.
Poniekąd prawda, jeśli przewoźnik traci na danej usłudze to jest spora szansa, że jest ona bardziej opłacalna dla pasażera.
Np. gdyby sprzedawać klasę biznes za cenę klasy ekonomicznej. Albo loty krajowe za 99zł jak w OLT. To było opłacalne dla pasażera. (pomijam kwestie zmian cen, sprzedawania kilku miejsc taniej itd.). Tak samo jeśli ktoś sprzeda klasę ekonomiczną za cenę klasy biznes (LH czasem mało brakuje, widziałem Rio z KTW za ok 8k w ekonomicznej o nieco wcześniej Rio z AMS z KLM za ok 9k) to jest to mało opłacalne dla pasażera;) (Znów pomijam kwestię zmian cen biletów w czasie). Ciekawe czy kiedyś te 8k to będzie cena za ekonomiczą premium czy ta byłaby jeszcze droższa....
Każdy szuka produktu dla siebie. Economy premium to kolejny produkt i klient ma większy wybór. Jeżeli będzie popyt na taką klasę to znaczy że znaleźli się tacy, dla których taka klasa jest "opłacalna" ;)
@Krzysiekl: czy mozesz wyjasnic, jak definiujesz "oplacalnosc" dla pasazera ? Wygladaloby na to, ze im wiecej przewoznik traci na danej trasie czy usludze, tym bardziej jest ona wg. Ciebie oplacalna dla pasazerow.
krzysiekl
2013-05-07 23:58
najwięcej zarobi na ekonomicznej premium - czyli ta jest najmniej opłacalna dla pasażera?