Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_d0137
2013-03-24 15:49
To raczej ruch propagandowy "pod publiczkę", realne oszczędności z tego tytułu będą pomijalne w skali firmy. Ale taki news, że coś tam zabieramy pracownikom dobrze się prezentuje PR-owo
gosc_30abd
2013-03-24 13:07
jesli prezes mysli przyszlosciowo to pozbedzie sie pilotow po 55 roku zycia. nawet tych co przeszkolili sie wlasnie na 787 a maja pow 60 lat powinien sie pozbyc . lepiej teraz za jednym razem a nie generowac wydatki na nastepne lata... w locie sporo jest bardzo doswiadczonych pilotow przed 50 ktorzy moga twozyc trzon a reszta pilotow to tez nie dzieciaki bo lataja w linii minimum juz 5lat co w innych liniach jak ryanair czy wizz jest niespotykane. tam juz po dwoch latach czesto awansuje sie na cpt. takze w Locie nowy prezes naprawde ma komfort bo piloci z duzym doswiadczeniem i ci mlodzi i ci do 55roku zycia.
tak z reszta robia inne linie jak BA czy AF i KLM. oni tez jesli robia redukcje to wysylaja na wczesniejsze emerytury. to po prostu biznes na przyszlosc.
gosc_96bde
2013-03-24 12:44
gosc_24b02 - ktory prezes firmy konsultingowej ma kupowane garnitury? ;) jakies bajki opowiadasz..
gosc_7b73b
2013-03-24 08:47
za mundur nie płaci tylko FR, tylko nie mówi się o tym głośno. wiele firm pokroju TAGa też wlicza koszty umundurowania w pobory...
gosc_24b02
2013-03-24 01:12
Dlaczego pilot ma płacić za mundur ze swoich pieniędzy, a prezes firmie konsultingowej, która myśli za niego, płaci z pieniędzy firmowych???
gosc_422e5
2013-03-23 15:03
Niech LOT płaci tak jak w Ryanair, a piloci kupią sobie mundury i jeszcze trochę zostanie na inne sprawy!!!
gosc_a4182
2013-03-23 10:57
więc nikt im nie każe pracować w LOT , mogą iść do tych europejskich i światowych.
gosc_bc13d
2013-03-22 22:41
zarobków głodowych może nie mają ale w porównaniu z europejskimi, czy światowymi, w LOT płaci się fatalnie - i to żadna tajemnica
gosc_973ab
2013-03-22 21:47
Napewno mundury pilotów i takie bzdury są żródłem kłopotów LOTu.. że ludzie do których pasażerowie oddają swoje życia w ich ręce, i operują ich sprzętem wartym miliony nie chcą nawet umundurowania płacić smierdzi Ryanair'em. Smiech na sali. Może niech pomyślą nad żałosnym kierowaniem spółką przez ostatnich 12 prezesów przez których spółka się znajduje w miejscu którym jest, niż jakimiś bzdurami. Może to piloci są winni klęsce LOTu, i ich "przywileje", których tak naprawde i tak nie wiadomo jakich nie mają.
gosc_69e31
2013-03-22 18:02
Ach ta zazdrość. Typowo polska cecha pokazuje swój wstrętny ryj w nie jednym komentarzu.
gosc_38f86
2013-03-22 13:45
ależ oburzenie ze strony pilotów, ah ah, jak oni mają ciężko, a jak ciężko mieć będą...
proszę nie siać zamętu, bo godziny pracy regulowane są przez prawo lotnicze i obecnie tworzone nowe rozporządzenie o czasie pracy, więc bez gry pod publiczkę, że ahah zagrożenie, bo to robicie najczęściej. nikt też nie napisał, że macie sami sobie szyć mundur czy za niego płacić, a skoro nie dostajecie ekwiwalentu to przypomnijcie sobie do której pralni przy 17 Stycznia nosicie mundury...
zarobków głodowych też nie macie, więc przestańcie dziamgać z łaski swej.
gosc_14d2e
2013-03-22 09:19
Lista starszeństwa przy awansach to głupota ale np. sprawdza się przy planowaniu urlopów. Ale nikt mi nie powie, że nie była brana przy awansach. Bzdura! Lista to Legenda w Locie i np. gdy szkolili teraz pilotów na 787, kwalifikowano ich na szkolenie z listy. No ale oczywiście i tu dali tyłka, bo istaniała zasada by nie szkolić pilotów pow. 60 r. życia. Oczywiście bzdura, bo niektórzy podnieśli alarm i wyszkolono dziadków w wieku 62-63 lata, co mają 2 lata do emerytury. Chora firma.
Co do tego, że większość linii każe płacić pracownikom za mundur to kolejna bzdura. W Polsce jedyna taka firma to Eurolot (właśnie wprowadziła to dla pracowników kontraktowych, których rozkosznie zatrudnia na umowy śmieciowe) i Ryanair - no i teraz będzie LOT. To nie jest normalne, bo to nie strój prywatny, a służbowy mundur i powinna zapewnić go firma, skoro wymaga jego noszenia. Rozumiem płatność za dodatkowe elementy - np. extra sztuka koszula.
Co do czasu pracy załóg, to nie reguluje go prawo pracy, tylko prawo lotnicze. Piloci są licencjonowani więc chronieni i tego się przestrzega. Co innego ze stewardessami - dopóki nie będzie licencji, będzie samowolka, w każdej dziedzinie ich pracy.
Latam w linii od prawie 10 lat. I pierwszy raz widzę, że w tej firmie idzie coś ku dobremu, bo do tej pory tylko trzeba było czekać na ostatni gwóźdź do trumny.
gosc_9d980
2013-03-22 01:00
...i bardzo dobrze..
gosc_9162a
2013-03-22 00:54
Najlepiej by bylo, gdyby Mikosz i Balcerzak dali przyklad i oddali pol swoich wielkich pensji lotowskich na biedne, glodne polskie dzieci...Niech Zarzad da przyklad Zalodze!!!!!!!
gosc_0136e
2013-03-22 00:51
Powywalać tych wszystkich pilotów. Zabierają tylko etaty, które by można było przeznaczyć dla nowych pracowników biurowych.
gosc_86f88
2013-03-21 23:10
Polscy piloci w porownaniu do swoich kolegów z innych przewoznikow panstwowych i tak maja kiepskie warunki w porownaniu, i sie sypią juz od jakiegos czasu, kokosow zadnych napewno niema, a tutaj sie wypowiadają jacys pseudo-eksperci na temat o ktorym nie maja zielonego pojecia i mowią o "zarabianiu uczciwie". Wróc kolego do sledzenia flightradar24 i wymadrzanie sie na forach na temat jak powinno sie zarzadzac linią lotniczą. .. Typowe polskie odpowiedzi, zazdroscic tym co maja czego my nie mamy, i cieszyc sie z innych losu. Kto Ty jesteś , Polak mały ;) żal.pl
gosc_14719
2013-03-21 21:11
Mundury będzie dalej załatwaił LOT, ale potrąci za to pracownikowi. Z tego co czytałem tak jest w zdecydowanej większości firm - tylko zz z LOTU sobie wywalczyły inaczej...
To teraz mundury będą sobie sami kupować? Nieźle, ciekawe jak to będzie wyglądać
gosc_93dc0
2013-03-21 20:29
Czy wierzycie wszystkiemu co pisze prasa lub podaje firma ? Kiedys dowiedziałem się że zarabiam 40 tyś miesięcznie, oczywiście z prasy , a ona od firmy. Takich miesięcznych zarobków w życiu nie widziałem , wielokrotnie przesadzone. oczywiście publiczność w to uwierzyła i jak udowadniać że nie jest się wielbładem.? Jak łatwo jest manipulować ludźmi, jak łatwo wierzą w we wszystko co piszą i mówią w TV, naczelny Rzadu RP to wie i świetnie wykorzystuje. Nie chcę lecieć samolotem który pilotowany jest przez gości którzy właśnie zaczynają np 13 godzinę pracy w tej dobie, a wcześniej przez kilka dni latali po kilkanaście godzin na dobe, dzien/noc. Przepis na katastrofę gotowy. Dopiero opamiętają się jak do czegoś dojdzie.