Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_dd258
2013-01-15 00:54
gosc_760e4 - Kto zapcha te lotniska, jak większość linii jest zagrożonych bankructwem? Gdy Lot ma pozbyć się 40% tras, a linie europejskie rezygnują z lotów do WAW lub zmniejszają częstotliwość bądź wielkość maszyny? WMI i inne tez się nie zapchają, bo LCC nie przybywa, a wręcz przeciwnie ...
Rząd Portugalii słusznie, czy niesłusznie odrzucił zaplanowaną od wielu lat lokalizację tzw. OTA Airport 50 km na północ od Lizbony (swoją drogą dużo dalej niż OSL czy ARN) i to właśnie odległość przerażała opinię publiczną.
LIS ma kształt warszawskiego Okęcia, 2 krzyżujące się pasy, tyle że obsługuje ok. 15 mln pax. A ścieżka podejścia znajduje się w całości nad gesto zaudowanym zabytkowym starym miastem.
Zamiast budować OTA (odpowiednik CPL), można rozbudować pobliskie Montijo, Alverca, Sintra czy Cascais aeroporto (na modłę WMI). Zobaczymy co portugalczycy wymyślą ;D Trzymam za nich kciuki.
gosc_760e4
2013-01-14 22:46
Nie liczylbym na baze FR w LIS, poniewaz tam sa spore problemy ze slotami i duzo kongestia. Nawet TP musial modyfikowac swoja siatke, bo juz sie dalo rozwijac. Niestety niedawno padla koncepcja budowy nowego lotniska, ktore zastapiloby lotnisko Portela. Politycy bali sie zbyt wysokich kosztow jego budowy. Casus CPL. I za kilka lat i Portugalczycy i Polacy obudza sie z reka w nocniku, ze lotniska sa zapchane i nic nie da sie zrobic.
luka: w PL i MAN było podobne. Najpierw wycofujemy się a potem wracamy po cichu. Jak dla mnie i smutne i straszne i śmieszne.
pacjonek
2013-01-14 21:16
Jeżeli faktycznie otworzą bazę w Lizbonie to będzie bosko. A ceny też nie powinny być złe zważywszy na fakt, że bazę ma tam EasyJet, wiadomo konkurencja co prawda to nie Wizzair który pluje wszędzie biletami za 4zł ale...
Mogę tak swoją drogą prosić ew. o źródło tej informacji?
jsg: koniec końców zawsze decydują pasażerowie-klienci. A że w Europie zachodniej ludzie lubią podróżować do północnej Afryki na wakacje to przecież Michel nie będzie rezygnować z wielu dochodowych tras:) a że ta linia wiele razy próbowała wymusić swoje szantażem to inna sprawa...
W Krakowie i Rzeszowie też kiedyś zawiesili prawie wszystkie loty, a dzisiaj w KRK mamy ogłoszoną bazę, a współpraca w RZE chyba też ładnie się układa.
W Fezie i Marakeszu? A niedawno FR krzyczał, że się wycofuje z Maroka bo władze lotnisk nie chcą obniżyć opłat...
rafalpd
Te bazy to narazie tylko w teorii - jeden z portali donosil o bazie w Neapolu i Katanii, wiec zobaczymy.... Ale dobrze ze sie linia rozwija - ilu z nas dzieki nim zobaczylo tyle wspanialych miejsc :)
Ryanair szaleje też z nowymi bazami. Jeśli informacje się potwierdzą to będą bazy w Lizbonie Fezie i Marakeszu... i być może też w Santander. Santander mógłby być skomunikowany z Wrocławiem bo te dwa miasta partnerują sobie wzajemnie jako Europejskie Miasto Kultury 2016 i przygotowania ( a wraz z nimi podróże służbowe) są już w trakcie
gosc_82ceb
2013-01-14 05:27
No mnie sie nie zdarzylo leciec do polowy pustym Ryanem. Ani z WMI ani z LCJ.Ale faktycznie 738 lub A 320 to najbardziej optymalny wybor na Europe i okolice
gosc_1c778
2013-01-13 23:13
Oprócz normalnej wymiany floty FR na pewno ma apetyt na loty transatlantyckie itp, więc musi posiadać pojemne samoloty długodystansowe, a czy będą to B787 czy B777 czy inne to czas pokaże - ważne są koszty przewozu 1paxa ... a Chińczycy już oferują swój Comac i Rosjanie też pracują nad podobnymi maszynami więc za parę lat konkurencja będzie duża.
gosc_630fd
2013-01-13 22:20
@gosc_af4c6 nie wiesz po co przewoźnikowi który ledwo zapycha 737 samoloty typu 777? większe zużycie paliwa wieksze koszty operacyjne w tym lądowanie nie mówiąc o serwisowaniu. głupota i tyle. Wiem że każdy chciałby polatać low-costami typu 747 czy a380 ale mierzmy siły na zamiary i nie piszmy głupot
gosc_af4c6
2013-01-13 21:35
Jeśli kiedyś dało się załatwić transzę 60szt w cenie katalogowej 50szt to znaczy, że można negocjować ok 20% ... ale B777 może też interesować ofensywnego przewoźnika.
gosc_53d8e
2013-01-13 20:58
Mysle ze te $80-90 mln to sciema. Boeing łaski nie robi dajac znizke niecale 10 procent przy takim zamowieniu. Bardziej prawdopodobna jest 25% znizka, zakladając ze MOL moze poczekać na samoloty do 2018.
usuniety
2013-01-13 20:50
Nie dziwne, że "wymusza" cenę niższą niż katalogi mówią. W końcu trochę tych B737 od Boeinga zamówili i to w niemałych ilościach, więc MOL liczy na zniżki na następną partię zamówionych samolotów. 200 B737 to nie to samo co LOT, kiedy zamówi marne 8 B787.
gosc_1d813
2013-01-13 20:36
Myślę, że negocjacje RIANAIRa w sprawie zakupu B737 to nie wszystko, po tym jak NORWEGIAN zamówił B787 ...
gosc_ee9f0
2013-01-13 20:04
Ryanair odniósł niewątpliwy sukces w CAŁEJ europie, taki sam a może nawet większy w tej bogatej jej części jak i w Polsce (która to nie jest przecież głównym rynkiem tej linii). Dla wielu ludzi LCC takie jak RYR, WZZ, EZY są jedyną możliwością latania i to niezależnie od przynależności narodowej. Miesiąc temu leciałem na krajowej trasie w Hiszpanii - RYR obłożenie 85%, powrót Vuelingiem z 28 osobami na pokładzie...
gosc_cac7a
2013-01-13 18:50
szkoda, że nie robi się (specjalnie rzecz jasna dla FR-a) trzystu miejscowych 737 z opcją 100 miejsc stojących, dla tych, dla których liczy się tylko TANIE podróżowanie. Myślę, że Polacy byliby pierwszymi takimi pasażerami ...
piotrek737
2013-01-13 16:29
gosc_1ed5e: Teoretycznie tak, ale praktyczną konfigurację MAX-a poznamy pewnie w połowie roku podczas Paris Air Show.