Ryanair chce kupić 200 nowych B737

Ryanair chce kupić 200 nowych B737 Ryanair jest na półmetku rozmów z Boeingiem dotyczących zamówienia nowych maszyn. Podczas konferencji prasowej w Oslo, Michael O'Leary, prezes irlandzkiej linii Ryanair oficjalnie potwierdził rozmowy z amerykańskim producentem. Przewoźnik chce zamówić około 200 nowych maszyn w tym B737-800NG oraz B737 MAX 8. Poprzedni rok linia zakończyła z dostawami 28 nowych...
13/01/2013 15:18   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_dd258 2013-01-15 00:54   
gosc_dd258 - Profil gosc_dd258
gosc_760e4 - Kto zapcha te lotniska, jak większość linii jest zagrożonych bankructwem? Gdy Lot ma pozbyć się 40% tras, a linie europejskie rezygnują z lotów do WAW lub zmniejszają częstotliwość bądź wielkość maszyny? WMI i inne tez się nie zapchają, bo LCC nie przybywa, a wręcz przeciwnie ...
tyt_trn 2013-01-15 00:00   
tyt_trn - Profil tyt_trn
Rząd Portugalii słusznie, czy niesłusznie odrzucił zaplanowaną od wielu lat lokalizację tzw. OTA Airport 50 km na północ od Lizbony (swoją drogą dużo dalej niż OSL czy ARN) i to właśnie odległość przerażała opinię publiczną.

LIS ma kształt warszawskiego Okęcia, 2 krzyżujące się pasy, tyle że obsługuje ok. 15 mln pax. A ścieżka podejścia znajduje się w całości nad gesto zaudowanym zabytkowym starym miastem.

Zamiast budować OTA (odpowiednik CPL), można rozbudować pobliskie Montijo, Alverca, Sintra czy Cascais aeroporto (na modłę WMI). Zobaczymy co portugalczycy wymyślą ;D Trzymam za nich kciuki.
gosc_760e4 2013-01-14 22:46   
gosc_760e4 - Profil gosc_760e4
Nie liczylbym na baze FR w LIS, poniewaz tam sa spore problemy ze slotami i duzo kongestia. Nawet TP musial modyfikowac swoja siatke, bo juz sie dalo rozwijac. Niestety niedawno padla koncepcja budowy nowego lotniska, ktore zastapiloby lotnisko Portela. Politycy bali sie zbyt wysokich kosztow jego budowy. Casus CPL. I za kilka lat i Portugalczycy i Polacy obudza sie z reka w nocniku, ze lotniska sa zapchane i nic nie da sie zrobic.
jsg 2013-01-14 21:53   
jsg - Profil jsg
luka: w PL i MAN było podobne. Najpierw wycofujemy się a potem wracamy po cichu. Jak dla mnie i smutne i straszne i śmieszne.
pacjonek 2013-01-14 21:16   
pacjonek - Profil pacjonek
Jeżeli faktycznie otworzą bazę w Lizbonie to będzie bosko. A ceny też nie powinny być złe zważywszy na fakt, że bazę ma tam EasyJet, wiadomo konkurencja co prawda to nie Wizzair który pluje wszędzie biletami za 4zł ale...
Mogę tak swoją drogą prosić ew. o źródło tej informacji?
luka 2013-01-14 21:04   
luka - Profil luka
jsg: koniec końców zawsze decydują pasażerowie-klienci. A że w Europie zachodniej ludzie lubią podróżować do północnej Afryki na wakacje to przecież Michel nie będzie rezygnować z wielu dochodowych tras:) a że ta linia wiele razy próbowała wymusić swoje szantażem to inna sprawa...
wojtek 2013-01-14 19:56   
wojtek - Profil wojtek
W Krakowie i Rzeszowie też kiedyś zawiesili prawie wszystkie loty, a dzisiaj w KRK mamy ogłoszoną bazę, a współpraca w RZE chyba też ładnie się układa.
jsg 2013-01-14 19:14   
jsg - Profil jsg
W Fezie i Marakeszu? A niedawno FR krzyczał, że się wycofuje z Maroka bo władze lotnisk nie chcą obniżyć opłat...
as77 2013-01-14 18:47   
as77 - Profil as77
rafalpd
Te bazy to narazie tylko w teorii - jeden z portali donosil o bazie w Neapolu i Katanii, wiec zobaczymy.... Ale dobrze ze sie linia rozwija - ilu z nas dzieki nim zobaczylo tyle wspanialych miejsc :)
rafalpd 2013-01-14 18:33   
rafalpd - Profil rafalpd
Ryanair szaleje też z nowymi bazami. Jeśli informacje się potwierdzą to będą bazy w Lizbonie Fezie i Marakeszu... i być może też w Santander. Santander mógłby być skomunikowany z Wrocławiem bo te dwa miasta partnerują sobie wzajemnie jako Europejskie Miasto Kultury 2016 i przygotowania ( a wraz z nimi podróże służbowe) są już w trakcie
gosc_82ceb 2013-01-14 05:27   
gosc_82ceb - Profil gosc_82ceb
No mnie sie nie zdarzylo leciec do polowy pustym Ryanem. Ani z WMI ani z LCJ.Ale faktycznie 738 lub A 320 to najbardziej optymalny wybor na Europe i okolice
gosc_1c778 2013-01-13 23:13   
gosc_1c778 - Profil gosc_1c778
Oprócz normalnej wymiany floty FR na pewno ma apetyt na loty transatlantyckie itp, więc musi posiadać pojemne samoloty długodystansowe, a czy będą to B787 czy B777 czy inne to czas pokaże - ważne są koszty przewozu 1paxa ... a Chińczycy już oferują swój Comac i Rosjanie też pracują nad podobnymi maszynami więc za parę lat konkurencja będzie duża.
gosc_630fd 2013-01-13 22:20   
gosc_630fd - Profil gosc_630fd
@gosc_af4c6 nie wiesz po co przewoźnikowi który ledwo zapycha 737 samoloty typu 777? większe zużycie paliwa wieksze koszty operacyjne w tym lądowanie nie mówiąc o serwisowaniu. głupota i tyle. Wiem że każdy chciałby polatać low-costami typu 747 czy a380 ale mierzmy siły na zamiary i nie piszmy głupot
gosc_af4c6 2013-01-13 21:35   
gosc_af4c6 - Profil gosc_af4c6
Jeśli kiedyś dało się załatwić transzę 60szt w cenie katalogowej 50szt to znaczy, że można negocjować ok 20% ... ale B777 może też interesować ofensywnego przewoźnika.
gosc_53d8e 2013-01-13 20:58   
gosc_53d8e - Profil gosc_53d8e
Mysle ze te $80-90 mln to sciema. Boeing łaski nie robi dajac znizke niecale 10 procent przy takim zamowieniu. Bardziej prawdopodobna jest 25% znizka, zakladając ze MOL moze poczekać na samoloty do 2018.
usuniety 2013-01-13 20:50   
usuniety - Profil usuniety
Nie dziwne, że "wymusza" cenę niższą niż katalogi mówią. W końcu trochę tych B737 od Boeinga zamówili i to w niemałych ilościach, więc MOL liczy na zniżki na następną partię zamówionych samolotów. 200 B737 to nie to samo co LOT, kiedy zamówi marne 8 B787.
gosc_1d813 2013-01-13 20:36   
gosc_1d813 - Profil gosc_1d813
Myślę, że negocjacje RIANAIRa w sprawie zakupu B737 to nie wszystko, po tym jak NORWEGIAN zamówił B787 ...
gosc_ee9f0 2013-01-13 20:04   
gosc_ee9f0 - Profil gosc_ee9f0
Ryanair odniósł niewątpliwy sukces w CAŁEJ europie, taki sam a może nawet większy w tej bogatej jej części jak i w Polsce (która to nie jest przecież głównym rynkiem tej linii). Dla wielu ludzi LCC takie jak RYR, WZZ, EZY są jedyną możliwością latania i to niezależnie od przynależności narodowej. Miesiąc temu leciałem na krajowej trasie w Hiszpanii - RYR obłożenie 85%, powrót Vuelingiem z 28 osobami na pokładzie...
gosc_cac7a 2013-01-13 18:50   
gosc_cac7a - Profil gosc_cac7a
szkoda, że nie robi się (specjalnie rzecz jasna dla FR-a) trzystu miejscowych 737 z opcją 100 miejsc stojących, dla tych, dla których liczy się tylko TANIE podróżowanie. Myślę, że Polacy byliby pierwszymi takimi pasażerami ...
piotrek737 2013-01-13 16:29   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_1ed5e: Teoretycznie tak, ale praktyczną konfigurację MAX-a poznamy pewnie w połowie roku podczas Paris Air Show.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy