×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Zwrot za anulowany lot Lufthansa


Witam; Kupiłam na lufthansa.com bilet lotniczy na trasie Warszawa-Frankfurt-Ottawa i powrót Ottawa-Frankfurt-Warszawa(numer biletu zaczynał się od 220 więc był to numer biletu Lufthansy). Na odcinkach Frankfurt-Ottawa i Ottawa-Frankfurt loty były realizowane przez Air Canada. Lot Ottawa-Frankfurt został odwołany i przyleciałam dobę później. Reklamowałam to w Lufthansa. Pani z Lufthansa Customer Relations po kilku mailach napisała, że nie będzie dalej ze mną prowadziła korespondencji bo stroną jest Air Canada gdyż ona realizowała lot(lot ma numer Lufthansy LH6797, Air Canada AC838). Podobno sprawa została przekazana do Air Canada. Po 3 miesiącach zwróciłam się bezpośrednio d AC. Otrzymałam odpowiedź, że Air Canada nie obowiązuje prawo europejskie o odszkodowaniach(EU Regulations 261/2004). Wydaje mi się, że linia której nie obowiązuje prawo europejskie nie powinna latać w Europie. Jestem zdziwiona, ze Lufthansa o której miałam dotąd bardzo dobre zdanie korzysta z takiego pośrednika. Nie wiem co mam dalej robić żeby odzyskać należne mi 600 Euro. Pozdrawiam Beata

13/02/2020 13:22,  
<>

gość_f6bb7 - Profil
gość_f6bb7
  

gość_f0906 - Profil
gość_f0906
  
Jest dosc prosty sposób na sprawdzenie jakie są szanse na toczenie bojów. Jest wiele serwisów w sieci, które reklamują się hasłem, ze wypłacają pasażerowi odszkodowanie od razu, a resztę biorą na siebie, najczęściej chcą ok. 30-40% prowizji. Można jednak na ich stronie wpisać koordynaty rejsu i wysłać zapytanie, czy zgodzą się zająć sprawa. Jeśli odpowiedzą twierdząco, to znaczy, ze odszkodowanie jest do wzięcia, można wtedy po prostu nie oddawać im sprawy. Jednak jeśli w odpowiedzi dostaniesz info, ze nie zajmą się, ponieważ sprawa jest wątpliwa, to będzie znaczyło, ze raczej szansy nie masz. Te firmy maja dostęp do danych dotyczących powodów odwołania, przekierowania, opóźnienia i jeśli z tych danych wynika, ze przewoźnik ma podstawy by się wykręcić sianem (na przykład będzie w raporcie info, ze były zmiany spowodowane na przykład dużym ruchem i kontrola ruchu lotniczego je zarządziła) to wtedy dają sobie spokój, bo choćby spóźnienie było minimalne, to i tak nic nie wskórają ze względów formalnych.
Przerabiałem to kiedyś z Lufa, której samolot do Monachium spóźnił się ledwie 20 minut, ale moja przesiadka już zakończyła boarding, a ponieważ była to sobota, to następnym samolotem wróciłem do Warszawy w sumie z 6-godzinnym opóźnieniem. Na nic zdało się 5 różnych pism pod różne adresy. Samolot do Monachium mógł przylecieć o czasie gdyby nie to, ze boarding się wydłużył, bo jakie# gapy porozlaizly się po lotnisku i czekano na nie. Ale traf chciał, ze Hiszpanie w tym samym czasie mieli jakieś perturbacje z kontrola ruchu lotniczego. Mimo, ze samolot wyleciał 40 minut po czasie i 20 z tego nadrobił to zadnego odszkodowania nie dostałem, bo... przyczyna były zmiany dokonane przez kontrole ruchu lotniczego. To wystarcza, by pasażer nie dostał nic. Wtedy ani ULC, ani TSUE nie pomogą.
2 dni, 17 godzin temu  

gość_dc964 - Profil
gość_dc964
  
Jezeli bilet byl zakupiony na stronie lufy to bez wzgledu na to co mowi CR wystawaca biletu jest lufa i ponosi odpowiedzialnosc!

Sugeruje ich troche przycisnac a potem ewentualnie ULC
2 dni, 17 godzin temu  

  
Witam;

Dziękuję za rady. Ja kupiłam bilet na całą trasę bezpośrednio w Lufthansa, numer biletu rozpoczynał się na 220 więc jest to bilet Lufthansa, lot z Ottawy do Frankfurtu miał numer Lufthansa więc nie widzę tu miejsca na Air Canada. Według mnie Lufthansa powinna odpowiadać za całą trasę i dodatkowo uprzedzić mnie przed kupnem biletu, że jeden z przewoźników nie akceptuje prawa obowiązującego w Unii Europejskiej. Wtedy bym oczywiście nie poleciała. Według mnie jeżeli Air Canada nie chce respektować praw Unii Europejskiej to w ogóle nie powinna latać do Europy. Odwołanie lotu to jest drobna sprawa. Mogą wyniknąć jednak dużo bardziej poważne inne problemy i wtedy Air Canada też powie, że prawo jej nie obowiązuje bo takie ma widzimisie.
14/02/2020 11:18  

  
gość_bc378: tyle tylko, że lot nie rozpoczynał się w WAW, tylko w Ottawie. To nie był jeden lot WAW-FRA-YOW-FRA-WAW, tylko dwa loty łączone na jednym bilecie (1) WAW-FRA-YOW, (2) YOW-FRA-WAW. A prawo europejskie odnosi się do lotów, mogą być łączone, zatem chodzi o drugi lot, który rozpoczynał się poza UE (tak naprawdę EOG, stąd Islandia i Norwegia, o której wspominałeś, pozostałe wspomniane przez ciebie miejsca są częścią zamorską Francji, choć formalnie nie należą do UE) oraz nie był obsługiwany przez przewoźnika europejskiego. Wykładnia prawa w tym względzie przedstawiona jest w wyroku w sprawie C‑11/11 (Air France przeciwko Heinzowi-Gerkemu Folkertsowi). Oczywiście Bata14 może wystąpić w tej sprawie do sądu. Proponowałbym wcześniej zgłosić sprawę do ULC.
14/02/2020 08:54  

gość_bc378 - Profil
gość_bc378
  
Niekoniecznie podroz byla na jednym bilecie i zaczynala sie w EU i rozumiem ze Lufthansa leciala w Warszawy.
W Lufthansie i innych liniach zawsze chca splawic klienta roszczeniowego udzielajac niekoniecznie prawdziwych informacji.

When it comes to EC regulation 261 2004 compensation, it’s beneficial to know which flights are covered by the legislation. Most routes within Europe are covered. This includes not only EU airspace, but also Iceland, Norway, Switzerland and the so-called “outermost regions” (French Guiana and Martinique, Mayotte, Guadeloupe and La Réunion, Saint-Martin, Madeira and the Azores, and the Canary Islands).

Many international flights are covered, as well. If your flight departs from an airport in the EU, it’s covered. If your flight departs from elsewhere but your destination is in the EU, coverage depends on the airline ⎯ if it’s a European carrier, you’re covered.
13/02/2020 21:08  

  
Niestety ale Pani z LH miała rację. Według rozstrzygnięcia TSUE za cały lot odpowiada przewoźnik realizujący pierwszy odcinek. Zobacz sprawę C-502/18.
Ponadto Rozporządzenie 261/2004 dotyczy przewoźników wspólnotowych, tj. przewoźników posiadających ważną licencją na prowadzenie działalności wydaną przez Państwo Członkowskie zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie wydawania licencji przewoźnikom lotniczym. Z tego co wiem AC do tych przewoźników nie należy. Zatem uzyskanie odszkodowania będzie trudne, tym bardziej że z Twojej informacji wynika, że lot został wykonany (dzień później). Jedynym rozwiązaniem było by wystąpienie do sądu kanadyjskiego o odszkodowanie "z tytułu utraconych korzyści". Sprawa nie beznadziejna, ale raczej dla osób, które w Kanadzie przebywają na stałe.
13/02/2020 18:07  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie