gość_f13b5
2020-06-30 23:11
Nikt na razie nie dostał. Lufa zapowiedziała, ze w ciągu 6 tygodni wszyscy, którzy wnioskowali o zwrot dostaną pieniądze. Dostali 9 grubych baniek, wiec będą mieli z czego zwrócić.
gość_e91d9
2020-06-30 16:20
Podbijam temat: Czy ktoś juz dostał zwrot za bilet?
gość_c6ff7
2020-06-22 18:00
Witam!!! Czy ktoś z was dostał już może zwrot za nie odbyty lot z powodu pandemi? Ja czekam już 3 miesiące i nic!! Na infolini tez nikt mi nie potrafi powiedzieć kiedy pieniądze zostaną przelane!!
Pozdrawiam!!!
gość_f0906
2020-02-19 23:12
Jest dosc prosty sposób na sprawdzenie jakie są szanse na toczenie bojów. Jest wiele serwisów w sieci, które reklamują się hasłem, ze wypłacają pasażerowi odszkodowanie od razu, a resztę biorą na siebie, najczęściej chcą ok. 30-40% prowizji. Można jednak na ich stronie wpisać koordynaty rejsu i wysłać zapytanie, czy zgodzą się zająć sprawa. Jeśli odpowiedzą twierdząco, to znaczy, ze odszkodowanie jest do wzięcia, można wtedy po prostu nie oddawać im sprawy. Jednak jeśli w odpowiedzi dostaniesz info, ze nie zajmą się, ponieważ sprawa jest wątpliwa, to będzie znaczyło, ze raczej szansy nie masz. Te firmy maja dostęp do danych dotyczących powodów odwołania, przekierowania, opóźnienia i jeśli z tych danych wynika, ze przewoźnik ma podstawy by się wykręcić sianem (na przykład będzie w raporcie info, ze były zmiany spowodowane na przykład dużym ruchem i kontrola ruchu lotniczego je zarządziła) to wtedy dają sobie spokój, bo choćby spóźnienie było minimalne, to i tak nic nie wskórają ze względów formalnych.
Przerabiałem to kiedyś z Lufa, której samolot do Monachium spóźnił się ledwie 20 minut, ale moja przesiadka już zakończyła boarding, a ponieważ była to sobota, to następnym samolotem wróciłem do Warszawy w sumie z 6-godzinnym opóźnieniem. Na nic zdało się 5 różnych pism pod różne adresy. Samolot do Monachium mógł przylecieć o czasie gdyby nie to, ze boarding się wydłużył, bo jakie# gapy porozlaizly się po lotnisku i czekano na nie. Ale traf chciał, ze Hiszpanie w tym samym czasie mieli jakieś perturbacje z kontrola ruchu lotniczego. Mimo, ze samolot wyleciał 40 minut po czasie i 20 z tego nadrobił to zadnego odszkodowania nie dostałem, bo... przyczyna były zmiany dokonane przez kontrole ruchu lotniczego. To wystarcza, by pasażer nie dostał nic. Wtedy ani ULC, ani TSUE nie pomogą.
gość_dc964
2020-02-19 22:48
Jezeli bilet byl zakupiony na stronie lufy to bez wzgledu na to co mowi CR wystawaca biletu jest lufa i ponosi odpowiedzialnosc!
Sugeruje ich troche przycisnac a potem ewentualnie ULC
Witam;
Dziękuję za rady. Ja kupiłam bilet na całą trasę bezpośrednio w Lufthansa, numer biletu rozpoczynał się na 220 więc jest to bilet Lufthansa, lot z Ottawy do Frankfurtu miał numer Lufthansa więc nie widzę tu miejsca na Air Canada. Według mnie Lufthansa powinna odpowiadać za całą trasę i dodatkowo uprzedzić mnie przed kupnem biletu, że jeden z przewoźników nie akceptuje prawa obowiązującego w Unii Europejskiej. Wtedy bym oczywiście nie poleciała. Według mnie jeżeli Air Canada nie chce respektować praw Unii Europejskiej to w ogóle nie powinna latać do Europy. Odwołanie lotu to jest drobna sprawa. Mogą wyniknąć jednak dużo bardziej poważne inne problemy i wtedy Air Canada też powie, że prawo jej nie obowiązuje bo takie ma widzimisie.
adam7691
2020-02-14 08:54
gość_bc378: tyle tylko, że lot nie rozpoczynał się w WAW, tylko w Ottawie. To nie był jeden lot WAW-FRA-YOW-FRA-WAW, tylko dwa loty łączone na jednym bilecie (1) WAW-FRA-YOW, (2) YOW-FRA-WAW. A prawo europejskie odnosi się do lotów, mogą być łączone, zatem chodzi o drugi lot, który rozpoczynał się poza UE (tak naprawdę EOG, stąd Islandia i Norwegia, o której wspominałeś, pozostałe wspomniane przez ciebie miejsca są częścią zamorską Francji, choć formalnie nie należą do UE) oraz nie był obsługiwany przez przewoźnika europejskiego. Wykładnia prawa w tym względzie przedstawiona jest w wyroku w sprawie C‑11/11 (Air France przeciwko Heinzowi-Gerkemu Folkertsowi). Oczywiście Bata14 może wystąpić w tej sprawie do sądu. Proponowałbym wcześniej zgłosić sprawę do ULC.
gość_bc378
2020-02-13 21:08
Niekoniecznie podroz byla na jednym bilecie i zaczynala sie w EU i rozumiem ze Lufthansa leciala w Warszawy.
W Lufthansie i innych liniach zawsze chca splawic klienta roszczeniowego udzielajac niekoniecznie prawdziwych informacji.
When it comes to EC regulation 261 2004 compensation, it’s beneficial to know which flights are covered by the legislation. Most routes within Europe are covered. This includes not only EU airspace, but also Iceland, Norway, Switzerland and the so-called “outermost regions” (French Guiana and Martinique, Mayotte, Guadeloupe and La Réunion, Saint-Martin, Madeira and the Azores, and the Canary Islands).
Many international flights are covered, as well. If your flight departs from an airport in the EU, it’s covered. If your flight departs from elsewhere but your destination is in the EU, coverage depends on the airline ⎯ if it’s a European carrier, you’re covered.
adam7691
2020-02-13 18:07
Niestety ale Pani z LH miała rację. Według rozstrzygnięcia TSUE za cały lot odpowiada przewoźnik realizujący pierwszy odcinek. Zobacz sprawę C-502/18.
Ponadto Rozporządzenie 261/2004 dotyczy przewoźników wspólnotowych, tj. przewoźników posiadających ważną licencją na prowadzenie działalności wydaną przez Państwo Członkowskie zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie wydawania licencji przewoźnikom lotniczym. Z tego co wiem AC do tych przewoźników nie należy. Zatem uzyskanie odszkodowania będzie trudne, tym bardziej że z Twojej informacji wynika, że lot został wykonany (dzień później). Jedynym rozwiązaniem było by wystąpienie do sądu kanadyjskiego o odszkodowanie "z tytułu utraconych korzyści". Sprawa nie beznadziejna, ale raczej dla osób, które w Kanadzie przebywają na stałe.