Lufthansa i jej wykręty

Kupiłem bilet na lot Lufthansą do Lizbony przez Frankfurt ze znacznym wyprzedzeniem. Wszystko było dobrze do dnia poprzedzającego wylot. Wtedy dowiedziałem się że lot z Frankfurtu do Lizbony jest odwołany ze względu na złe warunki atmosferyczne (silny wiatr). Tłumaczenie jak najbardziej logiczne. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Ale czy na pewno? Oto w dzień wylotu okazało się że odwołany lot z Frankfurtu do Lizbony został zamieniony na lot o 7 godzin późniejszy, którego operatorem był TAP Porugal. Zmiany dokonała Lufthansa twierdząc że jest to przewoźnik współpracujący z Lufthansą. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że mój kolega który kupił lot na ten sam dzień poleciał linami TAP Portugal z Frankfurtu do Lizbony 30 minut późniejszym lotem niż mój planowany kupiony w Lufthansie. Dodam że do Frankfurtu przyleciał tym samym samolotem Lufthansy co ja. Czy to oznacza że portugalskie linie mogą latać w określonych warunkach a Lufthansa nie? Jestem przekonany że powodem odwołania lotu była czysta ekonomia a nie bezpieczeństwo lotu. Jeśli planowy późniejszy o 30 minut portugalski lot poleciał do tego samego miejsca o czasie to dlaczego Lufthansa nie opóźniła lotu tylko go odwołała tłumacząc się warunkami atmosferycznymi? Dlaczego musiałem czekać 7 godzin? Smaczku całej sprawie dodaje fakt że mój cały przelot kupiłem w Lufthansie i to ona najpierw odwołała lot a później przekierowała mnie na lot portugalskim TAP-em. Jednakże gdy próbowałem zareklamować mój lot na lotnisku we Frankfurcie, usłyszałem od pracownika Lufthansy że to nie ich sprawa bo już mam karty pokładowe TAP'a i Lufthansa nie odpowiada w tym przypadku. Od dzisiaj nie latam Lufthansą i polecam wszystkim to samo rozwiązanie. Będzie na pewno taniej i chyba nie gorzej.
10/02/2020 15:47  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam7691 2020-02-17 09:34   
adam7691 - Profil adam7691
(1) Wiatr jest zdarzeniem losowym na które przewoźnik nie ma wpływu, zatem przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia i odwołanie lotu.
(2) gość_3a2eb: nie wprowadzaj w błąd: za lot odpowiada przewoźnik, który realizuje pierwszy odcinek, w tym przypadku LH (nie ma znaczenia kto sprzedał bilet),
(3) Tomson190: nie rozumiem Twojego problemu, przebookowali Ci bilet i poleciałeś. Kolegę udało się wepchnąć w samolot wcześniejszy, a Ciebie nie więc poleciałeś późniejszym. Co chciałbyś jeszcze.
(4) Nie warto kierować się tym , że jeden samolot wystartował a inny nie. Pamiętam jak kiedyś lecąc z BCN (był to czas wybuchu wulkanu na Islandii), po 2 godzinach czekania na odlot do MUC, kapitan ogłosił, że akurat jest chwila gdy może wystartować, ale musi się zmieścić w 15 minutach. Bording A320 trwał 10 minut. To było tempo, jeszcze nie wszyscy usiedli, a samolot już jechał do pasa.
gość_55be0 2020-02-16 23:00   
gość_55be0 - Profil gość_55be0
Dostałeś odwołanie lotu z powodu...? Napisali jaki powód, czy ty się tego domyśliłeś?
gość_a1509 2020-02-13 20:02   
gość_a1509 - Profil gość_a1509
Ja to bym się cieszył że zmienili mi lot na inny. Jakby to był FR, to oddali by ci kasę i radź sobie sam.
gość_f0906 2020-02-12 21:30   
gość_f0906 - Profil gość_f0906
Ale po co pismo i do kogo? Żeby się pożalić? Bo chyba po nic innego.
Autor, jak zdecydowana większość pasażerów, ma tylko wyobrażenia, za to żadnej wiedzy na temat tego jak działa zarządzanie siatka połączeń w sytuacjach niespodziewanych perturbacji. Zawsze jeśli gdzieś są problemy np. pogodowe, w pierwszej kolejności (o ile lotnisko działa) obsługuje się samoloty obce, zaś odwołuje przede wszystkim rejsy tego przewoźnika, który jest „u siebie”.
Poza tym takie decyzje nigdy nie są jednoczynnikowe, to czy dany lot zostanie odwołany, czy nie zależy od wielu rzeczy, a nie tylko od wygody pasażerów.
gość_0ec52 2020-02-12 13:12   
gość_0ec52 - Profil gość_0ec52
Aurtor widac nie wie o problemach pogodwych blokujacych frankfurt ostatnio... Ograniczenia w ruchu spowodowały że sporo maszyn znalazło się w niewłaściwych lokacjach. Utrudnienia pogodowe rozwaliły całą siatkę połaczeń frankfurtu i uporządkowanie tego nie jest możliwe szybko. TAP widać miał samolot z załogą na miejscu kiedy warunki były dość dobre do startu, lufa akurat to połączenie (jak i wiele innych) musiała odwołać. Lufthansa w ostatnich dniach wyszła sporo poza swoje obowiązki organizując rebookowanie, hotele i vouchery na jedzenie we fra (akurat sam tam trafiłem w środek tego zamieszania) w sytuacji całkowicie do nch niezależnej.
gość_3a2eb 2020-02-12 12:49   
gość_3a2eb - Profil gość_3a2eb
Pokrętne tłumaczenia, żeby pozbyć się klienta. Prawda jest taka, że za wszystkie odcinki lotu odpowiada przewoźnik, który sprzedał bilet. Pisz pismo i wyślij pocztą, ale ze wszystkimi szczegółami/skanami/wydrukami. Powodzenia!
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama