×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Lufthansa i jej wykręty


Kupiłem bilet na lot Lufthansą do Lizbony przez Frankfurt ze znacznym wyprzedzeniem. Wszystko było dobrze do dnia poprzedzającego wylot. Wtedy dowiedziałem się że lot z Frankfurtu do Lizbony jest odwołany ze względu na złe warunki atmosferyczne (silny wiatr). Tłumaczenie jak najbardziej logiczne. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Ale czy na pewno? Oto w dzień wylotu okazało się że odwołany lot z Frankfurtu do Lizbony został zamieniony na lot o 7 godzin późniejszy, którego operatorem był TAP Porugal. Zmiany dokonała Lufthansa twierdząc że jest to przewoźnik współpracujący z Lufthansą. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że mój kolega który kupił lot na ten sam dzień poleciał linami TAP Portugal z Frankfurtu do Lizbony 30 minut późniejszym lotem niż mój planowany kupiony w Lufthansie. Dodam że do Frankfurtu przyleciał tym samym samolotem Lufthansy co ja. Czy to oznacza że portugalskie linie mogą latać w określonych warunkach a Lufthansa nie? Jestem przekonany że powodem odwołania lotu była czysta ekonomia a nie bezpieczeństwo lotu. Jeśli planowy późniejszy o 30 minut portugalski lot poleciał do tego samego miejsca o czasie to dlaczego Lufthansa nie opóźniła lotu tylko go odwołała tłumacząc się warunkami atmosferycznymi? Dlaczego musiałem czekać 7 godzin? Smaczku całej sprawie dodaje fakt że mój cały przelot kupiłem w Lufthansie i to ona najpierw odwołała lot a później przekierowała mnie na lot portugalskim TAP-em. Jednakże gdy próbowałem zareklamować mój lot na lotnisku we Frankfurcie, usłyszałem od pracownika Lufthansy że to nie ich sprawa bo już mam karty pokładowe TAP'a i Lufthansa nie odpowiada w tym przypadku. Od dzisiaj nie latam Lufthansą i polecam wszystkim to samo rozwiązanie. Będzie na pewno taniej i chyba nie gorzej.

10/02/2020 15:47,  
<>

gość_d4f5c - Profil
gość_d4f5c
  

  
(1) Wiatr jest zdarzeniem losowym na które przewoźnik nie ma wpływu, zatem przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia i odwołanie lotu.
(2) gość_3a2eb: nie wprowadzaj w błąd: za lot odpowiada przewoźnik, który realizuje pierwszy odcinek, w tym przypadku LH (nie ma znaczenia kto sprzedał bilet),
(3) Tomson190: nie rozumiem Twojego problemu, przebookowali Ci bilet i poleciałeś. Kolegę udało się wepchnąć w samolot wcześniejszy, a Ciebie nie więc poleciałeś późniejszym. Co chciałbyś jeszcze.
(4) Nie warto kierować się tym , że jeden samolot wystartował a inny nie. Pamiętam jak kiedyś lecąc z BCN (był to czas wybuchu wulkanu na Islandii), po 2 godzinach czekania na odlot do MUC, kapitan ogłosił, że akurat jest chwila gdy może wystartować, ale musi się zmieścić w 15 minutach. Bording A320 trwał 10 minut. To było tempo, jeszcze nie wszyscy usiedli, a samolot już jechał do pasa.

4 dni, 9 godzin temu  

gość_55be0 - Profil
gość_55be0
  
Dostałeś odwołanie lotu z powodu...? Napisali jaki powód, czy ty się tego domyśliłeś?
4 dni, 20 godzin temu  

gość_a1509 - Profil
gość_a1509
  
Ja to bym się cieszył że zmienili mi lot na inny. Jakby to był FR, to oddali by ci kasę i radź sobie sam.
13/02/2020 20:02  

gość_f0906 - Profil
gość_f0906
  
Ale po co pismo i do kogo? Żeby się pożalić? Bo chyba po nic innego.
Autor, jak zdecydowana większość pasażerów, ma tylko wyobrażenia, za to żadnej wiedzy na temat tego jak działa zarządzanie siatka połączeń w sytuacjach niespodziewanych perturbacji. Zawsze jeśli gdzieś są problemy np. pogodowe, w pierwszej kolejności (o ile lotnisko działa) obsługuje się samoloty obce, zaś odwołuje przede wszystkim rejsy tego przewoźnika, który jest „u siebie”.
Poza tym takie decyzje nigdy nie są jednoczynnikowe, to czy dany lot zostanie odwołany, czy nie zależy od wielu rzeczy, a nie tylko od wygody pasażerów.
12/02/2020 21:30  

gość_0ec52 - Profil
gość_0ec52
  
Aurtor widac nie wie o problemach pogodwych blokujacych frankfurt ostatnio... Ograniczenia w ruchu spowodowały że sporo maszyn znalazło się w niewłaściwych lokacjach. Utrudnienia pogodowe rozwaliły całą siatkę połaczeń frankfurtu i uporządkowanie tego nie jest możliwe szybko. TAP widać miał samolot z załogą na miejscu kiedy warunki były dość dobre do startu, lufa akurat to połączenie (jak i wiele innych) musiała odwołać. Lufthansa w ostatnich dniach wyszła sporo poza swoje obowiązki organizując rebookowanie, hotele i vouchery na jedzenie we fra (akurat sam tam trafiłem w środek tego zamieszania) w sytuacji całkowicie do nch niezależnej.
12/02/2020 13:12  

gość_3a2eb - Profil
gość_3a2eb
  
Pokrętne tłumaczenia, żeby pozbyć się klienta. Prawda jest taka, że za wszystkie odcinki lotu odpowiada przewoźnik, który sprzedał bilet. Pisz pismo i wyślij pocztą, ale ze wszystkimi szczegółami/skanami/wydrukami. Powodzenia!
12/02/2020 12:49  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie