pozpiotr
2019-05-19 21:22
W większości linii, ich wewnętrzne przepisy dają im do tego prawo, więc lepiej wcześniej zadzwonić i anulować bilet, ewentualnie starając się o przebukowanie. Europejskie linie raczej tego nie stosują (w moim przypadku jeszcze się to nie zdarzyło), ale jeśli no-show dotyczy lotu wylotowego, to przepada ci również powrót.
gość_ee3ac
2019-05-15 16:48
Singapurskie linie stosują.
Ludzie kupują tanie bilety tylko po to aby dostać się do strefy bezcłowej lotniska, a potem wychodzą.
gość_93c46
2019-05-15 00:39
Lufthansa ma zapis w swoim regulaminie, ze jeśli pasażer nie odbędzie lotu zgodnie z planem (w sytuacji gdy wykorzystał już pierwszy odcinek podróży) to wtedy przelicza mu cenę biletu na taka, jaka zapłaciłby w dniu jego zakupu gdyby kupił bilet tylko w przelecianej relacji.
Precedens jest, bo pewien Niemiec procesuje się z Lufa właśnie o takie przeliczenie ceny biletu i pomimo pierwszego wyroku na korzyść pasażera, Lufa od wyroku się odwołuje. Trudno powiedzieć na ile robią tak w każdym przypadku, tutaj akurat człowiek miał kupiony bilet którego do końca nie wykorzystał i poleciał inaczej w tym samym czasie gdy powinien tez być w drugim samolocie, stad system łatwo to wyłapał. Różnica w cenie była bardzo duża - bilet transatlantycki kupiony w promocji vs skrócona relacja. Niestety, pomimo ze prawdopodobnie i tak pasażer wygra, bo sąd wyszedł z założenia, ze taki punkt w regulaminie stanowi coś w rodzaju klauzuli niedozwolonej, to nie zmieni to póki co regulaminu, a w każdym takim przypadku będzie trzeba toczyć osobny proces.
W większości linii jednak wystarcza, ze po prostu bilet przepada.
gość_bc913
2019-05-14 23:28
Niektóre linie (np. Iberia, nie słyszałem o innych) nakładają opłatę na pasażera za no-show. Opłata ta jest opisana w warunkach rezerwacji.
gość_0bb11
2019-05-14 21:46
Wydaje mi się, że tylko jeśli chcesz przebukować swój bilet po spóźnieniu się na samolot to będziesz musiał uiścić jakąś opłatę. 100, 150 euro. Zależy od linii.