Rocznica pierwszego lotu B747

Dokładnie 50 lat temu (9.02.1969) pierwszy wyprodukowany Boeing 747 wykonał swój pierwszy lot ( zobacz link ). B747 to jedna z ikon lotnictwa cywilnego, dostarczono już 1548 sztuk tego samolotu w różnych wariantach.
09/02/2019 17:48  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2019-02-19 00:00   
demar - Profil demar
@gość_16fea, @gość_05e03: Amedeo zamówił 20 sztuk A380 w roku 2014, a 14 lutego 2019 r. poinformowano o anulowaniu tego zamówienia (np. zobacz link ).

Na stronie Amedeo nie ma w tym względzie pomyłki, bo te 22 sztuki A380 to egzemplarze już finansowane (14 sztuk w ramach leasignu dla Emirates i Etihad z umową typu "management" oraz 8 sztuk dla Emirates z umową typu "oversight").
Generalnie trzeba wejść w niuanse umów typu "sale and leaseback".
Np. w ramach spółki Doric Nimrod Air III Limited są finansowane 4 sztuki A380 (MSN 132, 133, 134 i 136), a aktywami zarządza właśnie Amedeo Management Limited.

Finalny efekt może być taki, że o ile leasingi nie zostaną wysłużone ponad 10 (12) lat to Amedeo zostanie właścicielem sporej liczby A380 i być może będzie chciało je dalej wynajmować krótkoterminowo, jak to próbuje robić np. HiFly (z MSN 6).
Te 4 sztuki A380 o wymienionych MSN-ach skończą 10 letni leasing w okresie od sierpnia do listopada 2023. Istnieje oczywiście opcja wydłużenia leasignu, ale to już będzie zależało od Emirates (zatrzymanie produkcji dotychczasowej wersji A380 być może spowoduje chęć wydłużenia okresu leasingu).
gość_16fea 2019-02-17 12:48   
gość_16fea - Profil gość_16fea
demar - strona Airbusa zobacz link .
gość_05e03 2019-02-16 18:49   
gość_05e03 - Profil gość_05e03
demar- Na stronie Airbusa jest 20 sztuk zamówionych w 2013 i potwierdzonych rok później umową. A na stronie Amadeo jest pomyłka.
demar 2019-02-16 15:28   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: o anulowaniu A380 przez Amedeo była informacja już 14 lutego. Amedeo ma w portfolio 22 sztuki A380 ( zobacz link ) - to wystarczająco dużo.

3 sztukami od Air Accord nie ma się co martwić, bo to stara sprawa po Transaero, a Aeroflot przejął 75% tego co zostało z Transaero i jest prawdopodobne, że wykorzysta zaliczki do nowych zamówień Airbusów (np. więcej A350).

Natomiast dwa prezydencje B747-8 (MSN 42416 i 42417) zostały formalnie przekazane w październiku 2017 r. do United States Air Force. One były wyprodukowane w 2015 roku dla Transaero, ale miały status NTU przez dwa lata. Obecnie powinny być dostosowywane do wymogów Air Force One.
lysypiotr76 2019-02-16 14:40   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Nawet już anulowali zamówienie (Amadeo). Info z FG
lysypiotr76 2019-02-16 14:38   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Są jeszcze 23 sztuki A380 które zamówiły Amadeo ( 20 szt) i Air Accord ( 3 szt) a których produkcja też nie do końca jest pewna. Wygląda więc na to że produkcja A380 będzie tylko realizowana wyłącznie dla Emirates.
lysypiotr76 2019-02-16 14:24   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar- Oczywiście że cargo to teraz jedyna wersja w produkcji. Choć nie do końca. Trzeba dodać że B747 będzie jeszcze produkowany w wersji specjalnej dla prezydenta USA. A380 niestety o cargo nie pomyślał w momencie projektowania. Co do faktycznej przyszłości A380 to chyba nie zmienią zdania. To od kilku lat była robiona dobra mina do złej gry.
demar 2019-02-16 00:44   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: B747 jest produkowany od miesięcy wyłącznie w wersji towarowej.

Ostatni wyprodukowany pasażerski B747-8 (MSN 60411) został dostarczony Korean Air Lines w lipcu 2017 r. A380 dostarczano tylko pasażerskie i ostatni przed zatrzymaniem produkcji ma być dostarczony Emirates przed końcem 2021 r.
A wczytując się w wywiady z ludźmi z Emirates odnoszę wrażenie, że tak tego nie zostawią...
lysypiotr76 2019-02-15 14:33   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Wygląda na to że produkcja B747 przetrwa koniec A380.
scrillo 2019-02-13 10:10   
scrillo - Profil scrillo
Z tego co wiem to UPS zamówiło sporo B747-8F do obsługi bazy w Anchorage na lotach do Azji i Ameryki. Tam samoloty nie spędzają dużej ilości czasu na lotniskach, więc pozyskiwanie nowych opłaca się.
lysypiotr76 2019-02-09 23:25   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Samolot który zrewolucjonizował międzykontynentalne podróże ma nadal przed sobą wiele lat w służbie światowego lotnictwa. Wersje specjalne m.in. dla prezydenta USA ( Air Force One) czy NASA ( Shuttle Carrier Aircraft)) nadały ,,Garbatemu'' wszechstronności wykorzystania , którego nie ma żaden inny samolot na świecie. Mimo że pasażerska wersja powoli przechodzi do historii produkcja będzie kontynuowana. Zamówienia wersji cargo czy kolejny następca Air Force One dają nadzieję że złote gody nie są ostatnimi z kolejnych okrągłych rocznic Jumbo Jeta.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy