Rayanair i wynajem samochodu we Friefly w Maladze

Opiszę tutaj moją "przygodę" z wynajmem samochodu przez firmę Rayanair. Ponieważ kupiłem bilety lotnicze w Rayanair stwierdziłem że wynajmę również samochód za ich pośrednictwem, wydawało mi się to wygodne pownieważ od razu wskakiwały daty i godziny odbioru oraz zwrotu pojazdu, oferta była atrakcyjna cenowo i można było wykupić od razu pełne ubezpieczenie co uczyniłem. 8-11-2017 pojawiłem się w biurze firmy Firefly na lotnisku w Maladze w celu odbioru pojazdu. Wręczyłem Pani Voucher, Pani powiedziała że wszystko się zgadza z tym że musze dopłacić 70 eur za ubezpieczenie pojazdu. Od razu zaprotestowałem i powiedziałem że wykupiłem pełne ubezpieczenie podzas rezerwacji. Na to Pani odpowiedziała że nie ma takiej możliwości bo Rayanair nie wie jaki pojazd zostanie wynajęty. Ja na to jak to możliwe przecież było jasno napisane że ubezpieczenie jest pełne, na co Pani jak się dalej okazało o imieniu Kristina odpowiedziała że tak to jest jak się wynajmuje pojazd nie bezpośrednio u nich tylko u pośrednika. Ponieważ byłem razem z 5 osobową rodziną (małe dzieciaki) stwierdziłem że nie ma sensu się dalej kłócić z kobietą bo idzie w zaparte i swierdziłem że złożę reklamację po powrocie do kraju a teraz trzeba jak najszyciej odebrać samochód bo już jest ciemno a jeszcze kawał drogi do hotelu. Włączyłem nagrywanie dźwięku w telefonie i poprosiłem Panią aby się przedstawiła do telefonu i wyjaśniła o co chodzi bo zamierzam złożyć reklamację. Pani nie chciała podać swojego nazwiska, podała jedynie imie Kristina i zaczęła wyjaśniać że ubezpieczenie musi być wkupione, w pewnym momencie jednak stwierdziła że jeśli nie wykupię tego ubezpieczenia to mi będzie musiała zająć na karcie 1250 eru i nie będę miał żadnego ubezpieczenia. Na to ja no to ok, pasuje mi to ponieważ mam wykupione ubezpieczenie w Rayanair i poprosiłem o wydanie pojazdu. Na to kobieta wpadła w szał, zaczęła krzyczeć że wzywa policję, że nie wolno nagrywać rozmów i że jeżeli nie skasuję nagrania to mi nie wyda samochodu. Zaczęła biegać na zaplecze i spowrotem powiedziała że policja zarekwiruje mi telefon jeśli natychmiast nie usunę nagrania i że nie wyda mi samochodu. Kilka razy prosiłem grzecznie że nie mamy czasu i musimy już jechać (byłem już zdecydowany nawet zapłacić to ubezpieczenie) ale ona stanowczo odmawiała wydania samochodu jeśli nie skasuję nagrania. Nie miałem innego wyjścia i poszedłem do innej firmy wynajmującej i mimo że miałem już wykupiony i w pełni opłacony wynajem samochodu, zmuszuony byłem wynająć samochod w firmie Hertz ponad 3x drożej niż to co oferował Rayanair. Mija już prawie 3 tygodnie od złożenia reklamacji w Raynair i nie mam żadnej odpowiedzi. W międzyczasie zarządali przedstawienia 1. Skanu karty kredytowej 2. Skanu prawa jazdy 3. Skanu umowy z Hertz 4. Skanu wyciągu z rachunku karty kredytowej potwierdzającej zapłatę za wynajęcie auta w Hertz 5. Skanu wyciągu z konta karty kredytowej potwierdzającej saldo środków na 8-11-2017 kiedy to wynajmowałem samochod (na kacie było ponad 1400 eur a oni potrzebowali 1250 eur na blokadę pod wynajem) 6. Wysłałem im też nagrania rozmów z pracownicą Firefly Kristiną Do tej pory nie dostałem odpowiedzi, co więcej okazało się że Firefly zablokowało mi środki na karcie mimo że do wynajmu wogóle nie doszło i dopiero po 14 dniach środki zostały odblokowane. Nie wiem jak się sprawa zakończy ale już teraz mogę stwierdzić że nie polecam zarówno wynajmu samochodu przez Rayanair ani też korzystania z usług firmy Firefly- chyba że się chce mieć popsuty cały wyjazd czego ja miałem nieprzyjemność doświadczyć.
28/11/2017 14:57  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_99ebc 2019-12-06 09:58   
gość_99ebc - Profil gość_99ebc
Zarezerwowałam samochód przez Ryanair w mc listopad/19 do odbioru w Hiszpania -Malaga za 305 zł za tydzień -na lotnisku w punkcie obsługi Pani szybko wydrukowała umowę do podpisu i wydała samochód zgodnie z opisem na stronie trzeba było mieć kartę kredytową celem zablokowania kwoty w razie braku paliwa lub uszkodzenia auta. Po tygodniu oddaliśmy samochód i po powrocie do domu oprócz 305 zł za wynajem samochodu ściągnięto nam z karty 257 ero. Po złożonej reklamacji - oczywiście odrzuconej - odpisano że to jest ubezpieczenie oraz opłaty lotniskowe itp.
i trzeba czytać umowę jak się podpisuje!! Masakra pod skrótem na umowie SCDWK była umieszczona kwota 257 euro co dla mnie było oczywiste, ze jest to zabezpieczenie o którym czytałam w razie uszkodzenia lub braku paliwa a tu niestety nie!!!! I tak w ukryty sposób naciągają klientów. NIE POLECAM FIRMY RYNAIR oraz wypożyczalni FIREFLY
gość_b9236 2019-04-10 14:13   
gość_b9236 - Profil gość_b9236
Najgorsza opcja wypożyczenia samochodu
Najgorsza opcja wypożyczenia samochodu, jaką miałem.
Zarezerwowałem samochód na 6 dni, przy odbiorze okazało się, że nie mogę dokonać zabezpieczenia wkładu własnego karta debetową, a tylko kredytową (mimo że opłata za najem została pobrana z debetowej). Kredytowej niestety nie miałem. Ok, rozumiem, że taka jest polityka formy, ale powinienem nie otrzymać samochodu i zostać obciążony kosztem najmu za jeden dzień, a nie za cały okres rezerwacji. Niestety za najem zapłaciłem przy rezerwacji i pieniądze nie zostały mi zwrócone, mimo że samochód przeze mnie nieodebrany był gotowy do wynajęcia innym klientom.
Dodam że oferowałem też do zabezpieczenia wkładu własnego kartę kredytową brata (który był obecny), a nawet pozostawienie gotówki. Niestety wynajmujący wolał nie wydać auta kasując za najem, i wynająć komuś innemu.
Wypożyczalnia to SIXT w Belfaście mająca właśnie taką cwaniacką umowę z Cartrawler.
gość_3dc12 2019-02-25 11:11   
gość_3dc12 - Profil gość_3dc12
Witam.
Przestrzegam wszystkich przed zbyt pochopnym korzystaniem z pośrednictwa Ryanair przy wynajmie auta.
Wyszukiwarka i oferta wydaje się być atrakcyjna, wyjątkowa oferta dla pasażera linii, ograniczony czas oferty, b.niska cena.. itd..

Tak naprawdę Ryanair w ,ojej opinii pobiera wyłącznie "haracz" za rezerwację auta w wybranej wypożyczalni bez możliwości zwrotu kwoty, która "wpada" wyłącznie na ich konto!!. Nie dajcie się tym bardziej namówić na jakieś dodatkowe ubezpieczenia, które mają zastąpić te proponowane lub wymagane przez wypożyczalnie.Na miejscu i tak zostaniecie obarczeni sporą kaucją na karcie lub nie wydadzą wam auta bez ich ubezpieczenia.

Voucher zawiera ukryte klauzule (np: Kwota uwzględniona ale możliwe pobranie dodatkowej opłaty na lotnisku,m w biurze wypożyczalni.. itp..) co pozwala wypożyczalni na nieograniczone dodawanie kolejnych opłata pod hasłem np. Podatek lotniskowy, oplata lotniskowa, opłata regionalna itd...

Moim zdaniem to jasny układ pomiędzy R i np. Gold-car i inne.

Tak czy owak to co miała być tanie i ekstra ostatecznie jest b. drogie a Ryanair i tak skasował swoją daninę od frajerów. Liczą (skutecznie) na to ze po locie ludzie są zmęczeni i z dziećmi lub późno w nocy nie będą się kłócili i szukali innych ofert.

Jak już to szukajcie ofert na stronach zobacz link wypożyczalni lub najlepiej w mniejszych wypożyczalniach na miejscu lądowania!!!
gość_916c0 2019-01-22 19:10   
gość_916c0 - Profil gość_916c0
Wypożyczalnia Ryanair to oszuści. Dlatego ten wpis aby inni wiedzieli co może ich spotkać. Kwota podawana przez wypożyczalnię Rayanair Car w tzw. tanich Rentalcars ma się nijak do tego co płaci się na miejscu i nie można tych pieniędzy odzyskać bo reklamacje maja gdzieś i uważają ze należy kontaktować się z konkretną wypożyczalnia. A ta ma gdzieś klienta bo oni maja taka stawkę i tyle. Jedynie wynajęcie auta w poważnej wypożyczalni pozwala spokojnie spać a i cena zawiera wszystko w sobie (w tanich kupę dodatkowych opłat). Uważajcie na tę wypożyczalnie i na firmę Rhodium (która de fakto w Maladze jest firmą Goldcar). Od lat wynajmuję auta i raz skusiłem się niższą cena i straciłem. A wkurza także podejście do klienta po podpisaniu umowy. No i nie dziwi mnie teraz fakt ze nie ma możliwości opiniowania wypożyczalni na ich stronie.
gość_28148 2018-09-17 23:43   
gość_28148 - Profil gość_28148
Mam podobne doswiadczenia z reklamacja zwiazana z Ryanair wypozyczalnia samochodow. Brak reakcji , przez 2 tyg zero kontaktu i odpowiedzi. Pani Debora ( nie podaja nazwisk) powiedziala po dodzwonieniu sie na info linie ( ok 25 min oczekiwania) ze maja wiele sprawa i nie wiedza kiedy sie zajma. Pieniadze wzieli miesiac przed wypozyczeniem. Juz 3 tyg od reklamacji i zero reakcji. Ryanair NIE POLECAM
gość_615d4 2017-12-22 10:06   
gość_615d4 - Profil gość_615d4
No i dostałem odpowiedź z firmy FIREFLY.

Przyznają że z mojej strony zrobiłem wszystko jak trzeba i bardzo przepraszają a po kasę każą się zwrócić do Rayanaera który wcześniej mnie odesłał do diabła że to mój problem że nie odebrałem samochodu z firmy FIREFLY.

FIREFLY oczywiście kłamie w poniższej korespondencji że nagrywałem rozmowę z Kristiną z Maladze bez jej zgody.
Poprosiłem ją o złożenie wyjaśnień do telefonu argumentując to tym że chcę złożyć reklamację po powrocie do kraju. Kristina wiedziała że nagrywam rozmowę i składała wyjaśnienia do telefonu, telefon trzymałem w ręce i kierowałem go w jej kierunku lub w swoim w zależności kto mówił. Faktem jest że po zakończeniu rozmowy zażądała skasowania nagrania i warunkowała wydanie samochodu od jego skasowania. Natomiast na to się nie zgodziłem bo nie miałem żadnej gwarancji że nawet po skasowaniu nagrania wyda mi samochód.

Ponieważ zarówno Rayanair jak i FIREFLY nie chcą oddać pieniędzy sprawę chyba skieruję do sądu. Rozważam w tej sytuacji gdy już mam zgromadzony materiał dowodowy o zażądanie odszkodowania. Jeśli czyta ten artykuł ktoś kto chciałby się podjąć reprezentowania mnie przed sądem to proszę o jakieś namiary. Ref. No: ******* 12/22/2017
Rental Agreement #:
Reservation Id. *****

Dear Ms ******,
Thank you for contacting us.
I have reviewed your query and I would like to inform you that our Super Cover insurance is only mandatory on the case of using a debit card for the rental or if the credit card provided does not have enough funds for the deposit amount.

As you started to record the conversion without the Customer Service Representative authorization, our colleague decided to cancel the rental.

A deposit in the amount of 202 euros had already been blocked (not charged) in your account so an order to release this amount was sent immediately to Mastercard. I kindly ask you verify with them that the release of this deposit has already taking place.

I apologise for any inconvenience caused, however, the location reserves the right to cancel any booking. As the rental did not take place, I advise you to get in contact with Ryanair and confirm a possible refund of the prepaid amount.

I would like to take this opportunity to thank you again for contacting us and we look forward to serving you in the future.

Yours sincerely,
Firefly Customer Service
dareck 2017-12-04 13:47   
dareck - Profil dareck
gość_7ff67: Żeby głosować nogami trzeba mieć podane wszystkie warunki w cywilizowany i ujednolicony sposób, a nie dowiadywać się o nich przy ladzie w punkcie odbioru pojazdu.

Tobie się to podoba, ale większości konsumentów takie ukrywanie rzeczywistych kosztów byle tylko skłonić klienta do dokonania rezerwacji jest najzwyklejszym w świecie oszukiwaniem
gość_7ff67 2017-12-03 00:03   
gość_7ff67 - Profil gość_7ff67
dareck: ubawiłeś mnie setnie. Czy ktoś zmusza do kupowania biletów w LCC, czy ktoś zmusza do wynajmowania samochodów przez pośredników? Czy w ogóle ktoś zmusza do wypożyczania samochodu? Chyba nie. I chyba samochód na wakacjach nie jest podstawowym prawem człowieka. A jeśli tak, to każdy moze sobie wybrać takie warunki jakie mu pasują. To się nazywa głosowanie nogami, czy jakos tak. Tyle, ze te nogi najcześciej by chciały bilet w klasie pierwszej i BMW 700 w cenie biletu na osobowy do Radomia. Niestety, albo rybki, albo akwarium.
dareck 2017-12-02 21:54   
dareck - Profil dareck
A ja w ogóle nie rozumiem, dlaczego my - konsumenci - godzimy się na takie ordynarne numery na jakie pozwalają sobie niemal wszystkie wypożyczalnie pojazdów... Co to w ogóle ma znaczyć, że do ustalonej ceny wypożyczenia doliczane są nagle jakieś dodatkowe kwoty na rzekome ubezpieczenie albo blokowane środki na karcie kredytowej, które mogą przepaść jeśli z pojazdem coś się stanie? Ostateczna cena powinna zawierać wszelkie opłaty i być podawana od razu - już na etapie wyszukiwania... skoro udało się coś takiego zrobić z biletami lotniczymi to chyba z tym też można zrobić porządek?
Wujek74 2017-11-30 17:48   
Wujek74 - Profil Wujek74
>gość_c2dedWypożyczałem samochód w Alicante w FireFly za pośrednictwem Ryana i oczywiście >wypożyczalnia próbowała wcisnąć mi ubezpieczenie. Powiedziałem, że mam świadomośc >że mogą zatrzymać mój depozyt i ostrzegali że z Ryanem to nie jest tak łatwo

Czyli potwierdzasz że nie jestem wyjątkiem i jest to powszechna praktyka tyle że ja pewnie trafiłem na nie do końca normalną kobietę.
Wyjeżdżając na wczasy jedziemy po to żeby wypocząć a nie po to żeby zaraz na wstępie naciągać się i mieć przez głupi incydent w wypożyczalni samochodów zepsuty cały wyjazd gdzie powinienem spędzić max 5 minuty potrzebne na podanie karty kredytowej, prawa jazdy i odbiór kluczyków. Dla mnie ta sytuacja była całkowitym zaskoczeniem, do tej pory jak wypożyczałem samochód to nigdy nie miałem takich przygód, zawsze było miło i uprzejmie. Pierwszy raz skorzystałem z Rayanair i efekt porażający.
gość_e67f1 2017-11-30 17:27   
gość_e67f1 - Profil gość_e67f1
Witam,

No i dostałem odpowiedź dzisiaj. Pani uprzejmie poinformowała mnie że zgodnie z regulaminem jeśli nie odbiorę auta to mi nie przysługuje zwrot zapłaconej kwoty, niemniej w akcie dobrej woli zwrócą mi kwotę za ubezpieczenie auta które wykupiłem przy wynajmie.
A wysłem im 2 nagrania na których wyraźnie słychać jak kobieta próbuje wymusić na mnie wykupienie ubezpieczenia. Słychać również na nagraniu jak drze umowę oraz stwierdza że nie wyda mi auta.
a oto odpowiedź z Rayanair:
Dear Małgorzata,

Thank you very much for your correspondence. I am sorry to learn that you were unable to use the reservation you have made through Ryanair Car Hire.

Unfortunately we will not be able to offer you a refund of the amount paid online for the car rental. Please be advised that as per the agreed terms and conditions, we are unable to offer a refund of the deposit in case you do not collect your vehicle at the desk:

“If you make a booking but do not collect the vehicle, no funds paid will be reimbursed.”

Unfortunately as we are not present at the rental desk at time of pick up we cannot investigate this matter. For this reason we expect you contact us directly avoid you not receiving a refund. As we have not received any communication we are unable to refund you for the car rental.

As a gesture of goodwill we have decided to refund the amount paid online for the Axa damage refund insurance (51.68 PLN) and these funds should be available in the next 5-10 working days. I am sorry that we are unable to provide the solution you were hoping for on this occasion and I apologise for any inconvenience caused by this matter.

Kindest Regards,
Rosella

Ryanair Car Hire Customer Care
gość_c2ded 2017-11-30 15:44   
gość_c2ded - Profil gość_c2ded
A zrobiłeś to o czym Ryan informuje przy wykupie ubezpieczenia axa podczas rezerwacji? Tam jest wyraźnie napisane że wypożyczalnia zablokuje depozyt na karcie. Jest też napisane że to jest ubezpieczenie zwrotu ewentualnych kosztów jaki wypożyczalnia zabierze ze wspomnianego depozytu. Wszytko czarno na białym.
Jest też napisane że w wypadku gdyby wypożyczalnia chciała naliczyć dodatkowe opłaty za ubezpieczenie to należy dzwonić na wskazany numer. Zrobiłeś tak?

Wypożyczałem samochód w Alicante w FireFly za pośrednictwem Ryana i oczywiście wypożyczalnia próbowała wcisnąć mi ubezpieczenie. Powiedziałem, że mam świadomośc że mogą zatrzymać mój depozyt i ostrzegali że z Ryanem to nie jest tak łatwo bo w trzeba wzywać policję w razie zdarzenia i że trzeba mieć wszystko udokumentowane ale sie nie zgodziłem i odpuścili. Zwrot depozytu nastąpił w 2 dni po oddaniu samochodu. Na szczęście obyło się bez uszkodzeń więc i problemów nie było.
Z wypożyczenia w Ryanie jestem bardzo zadowolony bo mimo wykupu tego ubezpieczania oferowanego w axa, koszt całości stanowił 60% tego co musiał bym zapłacić bezpośrednio w wypożyczalniach.
spooks 2017-11-29 16:39   
spooks - Profil spooks
Moje doświadczenie jest takie że trzeba ze 2 razy wynając auto, aby się nauczyć wszystkich tricków, które stosują firmy wypożyczające - czy to wypożyczalnie (Hertz, etc.) czy pośrednicy (Holidaycars, etc.). Standardową zagrywką jest to, że na stronie internetowej podczas rezerwacji walą marketingowy bullshit że ubezpieczenie pokrywa wszystko absolutnie a OWU i informacja o sumach ubezpieczenia, udziale własnym i wyłączeniach odpowiedzialności jest tak schowana że trzeba niezłej determinacji, aby je odnaleźć. Po przylocie za każdym razem okazuje się, że owszem masz ubezpieczenie, ale możesz mieć jeszcze lepsze. Masz CDW? To możesz kupić Super CDW. Raz spróbowałem zostać jedynie z CDW (też w Maladze), po czym koleś nie był tak porywczy jak pani w Twoim przypadku, zgodził się z moją decyzją, lecz wziął formularz z rysunkiem auta i powiedział że teraz sporządzimy protokół przekazania mi samochodu i zaznaczymy wszystkie ubytki w lakierze - dla mojego dobra, żebym nie miał nieprzyjemności gdy będę zwracał auto. Po czym zaczął na tym protokole zaznaczać dziesiątki takich malutkich odprysków lakieru, których ja czasem nie widziałem. W pierwszym odruchu próbowałem za nim nadążyć, gdzie są te odpryski, które on zaznacza na protokole, przez kolejną chwilę patyrzyłem na niego jak na szaleńca, który wynajduje rzeczy, których prawie nie widać aż w końcu stwierdziłem że szkoda nerwów przy zwrocie auta i skoro ma takie podejście to nie mam szans żeby mi czegoś przy zwrocie nie znalazł (bo np leżące na asfalcie ziarnka piasku powodują odpryski na błotnikach) i znaczy to że z pewnością poleci mi po kaucji. Ostatecznie machnąłem ręką i zapłaciłem za Super CDW, czyli najszerszy pakiet ubezpieczenia - przy zwrocie auta tylko spojrzał czy stoi na parkingu. Nauczka na przyszłość: nie kupuj ubezpieczeń online bo i tak będziesz musiał ten temat przerobić na miejscu.
marcowy 2017-11-28 15:33   
marcowy - Profil marcowy
Żeby było śmieszniej to Ryanair jest pośrednikiem pośrednika :) którym jest pewnie arguscarhie albo cartrawler
marcowy 2017-11-28 15:25   
marcowy - Profil marcowy
Tak to wygląda w przypadku wynajmu u pośredników i to wszystkich nie tylko Ryanair. Ubezpieczenie które proponują jest ubezpieczeniem zewnętrznym np Axy albo kogoś innego i ono nic nie interesuje firmy wypożyczającej. Oni zawsze naciskają na sprzedaż własnego ubezpieczena ponieważ jest zajebiście drogie i zarabiają na tym kokosy. Tawrdo trzeba obstawiać że nie chcesz ubezpieczenia własnego udziału i koniec. Zawsze w takim przypadku zrobią kaucję na karcie kredytowej. Co do samej awantury na temat nagrywania nie będe się wypowiadał. W Ryanair nic nie ugrasz, raczej uruchomił bym procedurę charge back.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy