Z Krakowa już wkrótce polecą nad Zatokę Perską ?

Władze krakowskiego lotniska prowadzą negocjacje ( podobno mocno zaawansowane ) celem uruchomienia lotów z krakowskiego lotniska nad Zatokę Perską . Chodzi tu o dwa miasta w tym rejonie : Dubaj i Dohe. Choć redaktor pasażer.com Pan Dominik Sipiński jest sceptyczny w tym temacie ? Dlaczego ? Poczytajcie sami zobacz link
15/01/2017 18:35  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
rafciooo77 2017-01-16 14:05   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
Air Belin to jest jakaś efemeryda, ni to linia sieciowa, ni LCC ani czarterowa..
gość_84bb3 2017-01-16 10:23   
gość_84bb3 - Profil gość_84bb3
Zapomnijcie że linie czarterowe zmienią się coś na kształt Air Berlin. Po wynikach tej linii widać że to zła droga.
gość_84bb3 2017-01-16 05:40   
gość_84bb3 - Profil gość_84bb3
A ja myślę że linie nie zdecydują się na wejście do KRK dopóki nie będzie nowego pasa.
gość_251b0 2017-01-15 22:08   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
Pas startowy nie powinien stwarzać problemu bo taki Qatar ma w swojej flocie Airbusy z rodziny A320 (którymi latał przecież do Warszawy) a FlyDubai Boeingi 737.
gość_d4eaa 2017-01-15 22:02   
gość_d4eaa - Profil gość_d4eaa
garcba,rafciooo - To chodzi o normalną tradycyjną linię lotniczą z pełnym full wypasem na pokładzie a nie tanią linię. Zauważcie różnicę ?
rafciooo77 2017-01-15 21:45   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
I będą dalej wchodziły do KRK te linie, dla których priorytetem będą pasażerowie przylatujący do Krakowa. KTW będą rozwijały się w oparciu o przewoźników, dla których priorytetem są pasażerowie wylatujący z południa Polski a więc dalszy rozwój W6 plus czartery oraz Smallplanet, Enter, Travel Service, które będą ewoluowały z przewoźników typowo czarterowych w hybrydy a co za tym idzie będą oferowały coraz więcej biletów w sprzedaży.
gość_d904e 2017-01-15 21:38   
gość_d904e - Profil gość_d904e
garcba: ano dlatego nie wchodza do KTW, bo nie sprzedaja biletow w promocji po 600zl do DXB, a po 1599. W KTW dominuje ruch nisko platny. Nawet Lufthansa ktora jeszcze kilka lat temu latala wylacznie z KTW, dzis sprzedaje znacznie wiecej biletow w KRK. Ostatnio nawet rzecznik KTW przyznal ze LH w ub.r. zanotowala spadek ilosci pasazerow. Nawet tani niemiecki Eurowings ktory powinien byc samograjem w KTW, osiagnol katastrofalny jak na tania linie LF na poziomie 56%. Dlatego przechodza do KRK. Ot caly problem Pyrzowic, tanio, taniej a i tak za drogo...
garcba 2017-01-15 21:11   
garcba - Profil garcba
Tylko szkoda, że wchodzą do KRK, a nie do KTW gdzie rynek jest już sprawdzony czyt. 6 lotów na tydzień.
rafciooo77 2017-01-15 20:30   
rafciooo77 - Profil rafciooo77
@kelo: chyba powinieneś kupić pewną maść bo tych lotów z KTW w miejsca gdzie ich nie ma z KRK trochę jest i będzie jeszcze więcej ;) A wracając do Zatoki Perskiej i okolic to potencjał do lotów z południa PL jest skoro z KTW jest w tym kierunku 6 lotów na tydzień...
lysypiotr76 2017-01-15 20:12   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Miejmy nadzieję że redaktor Sipiński rozwinie swoją myśl .
Kelo 2017-01-15 19:42   
Kelo - Profil Kelo
oczywiście literówka się wkradła, nie o samorząd a lotnisko mi chodziło
Kelo 2017-01-15 19:39   
Kelo - Profil Kelo
Bliski wschód to są trasy dalekodystansowe ? Panie Sipiński no nie przesadzajmy... Analizy wykonane przez port pokazują że potencjał jest nawet na dwóch przewoźników operujących jednocześnie. W takim wypadku co z tego, że potencjał mniejszy niż z Warszawy i wgl niby jakim cudem miałby być większy?? Druga kwestia: aktywność konkurencji (Wizz) zaczyna być denerwująca na kierunkach Kijów i Dubaj, UIA przez to się niepokoi i kokosi z wejściem do KRK, bo przecież za darmo jak dotowany przez samorząd Śląski Wizz wozić nie będzie.... podobnie może być na trasie do Dubaju.
lysypiotr76 2017-01-15 18:41   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Coś nie wyszlo. A mam wykupiony dostęp. To może tak : Być może już za kilka miesięcy podróż z Krakowa do Azji, Afryki czy Oceanii będzie dużo prostsza. Przedstawiciele Kraków Airport negocjują uruchomienie bezpośrednich połączeń z dwoma portami przesiadkowymi w rejonie Zatoki Perskiej.

Niedawno krakowskie lotnisko ogłosiło powrót bezpośrednich lotów do Chicago, które będą realizowane od lipca przez LOT. Ta wiadomość rozbudziła apetyty pasażerów zainteresowanych podróżami na inne kontynenty. Czy w siatce połączeń pojawią się kolejne nowości?

- Zapotrzebowanie na loty długodystansowe z Krakowa nie jest wystarczające na uruchomienie z odpowiednią częstotliwością bezpośrednich połączeń chociażby do Azji, dlatego staramy się zapewnić naszym pasażerom możliwie najbardziej dogodny przelot z przesiadką w jednym z europejskich hubów. Obecnie 73 proc. spośród ponad 44 tys. pasażerów lecących z Krakowa do Azji wybiera przesiadkę przez huby niemieckie, Warszawę, Amsterdam oraz Helsinki. Jednocześnie rośnie siła hubów w Katarze czy Emiratach Arabskich i nie możemy przejść obok tego trendu obojętnie - podkreśla Paweł Galiak, dyrektor pionu handlowego Kraków Airport.

Przesiadka w drodze do Azji

Jak tłumaczy Dominik Sipiński, redaktor prowadzący portalu Pasazer.com, bliskowschodnie porty lotnicze skutecznie odbierają klientów europejskim hubom właśnie ze względu na atrakcyjną ofertę przesiadek.

- Połączenia do Dubaju czy Dohy z Polski nie są atrakcyjne same w sobie - chodzi głównie o ruch transferowy do Azji, Australii czy w niektóre regiony Afryki. Choć są to kierunki rozwijające się zarówno pod względem turystyki, jak i biznesu, atutami bliskowschodnich hubów są przede wszystkim doskonałe położenie i bogata oferta przesiadkowa - mówi.

Być może już niebawem z tych atutów będą mogli skorzystać pasażerowie z Krakowa. - Prowadzimy rozmowy z dwiema znanymi na całym świecie liniami lotniczymi z krajów Zatoki Perskiej, z jedną nawet bardzo zaawansowane. Przewoźnik ten uruchomił niedawno połączenia z Sofii i Pragi, co potwierdza jego zainteresowanie rynkiem Europy Środkowej. Obserwujemy również działania konkurencji, jej aktywność na tych kierunkach nie ułatwia nam zadania - mówi "Wyborczej" Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.

Wystarczające zainteresowanie

Z analiz prowadzonych przez krakowskie lotnisko wynika, że poziom zainteresowania bezpośrednimi lotami na Bliski Wschód jest wystarczający do uruchomienia połączeń nawet przez obu przewoźników, z którymi toczą się rozmowy (z naszych informacji wynika, że chodzi właśnie o loty do Dubaju w Emiratach Arabskich i Dohy w Katarze).

- Oczywiście kierunki te będą również docelowym miejscem podróży, ale szacujemy, że około 60-70 proc. podróżnych z Krakowa wybierze je z uwagi na możliwość przesiadki i kontynuowania podróży w inne miejsca - twierdzi Paweł Galiak.

Dominik Sipiński podchodzi do tych zapowiedzi sceptycznie. - Krakowskie lotnisko ma teraz niewielkie szanse na pozyskanie nowych lotów dalekodystansowych, niezależnie od tego, czy mowa o przewoźnikach z Bliskiego Wschodu, czy z Ameryki Północnej. Opłacalność tych tras zależy głównie od ruchu biznesowego, a ten z Krakowa na Bliski Wschód i dalej do Azji jest nieporównywalnie mniejszy niż z Warszawy. Do tego w przypadku lotów samolotami szerokokadłubowymi ograniczeniem jest istniejący pas startowy - podkreśla.

Już za kilka miesięcy?

Budowa nowego pasa jest dopiero w fazie planowania. W tym roku Kraków Airport przygotowuje raport środowiskowy dla inwestycji, a jej ukończenie zapowiada na 2021 r.

Wygląda jednak na to, że przedstawiciele portu nie traktują tego jako przeszkody w negocjacjach. Nie wykluczają bowiem, że połączenia z jednym z bliskowschodnich hubów zostaną uruchomione już za kilka miesięcy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy