Myślę, że różnica pomiędzy prognozami i a rzeczywistym ruchem jest na tyle mała, że można byłoby przymknąć oko... Zobaczymy jak będzie w przyszłym roku
pcharasz
2016-12-18 23:46
@lysypiotr76, trudno oczekiwać, żeby urzędnik miał znajomość rynku lotniczego i weryfikował, czy podane założenia są realne. Urzędnik może zweryfikować, czy przy podanych założeniach, wszystko trzyma się kupy. Te zasady są dosyć jasne - i chodzi o to, żeby nie wprowadzać zachęt do kombinatorstwa ze strony wnioskodawców. W przeciwnym razie Lublin może sobie prognozować kilka milionów paxów, wyciągnąć grube miliony, i nadal być kurnikiem. Oczywiście, może być tak, że rzeczywiście wnioskodawca robił wszystko z najlepszymi intencjami, ale stało się inaczej. Trudno, inwestor ponosi ryzyko, tak samo jest przy kredytach komercyjnych. Tu nie ma żadnej winy urzędników. Jeżeli ktoś zawinił, to sam port lotniczy.
gość_cd9f4
2016-12-18 08:14
LUZ ma pas o szerokosci 45m+ zakladki. to kompletna bzdura, ze ktos moze wytykac jego szerokosc.(dla przypomnienia pasy od 45 i wiecej maja wszystkie lotnicka cywilne od IEG po WAW). Z reszta dlugosc tez, bo bez tego ruch by byl mniejszy lub w ogole by go nie bylo. Ktos kto to pisal nie ma zielonego pojecia o lotnictwie cywilnym.
gość_16fea Lh moze i uciekla, ale codzienne FRA calkiem prawdopodobne, ze wroci bardzo szybko przy cs z LH z rozkladem umozliwiajacym jakies biznesowe wykorzystanie.
Nawet bez FRA i tak oferowanie sie zwieksza od sezonu letniego. Wiele jest robionej kreciej roboty wokol LUZ, co chwila afery..
lysypiotr76
2016-12-18 00:33
pcharasz - Ja rozumiem że rozliczenie inwestycji jest po jej zakończeniu. Ale przed jej rozpoczęciem lotnisko pisało wielostronicowy wniosek. Czyli co? Nikt tego nie czyta? A teraz wytykają lotnisku błędy a sami ich nie zauważyli we wniosku? Rozumiem że urzędnik do winy niedbalstwa lub lenistwa się nie przyzna?
pcharasz
2016-12-17 23:59
@lysypiotr76, tego typu "dofinansowania" odbywają się dopiero po fakcie (po zrealizowaniu inwestycji), a poza tym opierają się na prognozach, które zapewnia inwestor. Prognozy ruchu wiadomo, nie zawsze są obiektywne (vide lotnisko w Radomiu które prognozuje kilka milionów paxów za jakiś czas). Więc w sumie taki mechanizm zapewnia, że inwestor nie ma żadnego interesu w wymyślaniu bajek o tym jakie to wielkie jest zapotrzebowanie i jaki to wielki projekt trzeba zrealizować, bo potem, jeśli założenia okażą się fałszywe, dopłaci z własnej kieszeni.
lysypiotr76
2016-12-17 22:19
Czegoś tu nie rozumiem. Najpierw dają dofinansowanie. No skoro dają tzn. widzieli plany np. pasa ? Ale pewnie nie widzieli skoro teraz domagają się zwrotu .Jakaś paranoja.
pcharasz
2016-12-17 22:02
A czy pas nie był w Lublinie robiony pod cargo?