Jak zniszczyć samolot za 200 mln $?

Pamietacie wypadek z 2007 roku w Tuluzie, ktory calkowicie zniszczyl nowiutkiego Airbusa A340-600 dla Etihad Airways ? Otoz zaloga z ADAT (Abu Dhabi Aircraft Technologies) nie miala czasu na zapoznanie sie z instrukcja obslugi tej maszyny i zle to sie skonczylo. Po wyprowadzeniu maszyny z hangaru (nowiutka, "prosto spod igly"), postanowiono przeprowadzic proby przed lotem na Bliski Wschod. Airbus byl pusty i mial minmalna ilosc paliwa w zbiornikach. Samolot stanal na koncu pasa startowego, moc silnikow zostala ustawiona na max i zaczelo sie rozpedzanie. Niestety konfiguracja do startu tak lekkiej maszyny nie byla poprawnie ustawiona (flaps, slats, itp), wiec samolot ostrzegl zaloge sygnalem dzwiekowym o tych nieprawidlowosciach. Jeden z czlonkow zalogi postanowil wylaczyc bezpiecznik odpowiedzialny za ostrzezenia, co spowodowalo, ze komputer pokladowy myslal, ze maszyna jest w powietrzu. Przestaly dzialac wsteczny ciag (reverse trust) i hamulce pneumatyczne. Efektem koncowym tego testu byla kolizja ze sciana betonowa na koncu pasa (jet blast wall) i zniszczenie samolotu. Komentarze po tym wypadku podkreslaly niekompetencje zalogi w prawidlowej obsludze samolotu A340-600. Aibus 0 - Sciana betonowa 1.
10/08/2013 16:12  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2013-08-13 18:55   
greg0303 - Profil greg0303
Ponownie ukazal sie i zostal wyciety moj nowy watek o fuzji AA/US. Cos mi sie wydaje, ze przegladarka internetowa nie ma tutaj nic do rzeczy, gdyz dziala ona abolutnie bez zadnych klopotow na wszystkich innych stronach.
greg0303 2013-08-13 16:26   
greg0303 - Profil greg0303
Nie czesc jest usuwana, lecz calosc. Czy serwer wspomaga wersje 64-bitowa, jak np. Internet Explorer 10 ?
piotrek737 2013-08-13 16:23   
piotrek737 - Profil piotrek737
Bo jak dodajesz dany komentarz, to pojawia się on czasem ilości kilku komentarzy, stąd część jest usuwana... Prawdopodobnie masz coś nie tak z przeglądarką...
greg0303 2013-08-13 16:10   
greg0303 - Profil greg0303
@piotrek737: Tylko, ze "jakos" moje posty oraz nowe watki nie ukazuja sie na forum lub pojawiaja sie jako gosc, a nie pod moja nazwa uzytkownika. Obecnie jest to juz prawie 10 przypadkow.
piotrek737 2013-08-11 00:43   
piotrek737 - Profil piotrek737
Dodawaj normalnie , to nic nie zginie ;) Jakoś nikt nie kasował Twoich postów...
greg0303 2013-08-10 23:06   
greg0303 - Profil greg0303
Oryginalny link (moze tym razem przejdzie przez cenzure), abym ponownie nie "oberwal" za wprowadzanie ludzi w blad:
zobacz link
greg0303 2013-08-10 23:00   
greg0303 - Profil greg0303
To mial byc naziemny test silnikow (ground engine test), ale samolot zostal zostal wprowadzony w niekontrolowane przyszpieszenie przy maksymalnej mocy silnikow, w rezultacie ktorego piloci stracili nad nim kontrole i uderzyli w sciane betonowa. Dolaczylem link do mojego postu (ze zdjeciami), ale ktos dokonal cenzury i go usunal.
Raport z wypadku:

zobacz link
piotrek737 2013-08-10 19:24   
piotrek737 - Profil piotrek737
greg0303: Skąd Ty bierzesz takie info... no i przede wszystkim czemu wprowadzasz ludzi w błąd jak to były testy silników i samolot nie pojechał na żaden koniec pasa... Przecież jakbyś przywalił w beton samolotem rozpędzonym do takiej prędkości to wszyscy giną, a z samolotu kompletnie nic nie zostaje. Więcej w linku poniżej.
zobacz link
greg0303 2013-08-10 16:12   
greg0303 - Profil greg0303
Pamietacie wypadek z 2007 roku w Tuluzie, ktory calkowicie zniszczyl nowiutkiego Airbusa A340-600 dla Etihad Airways ? Otoz zaloga z ADAT (Abu Dhabi Aircraft Technologies) nie miala czasu na zapoznanie sie z instrukcja obslugi tej maszyny i zle to sie skonczylo.
Po wyprowadzeniu maszyny z hangaru (nowiutka, "prosto spod igly"), postanowiono przeprowadzic proby przed lotem na Bliski Wschod. Airbus byl pusty i mial minmalna ilosc paliwa w zbiornikach. Samolot stanal na koncu pasa startowego, moc silnikow zostala ustawiona na max i zaczelo sie rozpedzanie. Niestety konfiguracja do startu tak lekkiej maszyny nie byla poprawnie ustawiona (flaps, slats, itp), wiec samolot ostrzegl zaloge sygnalem dzwiekowym o tych nieprawidlowosciach. Jeden z czlonkow zalogi postanowil wylaczyc bezpiecznik odpowiedzialny za ostrzezenia, co spowodowalo, ze komputer pokladowy myslal, ze maszyna jest w powietrzu. Przestaly dzialac wsteczny ciag (reverse trust) i hamulce pneumatyczne. Efektem koncowym tego testu byla kolizja ze sciana betonowa na koncu pasa (jet blast wall) i zniszczenie samolotu. Komentarze po tym wypadku podkreslaly niekompetencje zalogi w prawidlowej obsludze samolotu A340-600. Aibus 0 - Sciana betonowa 1.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy