Gdybanie o cenie za loty krajowe

taka fantazja: załóżmy, że przewoźnik lotniczy SzalonyZenek ma A380, wersja na 853paxów. ale to nie wszystko: przewoźnik wykorzystuje samolot przez 18h na dobę, przestoje na ziemi są do 1h i, co najistotniejsze, zawsze ma LF 100%. No i pytanie: ile kosztuje bilet, wszystkie miejsca w tej samej cenie, żeby to się opłacało?;)
24/07/2012 17:57  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
forplay 2012-08-21 07:20   
forplay - Profil forplay
modelując taką abstrakcję jak A380 na krajówce wypełniona w 100% może dodaj większe spalanie ze względu na korki w większych miastach :P
krzysiekl 2012-08-03 12:55   
krzysiekl - Profil krzysiekl
tak 100% nigdy nie będzie, ale ja modelowałem sytuację abstrakcyjną by uzyskać 'absolutną wartość graniczną'.
pcharasz 2012-07-26 21:32   
pcharasz - Profil pcharasz
Weź pod uwagę, że na trasach po Polsce spalanie będzie większe, bo po pierwsze - samolot będzie leciał na niższym pułapie, a po drugie - paliwo spalone podczas startu nie rozłoży się na kilka tysięcy kilometrów, a tylko kilkaset, czyli na każde 100km przypadnie go więcej w przypadku krótszych lotów. Poza tym, zakładanie LF 100% chyba nie jest rozsądne, chociaż nie wiem jaki jest i powód Twoich zastanowień. W każdym razie, weź pod uwagę, że LF praktycznie nigdy nie będzie średnio 100%, a dodatkowe paliwo spalone na paxa to stosunkowo niewiele, tak więc, gdy leci mniej osób, praktycznie tę samą ilość paliwa rozkładasz na mniejszą liczbę ludzi. Weź również pod uwagę, że rozładowanie takiego Arbuza trochę trwa, nie wiem czy zakładanie 1h postoju w przypadku tak dużego samolotu z ponad 800 paxami jest wykonalne. Inne koszta, cóż, załogi i ogólnie personel, koszty prowadzenia firmy lotniczej też muszą być jakoś rozłożone na paxów, wszelakie opłaty lotniskowe, spłata rat za samolot, wszelakie naprawy/przeglądy, opłaty nawigacyjne (?), ew. catering, marketing, strona internetowa i call center, koszta prawne i wszelkie inne, dużo tego, można by tak wymieniać. to wszystko trzeba wliczyć w cenę biletu.
krzysiekl 2012-07-24 19:25   
krzysiekl - Profil krzysiekl
nie, nie, ja wyliczam minimalną cenę przy której się nie straci na pełnym A380 ;)
seep02 2012-07-24 18:56   
seep02 - Profil seep02
krzysiekl: jak dobrze poszukasz, to kiedyś na pasazer.com był artykuł co składa się na koszt biletu i ile co kosztuje. A nawiązując do Twojego temu: bilet będzie i tak kosztował tyle, ile pax będzie w stanie za niego zapłacić;)
krzysiekl 2012-07-24 18:10   
krzysiekl - Profil krzysiekl
podobno A380 spala 3,1 litra na 100km na pasażera. Ale wersja 853pax będzie mieć mniej. 2litry?
daje to cenę za pasażera. cena JET A-1 w Petrolot to 3500zł za 1000 litrów.
Na trasie 500km na jednego paxa przypada 10 litrów, czyli 35zł. Pozostałe koszty? 70zł razem? jeśli tak to jest to absolutnie minumum ceny biletu lotniczego poniżej którego nie da się zejść;)

zobacz link
krzysiekl 2012-07-24 17:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
acha, lata na trasach Gdynia - Kraków, Warszawa - Wrocław i inne, także międzynarodowe tak do 500-600km.
krzysiekl 2012-07-24 17:57   
krzysiekl - Profil krzysiekl
taka fantazja:
załóżmy, że przewoźnik lotniczy SzalonyZenek ma A380, wersja na 853paxów.
ale to nie wszystko:
przewoźnik wykorzystuje samolot przez 18h na dobę, przestoje na ziemi są do 1h i, co najistotniejsze, zawsze ma LF 100%.
No i pytanie: ile kosztuje bilet, wszystkie miejsca w tej samej cenie, żeby to się opłacało?;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy