×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


ATRy na linii Szczecin-Warszawa


Od pewnego czasu męczy mnie pytanie dlaczego na trasie Szczecin-Warszawa LOT wykorzytuje tylko ATRy. Jest to najdłuższa trasa w ruchu krajowym obsługiwana przez LOT, więc skrócenie czasu podróży poprzez wykorzystaniu Embraerów byłoby najbardziej zauważalne. Na długiej trasie bardziej liczy się także komfort podróży. Mimo to od dłuższego czasu LOT wykorzytuje na tej trasie tylko ATRy. Dla przykładu sprawdziłem jakie maszyny wykorzytywane są na innych trasach krajowych 19 stycznia i tak: Szczecin (3 połączenia) -> 3 ATR Gdańsk (8 połączeń) -> 5 E170/E175, 2 ATR, 1 B737 Wrocław (6 połączeń) -> 3 ATR, 2 B737, 1 E170/175 Rzeszów (3 połączenia) -> 2 E170/175, 1 ATR

11/01/2012 17:24,  
<>

gość_f1528 - Profil
gość_f1528
  

  
To nie jest zupełnie prawda, ze typ samolotu nie ma wpływu na taryfy. Jeśli samolot ma mniejsza pojemność, to automatycznie dostępność tańszych ofert sie zmniejsza, bo szybciej zaczyna brakować miejsc w samolocie...
07/10/2012 13:56  

  
No ale co ma wspólnego w tym przypadku cena biletów do rodzaju samolotu (wielkość ta sama). W lotach krajowych i tak nie ma klasy business. Co do Gdańska i Wrocławia zgoda, ale już z Rzeszowa o podobnym potencjale 2 na 3 to E170/175.
Co do wielkości to cały czas zaznaczam, że chodzi o ATR72 i E170/175. Nie piszę o ATR42 ani 737.

b747400er to chyba była uwaga do pcharasz a nie do mnie:)
13/01/2012 16:51  

b747400er - Profil
b747400er
  
pszn: to jaki samolot wykonuje dane polaczenie nie ma kompletnie wplywu na to jakie taryfy oferowane sa na danym rejsie.
13/01/2012 15:34  

  
Ceny nie do końca są podobne, a poza tym - load factor zupełnie różny. Na 100% do Szczecina sprzedaje się mniej najdroższych biletów niż np. do Gdańska czy Wrocławia. Przychody nie są takie same. Z drugiej strony, porównaj sobie ATR42 do E175 czy nawet do 737, które też latają na krajówkach. Wielkość mało podobna.
12/01/2012 14:44  

  
Ceny biletów są podobne na wszystkich trasach, wielkość samolotów też (ATR72/E170), więc przychody są względnie takie same
12/01/2012 13:27  

b747400er - Profil
b747400er
  
I dodatkowo nizszy koszt turbopropa. Jet przynosilby duzo wieksze straty, gdyby latal na tej trasie. Rozwiazaniem jest wprowadzenie Q400 czyli szybkiego turbopropa, lecialoby sie szybciej, ale znowu koszty nie urosly by zbytnio, no i podroz bylaby bardzo komfortowa, bo wnetrze Q400 jest takie jak E-Jetów.
11/01/2012 21:31  

  
Mniejszy popyt, mniejsza konkurencja ze strony alternatywnych środków transportu?
11/01/2012 17:28  

  
Od pewnego czasu męczy mnie pytanie dlaczego na trasie Szczecin-Warszawa LOT wykorzytuje tylko ATRy. Jest to najdłuższa trasa w ruchu krajowym obsługiwana przez LOT, więc skrócenie czasu podróży poprzez wykorzystaniu Embraerów byłoby najbardziej zauważalne. Na długiej trasie bardziej liczy się także komfort podróży.
Mimo to od dłuższego czasu LOT wykorzytuje na tej trasie tylko ATRy. Dla przykładu sprawdziłem jakie maszyny wykorzytywane są na innych trasach krajowych 19 stycznia i tak:
Szczecin (3 połączenia) -> 3 ATR
Gdańsk (8 połączeń) -> 5 E170/E175, 2 ATR, 1 B737
Wrocław (6 połączeń) -> 3 ATR, 2 B737, 1 E170/175
Rzeszów (3 połączenia) -> 2 E170/175, 1 ATR
11/01/2012 17:24  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie