ATRy na linii Szczecin-Warszawa

Od pewnego czasu męczy mnie pytanie dlaczego na trasie Szczecin-Warszawa LOT wykorzytuje tylko ATRy. Jest to najdłuższa trasa w ruchu krajowym obsługiwana przez LOT, więc skrócenie czasu podróży poprzez wykorzystaniu Embraerów byłoby najbardziej zauważalne. Na długiej trasie bardziej liczy się także komfort podróży. Mimo to od dłuższego czasu LOT wykorzytuje na tej trasie tylko ATRy. Dla przykładu sprawdziłem jakie maszyny wykorzytywane są na innych trasach krajowych 19 stycznia i tak: Szczecin (3 połączenia) -> 3 ATR Gdańsk (8 połączeń) -> 5 E170/E175, 2 ATR, 1 B737 Wrocław (6 połączeń) -> 3 ATR, 2 B737, 1 E170/175 Rzeszów (3 połączenia) -> 2 E170/175, 1 ATR
11/01/2012 17:24  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ssak 2012-10-07 13:56   
ssak - Profil ssak
To nie jest zupełnie prawda, ze typ samolotu nie ma wpływu na taryfy. Jeśli samolot ma mniejsza pojemność, to automatycznie dostępność tańszych ofert sie zmniejsza, bo szybciej zaczyna brakować miejsc w samolocie...
pszn 2012-01-13 16:51   
pszn - Profil pszn
No ale co ma wspólnego w tym przypadku cena biletów do rodzaju samolotu (wielkość ta sama). W lotach krajowych i tak nie ma klasy business. Co do Gdańska i Wrocławia zgoda, ale już z Rzeszowa o podobnym potencjale 2 na 3 to E170/175.
Co do wielkości to cały czas zaznaczam, że chodzi o ATR72 i E170/175. Nie piszę o ATR42 ani 737.

b747400er to chyba była uwaga do pcharasz a nie do mnie:)
b747400er 2012-01-13 15:34   
b747400er - Profil b747400er
pszn: to jaki samolot wykonuje dane polaczenie nie ma kompletnie wplywu na to jakie taryfy oferowane sa na danym rejsie.
pcharasz 2012-01-12 14:44   
pcharasz - Profil pcharasz
Ceny nie do końca są podobne, a poza tym - load factor zupełnie różny. Na 100% do Szczecina sprzedaje się mniej najdroższych biletów niż np. do Gdańska czy Wrocławia. Przychody nie są takie same. Z drugiej strony, porównaj sobie ATR42 do E175 czy nawet do 737, które też latają na krajówkach. Wielkość mało podobna.
pszn 2012-01-12 13:27   
pszn - Profil pszn
Ceny biletów są podobne na wszystkich trasach, wielkość samolotów też (ATR72/E170), więc przychody są względnie takie same
b747400er 2012-01-11 21:31   
b747400er - Profil b747400er
I dodatkowo nizszy koszt turbopropa. Jet przynosilby duzo wieksze straty, gdyby latal na tej trasie. Rozwiazaniem jest wprowadzenie Q400 czyli szybkiego turbopropa, lecialoby sie szybciej, ale znowu koszty nie urosly by zbytnio, no i podroz bylaby bardzo komfortowa, bo wnetrze Q400 jest takie jak E-Jetów.
pcharasz 2012-01-11 17:28   
pcharasz - Profil pcharasz
Mniejszy popyt, mniejsza konkurencja ze strony alternatywnych środków transportu?
pszn 2012-01-11 17:24   
pszn - Profil pszn
Od pewnego czasu męczy mnie pytanie dlaczego na trasie Szczecin-Warszawa LOT wykorzytuje tylko ATRy. Jest to najdłuższa trasa w ruchu krajowym obsługiwana przez LOT, więc skrócenie czasu podróży poprzez wykorzystaniu Embraerów byłoby najbardziej zauważalne. Na długiej trasie bardziej liczy się także komfort podróży.
Mimo to od dłuższego czasu LOT wykorzytuje na tej trasie tylko ATRy. Dla przykładu sprawdziłem jakie maszyny wykorzytywane są na innych trasach krajowych 19 stycznia i tak:
Szczecin (3 połączenia) -> 3 ATR
Gdańsk (8 połączeń) -> 5 E170/E175, 2 ATR, 1 B737
Wrocław (6 połączeń) -> 3 ATR, 2 B737, 1 E170/175
Rzeszów (3 połączenia) -> 2 E170/175, 1 ATR
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy