b747400erze: Ano wlasnie! Sytuacja MA jest nieco inna niz JK, bowiem to jest jednak "narodowy przewoznik" i w takiej sytuacji wchodzimy w aspekty psychologiczno-socjologiczne takiej akcji z bankructwem. Jak upadal Swiss, to w Szwajcarii byla burza, jak w Belgii upadala SABENA, to tez byl zryw narodowy. A Spanair to byla taka tam sobie linijka hiszpanska. Co innego, gdyby upadala Iberia...
b747400er
2012-02-02 15:39
Trudno sie nie zgodzic z tym co napisano o MA w bialej ksiedze, nawet jesli obecny rzad wegierski w roznych kwestiach robi dziwne rzeczy tak w kwestii tego co dzialo sie w MA maja duzo racji. Pytanie teraz jest takie, czy HU wezmie przyklad z QR, ktory porzucil przed tygodniem JK i ten zniknal z rynku. Mozna sie domyslac, ze nawet gdyby MA zbankrutowal, to w przeciwienstwie do JK, bedzie mial nastepce. Pytanie tylko jest takie czy bedzie to cos jeszcze mniejszego niz obecny MA i kto wylozy na niego pieniadze. Mimo wszystko Wegry to nie Szwajcaria, gdzie bogate szwajcarskie koncerny wylozyly kiedys pieniadze na Swissa. Watpliwe by zrobil to skarb Panstwa, bo znowu dostana po glowie od UE, zwlaszcza teraz, kiedy UE ma wiele zastrzezen do tego co dzieje sie na Wegrzech. A moze HU stworzy nowego przewoznika, albo BA/IB, ktora w wyniku bankructwa MA traci partnera w tym regionie Europy.
Niezaleznie od tego co sie stanie trzeba zyczyc MA i Wegrom powodzenia!;-)
Oby te rozmowy nie zakonczyly sie tak jak rozmowy Spanair-Qatar Airways. :o)
usuniety
2012-02-02 15:13
Do jutra (tj. do piatku 03.02) maja czas na zabezpieczenie plynnosci finansowej. Dodatkowo wyznaczony zostal syndyk masy upadlosciowej oraz do negocjacji ostatniej szansy wrocily chinskie linie Hainan.
I jakos jeszcze lataja.... A mamy poczatek lutego. :o)