Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Przewoźnik niemal zawsze będzie się tłumaczył siłą wyższą, aby nie płacić odszkodowania. Co do usterek, to tendencja jest obecnia taka, że sądy uznają tylko te rzeczywiście nagłe: innymi słowy nie można zasłaniać sie siłą wyższą, jeżeli wieczorny rejs jest opóźniony albo odwołany dlatego, że w mająca go realizować maszyna rano się zepsuła.
ddarku: Jeśli opóźnienie jest większe niż 5h, to możesz zmienić na inny rejs. Sądy wydały wyroki, że w przypadku tak wielkiego opóźnienia należy się odszkodowanie.
jurku: Skoro nie było wolnej maszyny, to wina LOTu, że ma ich tak mało. :o)
4techu: Ja wyjechałem. Pozdrawiam z Oradei. :o)
I lot Wro-Bgy Odlot 16 maja o 21:05 Dobrze ze nie anulowali lotu ale czekanie na lot 24h to tez nie fajne.W takiej sytuacji odszkodowanie sie chyba nalezy ale przebukowac na lot bry-ktw ktore ma odlot jutro o 8:35 odpada ?Jak ktos potrzebuje szybko wrocic to i tak jest uziemiony.
Ale tu dzisiaj nudyyyy:))) a przecież wszyscy pismienni nie wyjechali:))
I dzis tez problemy sa z Wro-Bgy : /.Z Bva przylecial spozniony 20min.Teraz pisze ze wro-bgy Opozniony.Gregory to jakby mi odwolali za tydzien bry-wro to na lotnisku mi nie przebukuja na inny rejs w6?.Na infolinie w6 musze dzwonic?.Pechowa ta rotacja poznym wieczorem jest :/
mleko: na pewno ma, ale jest to po prostu agent handlingowy który w imieniu Wizza prowadzi customer service. Więc nic tam nie załatwisz.
czy wizzair ma jakies swoje stanowisko na Luton ?
gralu: a ja już pisałem, że jak ULC przychyli się do stanowiska LOTu to jestem niezmiernie ciekaw Twojego ewentualnego odwołania się do Strasburga.
nic nie dostaniesz - szkoda czasu i nerwów
i tak zrobia wszystko aby nie zaplacic ..:)
Warszawski numer 022 działa bez żadnego "angielskiego lansu" i można wszystko załatwić. Z tego, co ja wiem, co nie oznacza, że mam racje, konsultant nawet nie wie, czy zadzwoniłem na 022 czy 0700. Poza tym, pod 022 też wita nas komunikat o płaceniu 3,66 za minutę, no ale trzeba to zignorować.
juz ci to pisalem, ale powtorze. od tego czasu wiele sie zmienilo. Orzeczenie Europejskiego Trybunalu Sprawiedliwosci: Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że problem techniczny,
który wystąpił w statku powietrznym, skutkujący odwołaniem
lotu, nie jest objęty pojęciem „nadzwyczajne okoliczności”
w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem
zdarzeń, które — ze względu na swój charakter lub źródło — nie
wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego
przewoźnika lotniczego i nie pozwalają mu na skuteczne nad nimi
panowanie."
gralu: ULC ma taką możliwość. Jak złożyłem skargę ULC wystąpił do LOTu o całą masę dokumentów dotyczącą tego konkretnego lotu oraz wszystkich samolotów jakimi w tym dniu LOT operował. Okazało się, że to była faktycznia nagła usterka niemożliwa do szybkiego usunięcia i nie było żadnej innej wolnej maszyny. W związku z czym odszkodowanie się nie należy i koniec kropka.
stenus: "europejskie sądy" wydały wyrok, że "co do zasady" usterka nie jest siłą wyższą, ale czasami jednak może być :) więc wszystko kwestią interpretacji pozostaje. a w ogóle to sprawa numer jeden jest taka, że linia może nakłamać cokolwiek i pax nie ma możliwości tego sprawdzić. jakby pilot nie przyszedł do pracy to by powiedzieli paxom że usterka czy że nie ma kto lecieć? pax jest tu bezradny bo nie ma jak zweryfikować prawdomówności przewoźnika, pozostaje mieć nadzieję, że ULC ma taką możliwość. i że jeśli była to usterka to była to usterka "co do zasady" :) na razie ULC odpisał że wszczyna (postępowanie) i wzywa (przewoźnika do złożenia wyjaśnień)
ooo ciekawy pomysł... :)
chyba ze najpierw zadzwonie do tego "ticket counter" na lotnisku w BGY i niech oni walcza z W6 - w koncu to u nich była robiona płatnosc i tyle :)
mleko: gregory kiedyś mówił, że trzeba zadzwonić na ten 022 i zacząć mówić po angielsku (albo w jakimś innym języku), to przełączają i dalej już tanio. :o)
jurek: najlepiej sie ubezpieczać na takie okolicznosci; wtedy sie nie musizz użerać ze Strasburgami a i na bilet będziesz miał:)
jesli jakis inny kontakt na infolinie wizzair niz tez za 3,66PLN? bo ten numer warszawski 022 to chyba nie bardzo jesli chce skladac reklacje dot. platnosci?