×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Odwołany lot z Maroka


słuchajcie kolega mleko ma odwołany lot z Maroka- pytał się co mu przysługuje- chodzi min: o zwrot kosztów noclegu na czas nastepnego lotu. Czy zostaje na pastwe losu z tym fantem

11/05/2010 09:19,  
gość_4da7c - Profil
gość_4da7c
  

  
Przewoźnik niemal zawsze będzie się tłumaczył siłą wyższą, aby nie płacić odszkodowania. Co do usterek, to tendencja jest obecnia taka, że sądy uznają tylko te rzeczywiście nagłe: innymi słowy nie można zasłaniać sie siłą wyższą, jeżeli wieczorny rejs jest opóźniony albo odwołany dlatego, że w mająca go realizować maszyna rano się zepsuła.
16/05/2010 09:28  

  
ddarku: Jeśli opóźnienie jest większe niż 5h, to możesz zmienić na inny rejs. Sądy wydały wyroki, że w przypadku tak wielkiego opóźnienia należy się odszkodowanie.
16/05/2010 00:00  

  
jurku: Skoro nie było wolnej maszyny, to wina LOTu, że ma ich tak mało. :o)
15/05/2010 23:58  

  
4techu: Ja wyjechałem. Pozdrawiam z Oradei. :o)
15/05/2010 23:56  

  
I lot Wro-Bgy Odlot 16 maja o 21:05 Dobrze ze nie anulowali lotu ale czekanie na lot 24h to tez nie fajne.W takiej sytuacji odszkodowanie sie chyba nalezy ale przebukowac na lot bry-ktw ktore ma odlot jutro o 8:35 odpada ?Jak ktos potrzebuje szybko wrocic to i tak jest uziemiony.
15/05/2010 22:37  

  
Ale tu dzisiaj nudyyyy:))) a przecież wszyscy pismienni nie wyjechali:))
15/05/2010 22:22  

  
I dzis tez problemy sa z Wro-Bgy : /.Z Bva przylecial spozniony 20min.Teraz pisze ze wro-bgy Opozniony.Gregory to jakby mi odwolali za tydzien bry-wro to na lotnisku mi nie przebukuja na inny rejs w6?.Na infolinie w6 musze dzwonic?.Pechowa ta rotacja poznym wieczorem jest :/
15/05/2010 21:20  

  
mleko: na pewno ma, ale jest to po prostu agent handlingowy który w imieniu Wizza prowadzi customer service. Więc nic tam nie załatwisz.
15/05/2010 20:24  

mleko - Profil
mleko
  
czy wizzair ma jakies swoje stanowisko na Luton ?
15/05/2010 19:38  

jurek - Profil
jurek
  
gralu: a ja już pisałem, że jak ULC przychyli się do stanowiska LOTu to jestem niezmiernie ciekaw Twojego ewentualnego odwołania się do Strasburga.
15/05/2010 18:35  

bezcen - Profil
bezcen
  
nic nie dostaniesz - szkoda czasu i nerwów
15/05/2010 17:21  

  
i tak zrobia wszystko aby nie zaplacic ..:)
15/05/2010 16:58  

  
Warszawski numer 022 działa bez żadnego "angielskiego lansu" i można wszystko załatwić. Z tego, co ja wiem, co nie oznacza, że mam racje, konsultant nawet nie wie, czy zadzwoniłem na 022 czy 0700. Poza tym, pod 022 też wita nas komunikat o płaceniu 3,66 za minutę, no ale trzeba to zignorować.
15/05/2010 16:25  

gral - Profil
gral
  
juz ci to pisalem, ale powtorze. od tego czasu wiele sie zmienilo. Orzeczenie Europejskiego Trybunalu Sprawiedliwosci: Artykuł 5 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że problem techniczny,
który wystąpił w statku powietrznym, skutkujący odwołaniem
lotu, nie jest objęty pojęciem „nadzwyczajne okoliczności”
w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem
zdarzeń, które — ze względu na swój charakter lub źródło — nie
wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego
przewoźnika lotniczego i nie pozwalają mu na skuteczne nad nimi
panowanie."
15/05/2010 15:41  

jurek - Profil
jurek
  
gralu: ULC ma taką możliwość. Jak złożyłem skargę ULC wystąpił do LOTu o całą masę dokumentów dotyczącą tego konkretnego lotu oraz wszystkich samolotów jakimi w tym dniu LOT operował. Okazało się, że to była faktycznia nagła usterka niemożliwa do szybkiego usunięcia i nie było żadnej innej wolnej maszyny. W związku z czym odszkodowanie się nie należy i koniec kropka.
15/05/2010 14:34  

gral - Profil
gral
  
stenus: "europejskie sądy" wydały wyrok, że "co do zasady" usterka nie jest siłą wyższą, ale czasami jednak może być :) więc wszystko kwestią interpretacji pozostaje. a w ogóle to sprawa numer jeden jest taka, że linia może nakłamać cokolwiek i pax nie ma możliwości tego sprawdzić. jakby pilot nie przyszedł do pracy to by powiedzieli paxom że usterka czy że nie ma kto lecieć? pax jest tu bezradny bo nie ma jak zweryfikować prawdomówności przewoźnika, pozostaje mieć nadzieję, że ULC ma taką możliwość. i że jeśli była to usterka to była to usterka "co do zasady" :) na razie ULC odpisał że wszczyna (postępowanie) i wzywa (przewoźnika do złożenia wyjaśnień)
15/05/2010 12:07  

mleko - Profil
mleko
  
ooo ciekawy pomysł... :)
chyba ze najpierw zadzwonie do tego "ticket counter" na lotnisku w BGY i niech oni walcza z W6 - w koncu to u nich była robiona płatnosc i tyle :)
14/05/2010 23:22  

  
mleko: gregory kiedyś mówił, że trzeba zadzwonić na ten 022 i zacząć mówić po angielsku (albo w jakimś innym języku), to przełączają i dalej już tanio. :o)
14/05/2010 22:30  

  
jurek: najlepiej sie ubezpieczać na takie okolicznosci; wtedy sie nie musizz użerać ze Strasburgami a i na bilet będziesz miał:)
14/05/2010 22:00  

mleko - Profil
mleko
  
jesli jakis inny kontakt na infolinie wizzair niz tez za 3,66PLN? bo ten numer warszawski 022 to chyba nie bardzo jesli chce skladac reklacje dot. platnosci?
14/05/2010 21:42  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie