Wyniki finanasowe Wizz Air

Na jednym z portali internetowych pojawila sie informacja o wynikach finanasowych WizzAir....Nie podejmuje sie tlumaczenia...ale z artykulu wynika ze WizzAir ma strate finansowa przed opodatkowaniem blisko 10 mln Euro... orginalny tekst: Letecká spoločnosť Wizz Air nedávno tvrdila, že nemá problémy. Jej finančné výkazy hovoria niečo iné. BUDAPEŠŤ, BRATISLAVA. Skupina Wizz Air je za uplynulé účtovné obdobie v strate vyše deväť a pol milióna eur (viac ako tristo miliónov korún). Vyplýva to z finančných výkazov, ktoré máme k dispozícii. Tie overila audítorská firma PricewaterhouseCoopers. „Konsolidovaná strata je kombinovaným výkonom troch leteckých spoločností – Wizz Air v Maďarsku, Bulharsku a na Ukrajine,“ povedal John Stephenson, výkonný viceprezident Wizz Air Group. Je to vôbec prvýkrát, čo manažment spoločnosti začal komentovať svoje finančné výsledky. Spokojnosť s výkonmi Stephenson povedal, že treba brať ohľad na to, že pražská základňa je súčasťou maďarskej prevádzky. „Táto vyrobila zisk vo výške 8,4 milióna eur za rok 2009.“ Bulharská a ukrajinská prevádzka sú podľa neho oveľa mladšie a sú v počiatočnej fáze, preto sú v strate. Do ziskovej sféry maďarskej prevádzky patrí aj Slovensko. Firma však z Bratislavy odchádza, dôvodom sú vraj nevydarené rokovania s letiskom. Samotné letisko takéto informácie popiera. Wizz Air mal podľa letiska nefinančné požiadavky a neakceptoval záväzok, že za prípadné poskytnuté zľavy musí garantovať určitý objem prepravy. Prepravca zrušil svoje plány vybudovať základňu v Bratislave už druhýkrát, no teraz si so sebou berie aj linku do Ríma. Lietať ju prestane 11. januára 2010. V októbri na nej prepravil 4350 cestujúcich. Podľa predstaviteľov spoločnosti nie sú za odchodom finančné problémy. „Sme spokojní s našimi výkonmi a nepovažujeme ich za problém,“ povedal včera Stephenson. O problémoch maďarskej firmy svedčí aj dohoda s držiteľmi dlhopisov vydaných v rokoch 2005 a 2006. Aerolínie v júli 2008 dohodli predĺženie ich splatnosti. Približne 32 miliónov eur, ktoré im mala spoločnosť zaplatiť už na budúci rok, dostanú ich držitelia až v roku 2015. Wizz verzus Sky Nahromadená strata skupiny je takmer 80 miliónov eur (takmer 2,5 miliardy korún). Slovenská letecká spoločnosť SkyEurope Airlines zbankrotovala s nahromadenou stratou 189 miliónov eur. V poslednom roku to bol práve Wizz Air, ktorý otvorene kritizoval SkyEurope za hospodárenie. Po tom, čo začiatkom tohto roka prišiel SkyEurope o šesť lietadiel, Wizz Air ohlásil veľkolepé otvorenie základne v Prahe. „Keď sme schopní ťažiť z aktuálnej situácie SkyEurope, tak aj budeme,“ vyhlásila spoločnosť v auguste. Ešte mesiac predtým kritizovala aj stratu SkyEurope a spôsob, akým spoločnosť podnikala. „V čase pádu SkyEurope sme my vyrobili za predchádzajúcich dvanásť mesiacov zisk,“ tvrdí Stephenson. SkyEurope sa však podľa neho nikdy nepriblížil k tomu, „že by bol ziskový“. Výročná správa SkyEurope za rok 2007 hovorí, že v poslednom kvartáli účtovného roku bola firma v zisku takmer 15 miliónov eur pred zdanením. Podľa predstaviteľov spoločnosti za jej finančné zdravie ručí aj dohoda so spoločnosťou Airbus na dodávku 50 lietadiel A320, ktoré majú byť dodané do roku 2017. „Spoločnosť Airbus by sa nezaviazala k takémuto kroku, keby nemala 100 percentnú dôveru vo finančnú stabilitu partnera,“ vysvetľovala koncom júla hovorkyňa spoločnosti Natasa Kazmér. No aj SkyEurope v roku 2006 podpísal zmluvu na 32 nových Boeingov 737–700NG. Pritom srata aeroliniek bola vtedy takmer 50 miliónov eur. „Majú akcionára, ktorý do firmy ďalej dáva peniaze," hovorí Ján Procházka, analytik spoločnosti Cyrrus. Hlavným vlastníkom je americký fond Indigo. Zásadný rozdiel je v stave peňazí na účtoch: zatiaľ, čo SkyEurope bojoval s nedostatkom hotovosti, Wizz Air mal k poslednému marcovému dňu na účte viac ako 60 miliónov eur. „Pád im tak rozhodne nehrozí," dodal Procházka. Čo píše MF DNES si prečítajte v článku Wizz Air ztrojnásobil svoji ztrátu. źródło: SME.SK
26/11/2009 22:07  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gral 2009-11-27 11:46   
gral - Profil gral
jest rowniez napisane, ze Wizz, w przeciwienstwie do Sky, nie ma problemow z plynnoscia, na koniec marca na jego kontach bylo 60 mln EUR oraz ze firma uzgodnila z wierzycielami przesuniecie splaty obligacji wartych 32 mln EUR, ktora to splata przypadala na ten rok, az na rok 2015. Takze spokojnie, nie bedziemy zaorywac KTW przynajmniej na razie :)
4tech 2009-11-27 10:07   
4tech - Profil 4tech
na koncu artykulu jest zdanie/stwierdzenie ze: nie grozi upadek firmy....ale kilka zdan wyzej jest podany przyklad ze SkyEurope ktory bankrutujac mial 189 mln euro lacznego dlugo (Wizz ma 80 mln)...na innym portalu (czeskim) znalazlem rowniez porownanie (chociaz czesciowe) WizzAir do SkyBus(USA) ktory kilka tygodni przed bankructwem zamowil iles tam samolotow a po zamowieniu tychze samolotow oglosil upadlosc
that 2009-11-27 03:40   
that - Profil that
Jesli Wizzair padnie, to w KTW powstanie taka dziura jak po NE w KRK, a nikle szanse zeby ktos inny u nich zdecydowal sie na otwarcie bazy. Tak wiec "potega" KTW jest w tym momencie powaznie zagrozona, oczywiscie nie chcialbym zeby sie tak stalo, ale patrzac na poprzednikow jak: Sterling (ktorego upadek byl wielkim zaskoczeniem) czy paru innych tak wlasnie moze sie stac.
johner 2009-11-27 01:00   
johner - Profil johner
otóż to: Ukraina i Bułgaria, które nie oszukujmy się, nie mają wielkiej liczby połączeń, ciągną całą resztę : Polska,Czechy, Węgry, Rumunia + kilka połączeń na Bałkanach, w dół.
A ta główna czesc to na oko jakies 70-80% działalności.
marecki 2009-11-27 00:44   
marecki - Profil marecki
johner; ale Wizz ma tych filii tylko dwie wiec sila rzeczy ich marny wynik finansowy wplywa zasadniczo na calosc grupy;
johner 2009-11-27 00:40   
johner - Profil johner
jest wyszczególnienie,że czesc wegierska (czyli wszystko poza Ukrainą i Bułgarią) przyniosło 8,7mln EUR zysku. Chodzi mi o to,że raptem dwie filie w sposób drastyczny pociągnęły calosc w dół.
marecki 2009-11-27 00:36   
marecki - Profil marecki
o Wizie od dawien dawna mowilo sie, ze to drugi Sky - duzo lata, nic nie zarabia.
4tech 2009-11-26 23:56   
4tech - Profil 4tech
johner: to jest tak jak GM Motors....opel w polsce zysk.....cala firma w tyl....tak samo jest i w tym przypadku....
4tech 2009-11-26 23:49   
4tech - Profil 4tech
johner:artykul mowi o W6 jako calosci firmy....i nie ma znaczenia ze ze filie A i B maja zyski a C i D straty...liczy sie calosc firmy....
johner 2009-11-26 23:45   
johner - Profil johner
Ale chwileczkę, Wizzair dzieli się na : głowny - zarejestrowany na Węgrzech, ukrainski i bułgarski (te w związku z wymogami formalnymi). jest powiedziane,że Wizz madziarski przyniósł zysk (dzialalnosc w Polsce, na ęgrzech, w Rumunii itd.). Te dwie małe wydzielone części tak mocno pociągnęły całosc w dół. I jest bardzo zastanawiające...
4tech 2009-11-26 23:16   
4tech - Profil 4tech
nie wiem czy upadna....ale ten artykul zadaje klam wszystkim ktorzy twierdzili ze W6 zarabia kase i ma same zyski....a tu d*** panie Hawranek:)
wojtek 2009-11-26 22:53   
wojtek - Profil wojtek
Prędzej czy później na pewno.
miras 2009-11-26 22:31   
miras - Profil miras
Ciekawe kiedy upadnie?
4tech 2009-11-26 22:27   
4tech - Profil 4tech
dodam tylko ze sumaryczna strata WizzAir to ...80 mln Euro...czyli firma nigdy nie przyniosla dochodu w ujeciu rocznym, najwieksze straty WizzAir notuje w Bulgarii i na Ukrainie....
4tech 2009-11-26 22:07   
4tech - Profil 4tech
Na jednym z portali internetowych pojawila sie informacja o wynikach finanasowych WizzAir....Nie podejmuje sie tlumaczenia...ale z artykulu wynika ze WizzAir ma strate finansowa przed opodatkowaniem blisko 10 mln Euro...
orginalny tekst:
Letecká spoločnosť Wizz Air nedávno tvrdila, že nemá problémy. Jej finančné výkazy hovoria niečo iné.

BUDAPEŠŤ, BRATISLAVA. Skupina Wizz Air je za uplynulé účtovné obdobie v strate vyše deväť a pol milióna eur (viac ako tristo miliónov korún). Vyplýva to z finančných výkazov, ktoré máme k dispozícii. Tie overila audítorská firma PricewaterhouseCoopers.
„Konsolidovaná strata je kombinovaným výkonom troch leteckých spoločností – Wizz Air v Maďarsku, Bulharsku a na Ukrajine,“ povedal John Stephenson, výkonný viceprezident Wizz Air Group.
Je to vôbec prvýkrát, čo manažment spoločnosti začal komentovať svoje finančné výsledky.
Spokojnosť s výkonmi
Stephenson povedal, že treba brať ohľad na to, že pražská základňa je súčasťou maďarskej prevádzky. „Táto vyrobila zisk vo výške 8,4 milióna eur za rok 2009.“ Bulharská a ukrajinská prevádzka sú podľa neho oveľa mladšie a sú v počiatočnej fáze, preto sú v strate.
Do ziskovej sféry maďarskej prevádzky patrí aj Slovensko. Firma však z Bratislavy odchádza, dôvodom sú vraj nevydarené rokovania s letiskom. Samotné letisko takéto informácie popiera. Wizz Air mal podľa letiska nefinančné požiadavky a neakceptoval záväzok, že za prípadné poskytnuté zľavy musí garantovať určitý objem prepravy.
Prepravca zrušil svoje plány vybudovať základňu v Bratislave už druhýkrát, no teraz si so sebou berie aj linku do Ríma. Lietať ju prestane 11. januára 2010. V októbri na nej prepravil 4350 cestujúcich. Podľa predstaviteľov spoločnosti nie sú za odchodom finančné problémy. „Sme spokojní s našimi výkonmi a nepovažujeme ich za problém,“ povedal včera Stephenson.
O problémoch maďarskej firmy svedčí aj dohoda s držiteľmi dlhopisov vydaných v rokoch 2005 a 2006. Aerolínie v júli 2008 dohodli predĺženie ich splatnosti. Približne 32 miliónov eur, ktoré im mala spoločnosť zaplatiť už na budúci rok, dostanú ich držitelia až v roku 2015.
Wizz verzus Sky
Nahromadená strata skupiny je takmer 80 miliónov eur (takmer 2,5 miliardy korún). Slovenská letecká spoločnosť SkyEurope Airlines zbankrotovala s nahromadenou stratou 189 miliónov eur.
V poslednom roku to bol práve Wizz Air, ktorý otvorene kritizoval SkyEurope za hospodárenie. Po tom, čo začiatkom tohto roka prišiel SkyEurope o šesť lietadiel, Wizz Air ohlásil veľkolepé otvorenie základne v Prahe. „Keď sme schopní ťažiť z aktuálnej situácie SkyEurope, tak aj budeme,“ vyhlásila spoločnosť v auguste.
Ešte mesiac predtým kritizovala aj stratu SkyEurope a spôsob, akým spoločnosť podnikala. „V čase pádu SkyEurope sme my vyrobili za predchádzajúcich dvanásť mesiacov zisk,“ tvrdí Stephenson. SkyEurope sa však podľa neho nikdy nepriblížil k tomu, „že by bol ziskový“.
Výročná správa SkyEurope za rok 2007 hovorí, že v poslednom kvartáli účtovného roku bola firma v zisku takmer 15 miliónov eur pred zdanením.
Podľa predstaviteľov spoločnosti za jej finančné zdravie ručí aj dohoda so spoločnosťou Airbus na dodávku 50 lietadiel A320, ktoré majú byť dodané do roku 2017. „Spoločnosť Airbus by sa nezaviazala k takémuto kroku, keby nemala 100 percentnú dôveru vo finančnú stabilitu partnera,“ vysvetľovala koncom júla hovorkyňa spoločnosti Natasa Kazmér.
No aj SkyEurope v roku 2006 podpísal zmluvu na 32 nových Boeingov 737–700NG. Pritom srata aeroliniek bola vtedy takmer 50 miliónov eur.
„Majú akcionára, ktorý do firmy ďalej dáva peniaze," hovorí Ján Procházka, analytik spoločnosti Cyrrus. Hlavným vlastníkom je americký fond Indigo. Zásadný rozdiel je v stave peňazí na účtoch: zatiaľ, čo SkyEurope bojoval s nedostatkom hotovosti, Wizz Air mal k poslednému marcovému dňu na účte viac ako 60 miliónov eur. „Pád im tak rozhodne nehrozí," dodal Procházka. Čo píše MF DNES si prečítajte v článku Wizz Air ztrojnásobil svoji ztrátu.
źródło: SME.SK
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy