×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Wyniki finanasowe Wizz Air


Na jednym z portali internetowych pojawila sie informacja o wynikach finanasowych WizzAir....Nie podejmuje sie tlumaczenia...ale z artykulu wynika ze WizzAir ma strate finansowa przed opodatkowaniem blisko 10 mln Euro... orginalny tekst: Letecká spoločnosť Wizz Air nedávno tvrdila, že nemá problémy. Jej finančné výkazy hovoria niečo iné. BUDAPEŠŤ, BRATISLAVA. Skupina Wizz Air je za uplynulé účtovné obdobie v strate vyše deväť a pol milióna eur (viac ako tristo miliónov korún). Vyplýva to z finančných výkazov, ktoré máme k dispozícii. Tie overila audítorská firma PricewaterhouseCoopers. „Konsolidovaná strata je kombinovaným výkonom troch leteckých spoločností – Wizz Air v Maďarsku, Bulharsku a na Ukrajine,“ povedal John Stephenson, výkonný viceprezident Wizz Air Group. Je to vôbec prvýkrát, čo manažment spoločnosti začal komentovať svoje finančné výsledky. Spokojnosť s výkonmi Stephenson povedal, že treba brať ohľad na to, že pražská základňa je súčasťou maďarskej prevádzky. „Táto vyrobila zisk vo výške 8,4 milióna eur za rok 2009.“ Bulharská a ukrajinská prevádzka sú podľa neho oveľa mladšie a sú v počiatočnej fáze, preto sú v strate. Do ziskovej sféry maďarskej prevádzky patrí aj Slovensko. Firma však z Bratislavy odchádza, dôvodom sú vraj nevydarené rokovania s letiskom. Samotné letisko takéto informácie popiera. Wizz Air mal podľa letiska nefinančné požiadavky a neakceptoval záväzok, že za prípadné poskytnuté zľavy musí garantovať určitý objem prepravy. Prepravca zrušil svoje plány vybudovať základňu v Bratislave už druhýkrát, no teraz si so sebou berie aj linku do Ríma. Lietať ju prestane 11. januára 2010. V októbri na nej prepravil 4350 cestujúcich. Podľa predstaviteľov spoločnosti nie sú za odchodom finančné problémy. „Sme spokojní s našimi výkonmi a nepovažujeme ich za problém,“ povedal včera Stephenson. O problémoch maďarskej firmy svedčí aj dohoda s držiteľmi dlhopisov vydaných v rokoch 2005 a 2006. Aerolínie v júli 2008 dohodli predĺženie ich splatnosti. Približne 32 miliónov eur, ktoré im mala spoločnosť zaplatiť už na budúci rok, dostanú ich držitelia až v roku 2015. Wizz verzus Sky Nahromadená strata skupiny je takmer 80 miliónov eur (takmer 2,5 miliardy korún). Slovenská letecká spoločnosť SkyEurope Airlines zbankrotovala s nahromadenou stratou 189 miliónov eur. V poslednom roku to bol práve Wizz Air, ktorý otvorene kritizoval SkyEurope za hospodárenie. Po tom, čo začiatkom tohto roka prišiel SkyEurope o šesť lietadiel, Wizz Air ohlásil veľkolepé otvorenie základne v Prahe. „Keď sme schopní ťažiť z aktuálnej situácie SkyEurope, tak aj budeme,“ vyhlásila spoločnosť v auguste. Ešte mesiac predtým kritizovala aj stratu SkyEurope a spôsob, akým spoločnosť podnikala. „V čase pádu SkyEurope sme my vyrobili za predchádzajúcich dvanásť mesiacov zisk,“ tvrdí Stephenson. SkyEurope sa však podľa neho nikdy nepriblížil k tomu, „že by bol ziskový“. Výročná správa SkyEurope za rok 2007 hovorí, že v poslednom kvartáli účtovného roku bola firma v zisku takmer 15 miliónov eur pred zdanením. Podľa predstaviteľov spoločnosti za jej finančné zdravie ručí aj dohoda so spoločnosťou Airbus na dodávku 50 lietadiel A320, ktoré majú byť dodané do roku 2017. „Spoločnosť Airbus by sa nezaviazala k takémuto kroku, keby nemala 100 percentnú dôveru vo finančnú stabilitu partnera,“ vysvetľovala koncom júla hovorkyňa spoločnosti Natasa Kazmér. No aj SkyEurope v roku 2006 podpísal zmluvu na 32 nových Boeingov 737–700NG. Pritom srata aeroliniek bola vtedy takmer 50 miliónov eur. „Majú akcionára, ktorý do firmy ďalej dáva peniaze," hovorí Ján Procházka, analytik spoločnosti Cyrrus. Hlavným vlastníkom je americký fond Indigo. Zásadný rozdiel je v stave peňazí na účtoch: zatiaľ, čo SkyEurope bojoval s nedostatkom hotovosti, Wizz Air mal k poslednému marcovému dňu na účte viac ako 60 miliónov eur. „Pád im tak rozhodne nehrozí," dodal Procházka. Čo píše MF DNES si prečítajte v článku Wizz Air ztrojnásobil svoji ztrátu. źródło: SME.SK

26/11/2009 22:07,  
<>

gość_d7b69 - Profil
gość_d7b69
  

gral - Profil
gral
  
jest rowniez napisane, ze Wizz, w przeciwienstwie do Sky, nie ma problemow z plynnoscia, na koniec marca na jego kontach bylo 60 mln EUR oraz ze firma uzgodnila z wierzycielami przesuniecie splaty obligacji wartych 32 mln EUR, ktora to splata przypadala na ten rok, az na rok 2015. Takze spokojnie, nie bedziemy zaorywac KTW przynajmniej na razie :)
27/11/2009 11:46  

  
na koncu artykulu jest zdanie/stwierdzenie ze: nie grozi upadek firmy....ale kilka zdan wyzej jest podany przyklad ze SkyEurope ktory bankrutujac mial 189 mln euro lacznego dlugo (Wizz ma 80 mln)...na innym portalu (czeskim) znalazlem rowniez porownanie (chociaz czesciowe) WizzAir do SkyBus(USA) ktory kilka tygodni przed bankructwem zamowil iles tam samolotow a po zamowieniu tychze samolotow oglosil upadlosc
27/11/2009 10:07  

  
Jesli Wizzair padnie, to w KTW powstanie taka dziura jak po NE w KRK, a nikle szanse zeby ktos inny u nich zdecydowal sie na otwarcie bazy. Tak wiec "potega" KTW jest w tym momencie powaznie zagrozona, oczywiscie nie chcialbym zeby sie tak stalo, ale patrzac na poprzednikow jak: Sterling (ktorego upadek byl wielkim zaskoczeniem) czy paru innych tak wlasnie moze sie stac.
27/11/2009 03:40  

  
otóż to: Ukraina i Bułgaria, które nie oszukujmy się, nie mają wielkiej liczby połączeń, ciągną całą resztę : Polska,Czechy, Węgry, Rumunia + kilka połączeń na Bałkanach, w dół.
A ta główna czesc to na oko jakies 70-80% działalności.
27/11/2009 01:00  

  
johner; ale Wizz ma tych filii tylko dwie wiec sila rzeczy ich marny wynik finansowy wplywa zasadniczo na calosc grupy;
27/11/2009 00:44  

  
jest wyszczególnienie,że czesc wegierska (czyli wszystko poza Ukrainą i Bułgarią) przyniosło 8,7mln EUR zysku. Chodzi mi o to,że raptem dwie filie w sposób drastyczny pociągnęły calosc w dół.
27/11/2009 00:40  

  
o Wizie od dawien dawna mowilo sie, ze to drugi Sky - duzo lata, nic nie zarabia.
27/11/2009 00:36  

  
johner: to jest tak jak GM Motors....opel w polsce zysk.....cala firma w tyl....tak samo jest i w tym przypadku....
26/11/2009 23:56  

  
johner:artykul mowi o W6 jako calosci firmy....i nie ma znaczenia ze ze filie A i B maja zyski a C i D straty...liczy sie calosc firmy....
26/11/2009 23:49  

  
Ale chwileczkę, Wizzair dzieli się na : głowny - zarejestrowany na Węgrzech, ukrainski i bułgarski (te w związku z wymogami formalnymi). jest powiedziane,że Wizz madziarski przyniósł zysk (dzialalnosc w Polsce, na ęgrzech, w Rumunii itd.). Te dwie małe wydzielone części tak mocno pociągnęły całosc w dół. I jest bardzo zastanawiające...
26/11/2009 23:45  

  
nie wiem czy upadna....ale ten artykul zadaje klam wszystkim ktorzy twierdzili ze W6 zarabia kase i ma same zyski....a tu d*** panie Hawranek:)
26/11/2009 23:16  

  
Prędzej czy później na pewno.
26/11/2009 22:53  

miras - Profil
miras
  
Ciekawe kiedy upadnie?
26/11/2009 22:31  

  
dodam tylko ze sumaryczna strata WizzAir to ...80 mln Euro...czyli firma nigdy nie przyniosla dochodu w ujeciu rocznym, najwieksze straty WizzAir notuje w Bulgarii i na Ukrainie....
26/11/2009 22:27  

  
Na jednym z portali internetowych pojawila sie informacja o wynikach finanasowych WizzAir....Nie podejmuje sie tlumaczenia...ale z artykulu wynika ze WizzAir ma strate finansowa przed opodatkowaniem blisko 10 mln Euro...
orginalny tekst:
Letecká spoločnosť Wizz Air nedávno tvrdila, že nemá problémy. Jej finančné výkazy hovoria niečo iné.

BUDAPEŠŤ, BRATISLAVA. Skupina Wizz Air je za uplynulé účtovné obdobie v strate vyše deväť a pol milióna eur (viac ako tristo miliónov korún). Vyplýva to z finančných výkazov, ktoré máme k dispozícii. Tie overila audítorská firma PricewaterhouseCoopers.
„Konsolidovaná strata je kombinovaným výkonom troch leteckých spoločností – Wizz Air v Maďarsku, Bulharsku a na Ukrajine,“ povedal John Stephenson, výkonný viceprezident Wizz Air Group.
Je to vôbec prvýkrát, čo manažment spoločnosti začal komentovať svoje finančné výsledky.
Spokojnosť s výkonmi
Stephenson povedal, že treba brať ohľad na to, že pražská základňa je súčasťou maďarskej prevádzky. „Táto vyrobila zisk vo výške 8,4 milióna eur za rok 2009.“ Bulharská a ukrajinská prevádzka sú podľa neho oveľa mladšie a sú v počiatočnej fáze, preto sú v strate.
Do ziskovej sféry maďarskej prevádzky patrí aj Slovensko. Firma však z Bratislavy odchádza, dôvodom sú vraj nevydarené rokovania s letiskom. Samotné letisko takéto informácie popiera. Wizz Air mal podľa letiska nefinančné požiadavky a neakceptoval záväzok, že za prípadné poskytnuté zľavy musí garantovať určitý objem prepravy.
Prepravca zrušil svoje plány vybudovať základňu v Bratislave už druhýkrát, no teraz si so sebou berie aj linku do Ríma. Lietať ju prestane 11. januára 2010. V októbri na nej prepravil 4350 cestujúcich. Podľa predstaviteľov spoločnosti nie sú za odchodom finančné problémy. „Sme spokojní s našimi výkonmi a nepovažujeme ich za problém,“ povedal včera Stephenson.
O problémoch maďarskej firmy svedčí aj dohoda s držiteľmi dlhopisov vydaných v rokoch 2005 a 2006. Aerolínie v júli 2008 dohodli predĺženie ich splatnosti. Približne 32 miliónov eur, ktoré im mala spoločnosť zaplatiť už na budúci rok, dostanú ich držitelia až v roku 2015.
Wizz verzus Sky
Nahromadená strata skupiny je takmer 80 miliónov eur (takmer 2,5 miliardy korún). Slovenská letecká spoločnosť SkyEurope Airlines zbankrotovala s nahromadenou stratou 189 miliónov eur.
V poslednom roku to bol práve Wizz Air, ktorý otvorene kritizoval SkyEurope za hospodárenie. Po tom, čo začiatkom tohto roka prišiel SkyEurope o šesť lietadiel, Wizz Air ohlásil veľkolepé otvorenie základne v Prahe. „Keď sme schopní ťažiť z aktuálnej situácie SkyEurope, tak aj budeme,“ vyhlásila spoločnosť v auguste.
Ešte mesiac predtým kritizovala aj stratu SkyEurope a spôsob, akým spoločnosť podnikala. „V čase pádu SkyEurope sme my vyrobili za predchádzajúcich dvanásť mesiacov zisk,“ tvrdí Stephenson. SkyEurope sa však podľa neho nikdy nepriblížil k tomu, „že by bol ziskový“.
Výročná správa SkyEurope za rok 2007 hovorí, že v poslednom kvartáli účtovného roku bola firma v zisku takmer 15 miliónov eur pred zdanením.
Podľa predstaviteľov spoločnosti za jej finančné zdravie ručí aj dohoda so spoločnosťou Airbus na dodávku 50 lietadiel A320, ktoré majú byť dodané do roku 2017. „Spoločnosť Airbus by sa nezaviazala k takémuto kroku, keby nemala 100 percentnú dôveru vo finančnú stabilitu partnera,“ vysvetľovala koncom júla hovorkyňa spoločnosti Natasa Kazmér.
No aj SkyEurope v roku 2006 podpísal zmluvu na 32 nových Boeingov 737–700NG. Pritom srata aeroliniek bola vtedy takmer 50 miliónov eur.
„Majú akcionára, ktorý do firmy ďalej dáva peniaze," hovorí Ján Procházka, analytik spoločnosti Cyrrus. Hlavným vlastníkom je americký fond Indigo. Zásadný rozdiel je v stave peňazí na účtoch: zatiaľ, čo SkyEurope bojoval s nedostatkom hotovosti, Wizz Air mal k poslednému marcovému dňu na účte viac ako 60 miliónov eur. „Pád im tak rozhodne nehrozí," dodal Procházka. Čo píše MF DNES si prečítajte v článku Wizz Air ztrojnásobil svoji ztrátu.
źródło: SME.SK
26/11/2009 22:07  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie