Odwlecze się budowa terminalu 3 w Łodzi

za gazetą kropka pl: Znów nie rozpocznie się budowa terminalu nr 3 na łódzkim lotnisku. Firma Poor, która przegrała ostatni przetarg, złożyła protest. Dwa tygodnie temu firma Warbud wygrała przetarg na budowę docelowego terminalu na łódzkim lotnisku. Przegrana - firma Poor - zaskarżyła rozstrzygnięcie. Pat na lotnisku trwa od kilku miesięcy. Były już trzy przetargi i po każdym przegrane firmy wnosiły protesty, więc lotnisko nie mogło podpisać umowy z wykonawcą. Teraz znów poczeka na decyzję prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Budowa terminalu miała rozpocząć się wiosną 2009 r., a zakończyć pod koniec 2010 r. W trzykondygnacyjnym budynku jednocześnie będzie można odprawiać pasażerów czterech boeingów 737. W terminalu mają być pomieszczenia centralnej sortowni bagażu, hale odpraw, pomieszczenia techniczne, garaż dla służb lotniska, biura z zapleczem oraz centrum monitoringu. Terminal będzie kosztował 187 mln zł. Z tego 77 mln zł dofinansuje Unia Europejska. Kurcze ja nie wiem jak LCJ wytrzyma tylko z dwoma terminalami przy takim obłożeniu lotami... będzie dobrze :D
18/11/2009 06:48  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
irton 2009-11-25 06:40   
irton - Profil irton
gazeta kropka pl :
Można budować nowy terminal na łódzkim lotnisku. Łódzkie lotnisko rozpoczyna ważną inwestycję: budowę docelowego terminalu pasażerskiego nr 3. W maju 2011 roku powinien odprawiać pierwszych pasażerów. We wtorek Leszek Krawczyk, prezes lotniska, i Wojciech Gerber, członek zarządu Warbudu SA, podpisali umowę w sprawie budowy terminalu. Na ten dzień łódzkie lotnisko czekało od wiosny, od kiedy próbowano wyłonić wykonawcę. Po każdym przetargu protesty firm, które przegrały, nie pozwalały na podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych. Ostatni przetarg próbowano rozstrzygnąć trzy tygodnie temu. Wtedy wygrała firma Warbud, ale w ciągu przepisowych dwóch tygodni przegrany PORR odwołał się do decyzji. Jednak Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych - po zapoznaniu się z protestem - uznała, że nie ma przeszkód, by podpisać umowę z Warbudem.

Przekazanie wykonawcy terenu pod budowę nastąpi w ciągu tygodnia, a prace rozpoczną się 7 grudnia. Inwestycja potrwa 18 miesięcy i powinna zakończyć się wiosną 2011 r. Nowoczesny terminal pasażerski będzie miał cztery kondygnacje. Odprawa pasażerska będzie odbywała się na parterze na 14 stanowiskach (check-in), skąd pasażerowie pójdą do stanowisk kontroli kart pokładowych i przejdą do kontroli bezpieczeństwa.

W budynku można będzie jednocześnie odprawiać pasażerów czterech boeingów 737. W terminalu mają być jeszcze pomieszczenia centralnej sortowni bagażu, hale odpraw, sklepy wolnocłowe, pomieszczenia techniczne, garaż dla służb lotniska, biura z zapleczem oraz centrum monitoringu.

Elewacja zewnętrzna będzie wykonana ze szkła i aluminium. Całkowita powierzchnia budynku wyniesie prawie 25 tys. m kw. Docelowo nowy terminal będzie w stanie obsłużyć od 1,5 do 3 mln pasażerów. Wartość całej inwestycji szacowana jest na ok. 190 mln zł, przy czym ok. 106 mln zł dostaniemy ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.

Bez tej inwestycji Lotnisko im. Reymonta mogło tylko pomarzyć o nowych ważnych połączeniach. Przewoźnicy flagowi, na których nam najbardziej zależy, wymagają wyższego standardu obsługi niż przewoźnicy nisko kosztowi, którym wystarcza to, co w tej chwili oferuje lotnisko. Szybkie wybudowanie terminalu zalecała Łodzi zresztą Lufthansa Consulting, która przygotowała strategię dla łódzkiego lotniska.
arti2007 2009-11-22 20:31   
arti2007 - Profil arti2007
ktgracz: od tej strony na pewno masz rację. Tak, Łódź ostatnio nie ma prawa do rządzących:)
ktgracz 2009-11-22 12:00   
ktgracz - Profil ktgracz
rzec
ktgracz 2009-11-22 12:00   
ktgracz - Profil ktgracz
arti2007: to historia jak z tym co było pierwsze - kura czy jajko? ;-) Póki nie będzie terminalu z prawdziwego zdarzenia, nie będzie tradycyjnych przewoźników (np. LH tak do tego podchodzi.. ) na lotnisku LCJ. A te procedury przetargowe i brak ludzi (u władzy, bo raczej nie "u steru") potrafiących brać odpowiedzialność (praca w budżetówce = to ciągłe dbanie o ciepłą posadę, poprzez unikanie ryzyka i wiążącej się z nim odpowiedzialności i nie wychylanie się z tłumu) za konkretne (choćby nawet były kontrowersyjne) decyzje - chciało by się żec "bo tutaj jest jak jest" ;/
arti2007 2009-11-22 03:05   
arti2007 - Profil arti2007
Nie wiem słuchajcie, nie orientuję się do końca, ale czy jest rzeczywista i racjonalna podstawa, żeby w Łodzi stawiać trzeci terminal. Tak naprawdę nie ląduje tam żadna linia tradycyjna, a więc naturalnie nie ma połączeń długodystansowych. Ciut bida z tą Łodzią:)
ktgracz 2009-11-19 13:51   
ktgracz - Profil ktgracz
plus oczywiście.. każdego z budżetówki i we wszystkich usługach publicznych osobisty terminal z trzema przyciskami potrafiącymi zdziałać cuda: a) satisfied b) acceptable c) not-satisfied --> wszystko by ruszyło i to w podskokach!! hihii
ktgracz 2009-11-19 13:44   
ktgracz - Profil ktgracz
do Chin na szkolenie jak przeprowadza się inwestycje strategiczne!! :D
humbak 2009-11-18 12:11   
humbak - Profil humbak
hahahahaha!
irton 2009-11-18 06:50   
irton - Profil irton
za gazetą kropka pl:
Znów nie rozpocznie się budowa terminalu nr 3 na łódzkim lotnisku. Firma Poor, która przegrała ostatni przetarg, złożyła protest.
Dwa tygodnie temu firma Warbud wygrała przetarg na budowę docelowego terminalu na łódzkim lotnisku. Przegrana - firma Poor - zaskarżyła rozstrzygnięcie. Pat na lotnisku trwa od kilku miesięcy. Były już trzy przetargi i po każdym przegrane firmy wnosiły protesty, więc lotnisko nie mogło podpisać umowy z wykonawcą. Teraz znów poczeka na decyzję prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.

Budowa terminalu miała rozpocząć się wiosną 2009 r., a zakończyć pod koniec 2010 r. W trzykondygnacyjnym budynku jednocześnie będzie można odprawiać pasażerów czterech boeingów 737. W terminalu mają być pomieszczenia centralnej sortowni bagażu, hale odpraw, pomieszczenia techniczne, garaż dla służb lotniska, biura z zapleczem oraz centrum monitoringu. Terminal będzie kosztował 187 mln zł. Z tego 77 mln zł dofinansuje Unia Europejska.

Kurcze ja nie wiem jak LCJ wytrzyma tylko z dwoma terminalami przy takim obłożeniu lotami... będzie dobrze :D
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy