Przesunięcie w budowie

Przesunięcie w budowie Oddanie nowej inwestycji na warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina zostało znów przesunięte. Tym razem na koniec przyszłego roku - przynajmniej tak mówi budujące je konsorcjum Budimex.Jeśli zostanie podpisany aneks do umowy (przez tymczasowego kierownika Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze) w sprawie wydłużenia terminu budowy, to nowy terminal będzie gotowy w...
23/11/2005 09:48   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aguirre 2005-11-25 18:39   
aguirre - Profil aguirre
Pedro, przykładasz zachodni szablon do Polski. Jesli powstanie Modlin Okęcie starczy na najbliższych 30 lat. Do Warszawy przylatują trojakiego rodzaju samoloty pasażerskie. A320 lub B737 czarterów i lowcostów, B767 LOTu oraz małe - (no ew. A320, B737) tradycyjnych przewoźników, zapełnione w małym stopniu. Skoro pierwsze oraz cargo odejdą do Modlina, to odpadnie ten segment, który generuje największy tłok - zapełnione samoloty z turystami. Za Atlantyk jest niewiele lotów, a biznes latający liniami tradycyjnymi nie jest duży i nie wykazuje tendencji wzrostowej. Tym bardziej, że coraz więkasz ilośc pracowników w podróżach służbowych jest wysyłana lowcostami, szczególnie na prowincję, ale do Warszawy też. Nasz kraj nie rozwija się tak, by stac się nawet lokalnym centrum biznesowym i żadne tysiące Azjatów nie będą chciały latac do nas aby zobczyc nasze 'niesamowite' atrakcje turystyczne. Zresztą największe sana prowincji i mogą poleciec czarterem do Krakowa lub Gdańska (co już występuje). Szansę Warszawy na transkontynentalny hub oceniam nieco tylko wyżej niż np. Bukaresztu, a znacznie niżej niż Kijowa. Przy rozwoju lowcostów z lotnisk regionalnych spadnie rola Okęcia nawet jako hubu krajowego. Do tego jeszcze Lot należy do Star Alliance, ktory ma obok naszego kraju 4 głowne huby europejskie i 5 - pomiędzy nimi - nie jest mu do niczego potrzebny. Szkoda więc pieniędzy podatników na wykupywanie gruntów Kulczyka czy innych lobbystów.
gosc_Pedro 2005-11-25 16:53   
gosc_Pedro - Profil gosc_Pedro
Roberto, Buenos Aires nie jest w Hiszpanii, tylko w Argentynie. Za 4-5 lat Okecie sie znowu zapcha, poniewaz juz w tym roku przewinie sie ok. 8 mln pasazerow, a nowy terminal jest przystosowany na przyjecie 10-12 mln pasazerow rocznie. Zatem niezwloczne jest zbudowanie 2 lotniska w Warszawie, np. Modlin, gdzie lowcosty, czartery, loty cargo, etc, moglyby latac.
W przeszlosci kiedys latano do Los Angeles, Detroit, Montrealu, Miami, Pekinu, Dubaju, Bangkoku, New Delhi. My Polacy czesciej latamy niz za komuny, zatem te rejsy bylby rentowne. Z tym ze w rozwoju przeszkadza nam PPL (komunistyczny skansen) i LOT (beznadziejnie zarzadzania linia lotnicza)
roberto 2005-11-24 12:22   
roberto - Profil roberto
polska dlugo nie bedzie hiszpania pedro.. nie ma szans na taki ruch w wawie jak buenos. Wiekszosc poalczen z polski to jednak polaczenie europejskie ktore juz mozna wykonywac wylaczenie z lotnisk regionalnych a dalekich polaczen z wawy i tak nie ma a do hubow tez mozna doleciec z regiolnalnych. Wawa swoj ruch miala przez lata sztucznie nakrecany i teraz zaplaci za to malym wzrostem.. za 3-4 lata ruch w wawie bedzie tylko 40% calosci ruchu w polsce.
roberto 2005-11-24 12:18   
roberto - Profil roberto
Pedro .. aniby czym ma byc zapchany ten nowy terminal.. Wg wszelkich wskaznikow miasto takie jak wawa przy loniach takich jak lot raczej przez 15 lat nie osiagnie wiecej niz 12-13mln.
A z tym nowy term sobie poradzi.
Tym bardziej ze 10mln na ktore jest terminal liczony to tez z 7-8 lat
gosc_Pedro 2005-11-24 11:36   
gosc_Pedro - Profil gosc_Pedro
Nasze lotnisko bedzie no i tak zapchane za 2 czy lata jesli nie zbuduje sie szybko Lotniska w Modlinie dla lotow Cargo, Low-costow i czarterow. Popatrzmy na lotniska w Buenos Aires. Blisko miasta jest lotnisko krajowe Aeroparque, z ktorego mozna poleciec tez do innych panstw Mercosur, a dalej od miasta jest Lotnisko Ezeiza (piekne, 3 razy wieksze od Okecia) na loty miedzykontynentalne i interlatinoamericanos. Czy nie moglibysmy sie wreszcie sie nauczyc od nich czegos. Narazie niech Okecie bedzie lotniskiem dla linii tradycyjnych, a Modlin lotniskiem czarterowym. A potem tak rozbudowac Modlin, ze nasze Okecie stanie sie naszym Linate jak w Milano. Naprawde mam dosyc tej naszej prowincjonalnosci. Zawsze wszystko u nas jest imposible (niemozliwe po hiszpansku).
chris 2005-11-23 18:20   
chris - Profil chris
Mój przyjaciel z RPA gdy pierwszy raz kilka lat temu przyleciał do Polski zdziwił się 2 razy. Pierwszy raz jak wysiadł na Okęciu - był zdumiony tym jak mały terminal jest w stolicy. Drugi raz zdumiał się gdy zobaczył jak duży jest kolejowy dworzec centralny ...
gosc_Cezar 2005-11-23 16:28   
gosc_Cezar - Profil gosc_Cezar
Ciekawe czy tak jak zapowiadano będzie wreszcie szybka kolej z Dworca Centralnego bezposrednio do terminalu.
gosc_blix 2005-11-23 15:50   
gosc_blix - Profil gosc_blix
Ha! To bylo przeciez wiadome. Wszystko przeciez w tym kraju nigdy nie bylo zrobione na czas. Najczesciej to co potrzebuje szybkiej realizacji. Brawo brawo.
chris 2005-11-23 13:44   
chris - Profil chris
A co obejmowała cała inwestycja oprócz budowy nowego terminalu ? ?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy