Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_bonzo
2005-11-28 12:32
Swietny material, gratulacje dla ekipy pasazera. Troche im zazdroszcze tego widoku chmur z kokpitu :) Czy mozna prosic o namiary na podklad muzyczny??
Chris: ups sorki, jakies takie przeoczenie :) Swoja droga, jesli radar stanalby pomiedzy KTW a KRK to byloby niezle rozwiazanie :) Chodzi o niedogodnosci terenowe ;)
Pomyslcie ze Airbus albo Boeing wrzucilby ciag wsteczny zeby sie sam wypchac (co chyba w tym przypadku jest niemozliwe) to szyby w terminalu zaczely by chdzic na wszystkie kierunki. Fizyka niestety to ogranicza, zbyt duze sily....
Bartek : A gdzie ja napisałem że radar w Pyrzowicach będzie dla całej południowej Polski ?
Jeszcze jedno - radar krakowski miał stanąć pomiędzy Pyrzowicami i Balicami, jednak silne lobby krakowskie zrobiło swoje.
Z tym wypychaniem to nie chcę się przemądrzac bo po prostu nie wiem, ale może wypychają te, które stoją przed terminalem a nie na bocznej płycie postojowej? Może jest jakiś przepis mówiący jak daleko koniec skrzydła może się znajdować od terminalu, albo mówiący, że skrzydło nie może przekroczyć linii "drogi technicznej"?
Jeszcze do tych pesymistów, którzy mówią, że powoli Wizz się wycofuje z KTW - własnie się pojawiło info, że zawieszone kierunki na zimę powracają do letniego rozkładu. A to, że Wizz nie otwiera nowych połączeń z Katowic (np. ten Amsterdam - szkoda) to jest to raczej wina wejscia Ryana na polski rynek. Wizz zdaje się, chce zaistnieć na innych lotniskach aby ludzie nie tylko Ryana tam widzieli. No ale niestety mało samolotów maja - "tylko" 7. Kiedy mają odebrać następny? Może wtedy coś nowego pojawi się w Katowicach?! PS. Kiedyś były ploty, że LH chce się wycofać z KTW - teraz obsługują 4 połączenia dziennie, w tym na trzech lata B737. Widać ludzie lubią plotkować o Pyrzowicach i przepowiadać im ciemną przyszłość.
Chris: Z tym ze radar bedzie dla calej poludniowej Polski to juz bajka ;) Krakow bedzie mial swoj, Katowice swoj i beda dwa zblizania w tak bliskiej odleglosci, bedzie ciekawie:) Co do tej sciagawki to zwykla checklista, jest to wykaz poszczegolnych czynnosci w odpowiedniej fazie lotu.
Maxx : No pewnie że warto inwestować w elektronike a nie marmury czego masz właśnie przykład w GTL i nikt nie twierdzi że jest inaczej. Niemniej powstający radar nie jest pomyślany jedynie dla lotniska w Pyrzowicach, a ma stanowić element nowego systemu dla całej Polski południowej. 2 lata temu nie było takiej potrzeby , ruch lotniczy był maly i Pyrzowice korzystały z radaru krakowskiego. Gdańsk takiej szansy nie miał gdyż zapewne najbliższy radar był na Okęciu. Natomiast nie wiem od kiedy Rębiechowo posiada obecny radar, ale raczej nie od 15 lat ... ? Czytałem zresztą gdzieś że mieli budować nowy radar od tej jesieni ...
Sciagawka? Nieee!!! To tylko maluuutka lista zakupow przedswiatecznych, jakie pilotowi kazala zrobic zona ;-)
Ok sam się zabanuję i problem z głowy.
dopiszę punkt 4 do Ryana: pisze się "rzec", nie rzecz :P A tak poważnie to czy ja dobrze zauważyłem, że w ostatniej scenie kapitan używa ściągawki?
chris: Nie wiem jak Ty, ja pamiętam jeszcze czasy jak Rębiechowo w ogóle nie miało żadnego radaru w okolicy. Był szum, histeria i wielkie halo, a to było 15 lat temu... Czasy się zmieniają i może warto ładować kasę raczej w elektronikę, która zapewni lepszą latalność, niż w marmury w terminalu. Ale mogę się mylić.
Co do wypychadła: wypychana była Lufa, może po prostu tak lubi.
To teraz cos ode mnie:
1. W materiale filmowym podane jest ze piloci ustawiaja wszystkie przyrzady podczas wypychania a nawet podczas kolowania co nie jest prawda poniewaz wszystko ustawia sie jeszcze przed zamknieciem drzwi
2. Kolejna bzdura to fakt iz piloci w 2 obsluguja wszystko. Robi to jedna osoba i zawsze jeden pilot wykonuje lot.
3. Jakos nie wiem czemu ale wole B737 ten joystick mnie nie przekonuje :)
pozdrowienia z PIK Komentarz moderatora: Cóż można rzec... komentarz do filmu był konsultowany z kapitanem bazy Wizz Air w Katowicach. Myśle, że więcej wyjaśnień nie potrzeba ;-)
Maxx : Co to znaczy dawno ? Rok , 2 lata temu ? Napewno nie bo nie było takiej potrzeby. Do dziś GTL korzysta z radaru w Krakowie.
I co to znaczy duży samolot ? Czy A 320 jest duży ? ... ;) Nadal nie widze uzasadnienia dla jakiegokolwiek samolotu o ile nie stoi przy rękawie i ma miejsce do zawrócenia. Zreszta czasami Wizz tak robi w Katowicach więc się zastanawiam od czego to zależy.
gosc_Tomec
2005-11-22 18:32
Czemu mozna tylko oglądać w WMP? mi on siada, wiec fajnie by bylo, jakbyscie dodali opcje oglądania wazych materiałów filmowych w Quick Time Player'rze
Czy mi się wydaje czy radar powinien być już dawno? :) Wypychanie się stosuje, żeby duży samolocik się sam nie szwendał. W Gdańsku też czasami wypychają - jest fajny duży Star chyba, nie takie małe coś jak w DTM :)
KrisG : Radar zbliżania ma być oddany do użytku "lada dzień"
PS
Czy orientuje się ktoś po co wykonuje się manewr wypychania ? Rozumiem to n lotniskach na których nie ma miejsca zawrócić samolotem np przy małych odległościach pomiędzy rękawami gdy stoi jeden samolot obok drugiego. W każdym innym przypadku wydaje mi się że taki moment wydłuża obsługę samolotu i powoduje dodatkowe koszty.
Realista: A tobie Balice płacą za czarnowidztwo? Jest miejsce i dla Popradu, i dla Ostrawy, i dla Balic, i dla Pyrzowic, i pewnie jeszcze to nie koniec... Tylko trzeba dać szansę.
gosc_Reali
2005-11-22 11:10
Do KTW juz chyba zaden przewoznik nie wejdzie. Wizz pomalu odlatuje do innych portow a zarzad GTL nie robi nic, zeby sprowadzic dodatkowe linie. Ale Krakow sie rozwija bardzo dynamicznie wiec Katowice moga byc zapasowym lotniskiem dla Krakowa.
gosc_Pablo
2005-11-22 10:17
Kapitalny materiał z nie mniej kapitalnym podkładem muzycznym :-) Pink Floyd Rządzi !