Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_7d3a2
2012-10-10 19:07
A kiedy jakies polaczenie Warszawa- Goteborg ? wielu pasazerow czeka!!!
gosc_edd8d
2012-10-10 08:45
Trzeba innym podkładać nogi zeby samemu utrzymac sie na powierzchni. Cała warszawka...
gosc_9f74f
2012-10-09 13:02
dobra - lepiej niech ktos napisze oficjalnie tak jak o POZ-FRA ze zostaja 2 polaczenia na zime
gosc_ee629
2012-10-09 12:09
malin: owszem, połączenie z WAW do FRA jest również dożywianiem hubu we FRA, ale w sposób dość neutralny biznesowo dla LOTu, tzn. przesiadający się we FRA będą przeważnie pasażerami lecącymi do portów do których nie dociera LOT.
gosc_4a27d
2012-10-09 12:03
@ gosc_bbbac Poznań 540 tys mieszkańców plus 338 tyś mieszkańców powiatu ( dane GUS 2012), czy to jest 1 mln?
A Waw jako hubu nie dyskwalifikuje, ale jeżeli latam z Poz do Fra, abo np. mam chęć polecieć z jedną przesiadką do Dubrownika, albo mój znajomy leci do Bankoku przez Fra to z Warszawy nam niewiele pożytku.
Nie wiem, czy większe zapełnienie będzie miał dodatkowy lot o 12:45 z Warszawy do Frankfurtu (który będzie jednym z wielu, a są inne dogodne połączenia lotu o 6, 11 i 18 i lufthansy o 10, 14, 17 i 19), czy o 13 z Poznania do Frankfurtu (które jest jedyne lotu i o 11 jedno ma lufthansa). Zaraz się obudzą, że lufhansa ma dobre wypełnienie i dobre ceny i będą wracać. Kwestia dożywiania nie jest prawdziwa, bo inaczej przeznaczyli by ten samolot na inną trasę, a nie na dożywianie tego samego hubu, tyle że z Warszawy.
Poza tym czy nie można napisać wprost (o ile tak jest) że z połączeń lotu z portów regionalnych Poznań jest najmniej rentowny (skoro nie likwidują połączenia np. z Gdańska, gdzie akurat geograficznie przesiadka w Warszawie na Frankfurt ma większy sens), dlatego zamykamy go a pasażerów z Poznania przepraszamy i oferujemy część biletów z dolotem z Poznania przez Waw w dobrej cenie.
gosc_bbbac
2012-10-09 11:43
znajdz sobie dane powiat poznanski plus miasti 986 i to sa dane z 2012 wiec ty bredzisz
gosc_6d4f1
2012-10-09 11:21
gosc_65037, co Ty bredzisz człowieku? powiat poznański zamieszkuję 338 tys mieszkańców a nie 1 mln. Wraz z Poznaniem liczy 860 tyś ( dane GUS).
gosc_c382e
2012-10-09 11:06
@gosc_944a9
Swieta racja! przewoznik narodowy, LOT, ktory zadbal o to, zeby nie miec ani jednego wlasnego saloniku biznesowego poza Warszawa i pokazuje swoim stalym klientom srodkowy palec. Cudownie! nawet Air Baltic ma wiecej, czytaj DWA wlasne saloniki.
gosc_d68ec
2012-10-09 11:04
malin, jak rozumiem połączenia z prawdziwym hubem to wg Ciebie FRA lub MUC, bo WAW dyskwalifikujesz. Jaki zatem interes ma mieć w tym LOT? Skoro tak bardzo potrzebne są połączenia z FRA/MUC to niech je załatwia ten kogo te huby są. A że LOT dozywia LH lotami WAW-FRA/MUC? Dożywia, ale te samoloty latają pełne, a jak kilka razy już tutaj pisano, samoloty Lotu z Poznania zapełnienia specjalnego nie miały...
gosc_65037
2012-10-09 11:03
powiat poznanski ma 1MLN LUDZI dane z 2012roku plus studenci. Pkb na mieszkanca 2 miejsce.najnizsze bezrobocie w kraju to sa fakty !
gość_e06fe, aglomeracja poznańska liczy od 800tyś do 1mln w zależności od zastosowanej koncepcji. A sam Poznań nie jest już drugim najbogatszym miastem w PL, co nie zmienia postaci rzeczy że jest ważnym ośrodkiem w PL
O co Wam chodzi? Że Poznań chce mieć więcej połączeń z prawdziwym hubem? Z tego powodu mamy wrzucić na luz?
Ja leciałem na przykład na weekend majowy tym właśnie połączeniem, o 13 z Poznania z przesiadką we Frankfurcie, do Dubrownika - nie zarobiła na tym lufthansa, tylko Lot i Croatia. Powrót też tym kasowanym lotemo 16 z Fra do Poz. Ja i rodzina, czyli 3 osoby, każda po 350 EUR return. Wydaje mi się, że lot na tym nie stracił. Jakbym miał lecieć przez Waw to wym wybrał albo przez Monachium, albo przez Frankfurt ale Lufthansą. Poza tym argument, że nie chcą feedować Frankfurtu jest bzdurny, skoro ten sam lot będzie leciał z Warszawy, czyli będzie feedował, ale już nie pasażerami z Poznania tylko z Warszawy.
gosc_e06fe
2012-10-09 00:07
moze nie wiesz ze aglomeracja poznanska ma po ad 1mln a Poznan to drugie najbogatsze miasto w kraju. Moze to chodzi o swietne polaczeniaa autostradowe
gosc_5b084
2012-10-08 23:49
orro: patriotyzm patriotyzmem, ale trzeba znac swoje miejsce w szeregu, a tego drugiego wiekszosci z dyskutantow z POZ brakuje... POZ to zaledwie male lokalne lotnisko, wiec nie oczekujcie zbyt wiele z uwagi na wasze polozenie miedzy duzymi (w porownaniu z POZ) osrodkami gospodarczymi jakimi sa BER, WRO, WAW czy 3City. Przewoznicy zawsze najpierw wybiora te miasta, a nie POZ.
gosc_944a9
2012-10-08 23:46
@gosc_71427
jezeli jeden ATR dziennie do fra ma swiadczyc o pepku swiata, to gratuluje poczucia humoru. Prawda jest taka, ze pomimo wyjatkowo korzystnej sytuacji na rynku (wejscie do ue, masowa emigracja Polakow, rozwoj turystyki zagranicznej)LOT nie zrobil nic. Jego kondycja i sila jest porownywalna z czech airlines i taromem, tylko, ze te dwa ostatnie maja 3-4 razy mniej potencjalnych klientow u siebie, 2 razy mniejsza gospodarke i 20 razy mniej "swoich" mieszkajacych w roznych czesciach Europy Do swiata z poz/wro/gda lata sie dzieki lufie, po europie dzieki wizzairowi i ryanairowi. Rozumiem, ze jak ktos pracuje dla lotu to przykro face the music, ale pamietajcie "prawda Was wyzwoli".
ha
ha
ha. Ale przedni żart... Wydaje mi się, że lokalny patriotyzm to nic złego.
gosc_71427
2012-10-08 23:18
Zamiast POZFRA by LO, K2 zaoferuje polaczenie POZLUZ by chlopaki z Poznania mogli dac na luz i przestali myslec o swoim lotnisku jak o pepku swiata.
Jakie problemy z terenem ma niby Ławica? Loty nocne - co za problem? Infrastruktura jest taka, że dla wszystkich w dzień starczy miejsca. Pociąg typu TGV, ale dowcip, pewnie za 20 lat. Problem jest w tym, czy LOT chce latać z regionów, czy nie? A jeżeli nie, to czy faktycznie ludzie z regionów zawsze będą chcieli przez Warszawę? Tyle że przez Warszawę zawsze na zachód będzie dalej. Jeżeli nie będzie dobrych połączeń przesiadkowych w Warszawie (szybki transfer, bogata siatka) to Warszawy nie wybiorą. Firm niemieckich jest dużo w Poznaniu, dużo biznesu latało do Fra, mnie się też zdarzało kupić bilety na to połączenie zarówno za 500 zł RT, jak i 2000 zł RT. A teraz ta kasa pójdzie do Lufthansy.