Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_24e5c
2012-09-03 17:46
OLT i AmbeGold to chyba najwiekszy przekret finansowy od czasu Baksika..
pcharasz proponuje Ci przeczytać jeszcze raz artykuł albo tylko sam początek a nie uskuteczniać własne teorie
gosc_8c6d9
2012-08-22 20:30
pcharasz: struktura OLT wyglądała nieco inaczej niż może się to wydawać. OLT Express Poland(dawny YES) wykonywało loty dla OLT Express Regional (Jetair)po kraju. W rozliczeniu między firmami Regional miał zapłacić za wykorzystanie A319/320, gdyż to Regional był dysponentem wszystkich wpływów ze sprzedaży biletów. Pomimo upadku Regionala, OLT Express Poland miało nadal szansę na kontynuowanie działalności pomimo niezapłaconych przez Regionala usług jakie były dla nich wykonane. OLT Express Poland jako swoją główną dochodową usługę miała chartery i nawet po postawieniu Regionala w stan upadłości była w stanie kontynuować działalność, gdyż był chętny inwestor do przejęcia firmy. Plichta jednak nie chciał negocjować i chciał położyć OLT w całości tłumacząc się brakiem czasu i koniecznością ratowania AG, chociaż na sprzedaż OLT Express Germany znalazł czas. Z powodu ignorancji Plichty właściciele zażyczyli sobie natychmiastowego zwrotu samolotów, nie chcąc ryzykować niezapłaconych należności za wynajem.
pcharasz
2012-08-21 03:56
Przecież to ta sama linia lotnicza, ważny jest moment zaangażowania kapitałowego Amber Gold, który nastąpił w połowie 2011 roku, a nie kiedy zmieniono nazwę na jaką. Przejęcia Yes-a czy OLT to po prostu ekspansja. Mimo, że OLT Express Poland i OLT Express Regional były dwiema oddzielnymi firmami, to chyba jednak pod względem operacyjnym nie do końca.
gosc_c7d41
2012-08-21 01:39
Bez sensu jest ten artykuł.Autor opowiada jak powinno być co robić.Rozczula się i wytyka błędy.Czemu nie powiedzieć że to była pralnia i o to chodziło,że w d... mieli zarobek bo wtedy pralnia nie funkcjonuje.Autor zupełnie niepotrzebnie i uważam bez sensu się rozpisał i wymyślał teorię. A podsumowanie jest takie że kasy z Ambera mieli jeszcze sporo ale KNF uciął łeb sprawie i dlatego padli tak wcześnie.
pcharasz ale my piszesz o OLT a nie o Jetair a różnica miedzy 2-3 lata a 3-4 lata jest zasadnicza .
szkoda , szkoda. Mam nadzieje ze teraz ktos podłapie pomysłi kilka tras sie odrodzi.
pcharasz
2012-08-19 15:58
michalb, przecież irkolo wrzucił cytat, wypowiedziany przez Frankowskiego jakiś rok po dopłacaniu do działalności Jetair, późniejszego OLT Jetair. Skoro rok po tym mówił o 2-3 latach, to razem wychodzi 3-4 lata.
antyoszlom , może zamiast rzucania suchych frazesów , napiszesz jakiś przykład gdzie on mówił o 3-4 latach?
gosc_117d4
2012-08-19 12:26
Siatka była na chybił trafił. 7 lotów dziennie GDN-WAW, tyle samo ma LOT , do tego doszly tanie autobusy 15 dziennie i pociagi 6 dziennie, ktore jada juz 5,5 h. Juz nawet tylko na tej trasie bylo wiadomo ze przesadzili. Jak zobaczylem od listopada wtanie z GDN loty do Reykjawiku, gdzie bardzo trudno jest tanio sie dostac to wszystko wyglada na celowa akcje wyciagniecia od ludzi kasy.
Prawie 100 tys osob oszukanych i jakos cicho o tym w mediach jak na skalę zjawiska. Plichta nie został aresztowany tylko ma dozur, a chłopak za podrobienie legitymacji idzie siedzieć.
Moze oprocz niejakiego Bąka w OLT bylo wiecej znajomych Tuska?
5 pytań do... Jarosława Frankowskiego
Pasazer.com: Czy wątpliwości związane z zapleczem finansowym Amber Gold, jak również bardzo mały jak na przewoźnika lotniczego kapitał zakładowy OLT Express zapewnią stabilne funkcjonowanie w przyszłości?
Jarosław Frankowski: Nie nastawiamy się na zysk przez najbliższe 2-3 lata. Wiemy, że przez ten czas będziemy musieli wydawać spore pieniądze. Mamy na to przeznaczoną pewną pulę pieniędzy.
zobacz link
antyoszolom
2012-08-19 11:59
michalb: Sobie jaja robisz? czy piszesz powaznie? ;) Przecież sam Frankowski to mówił na kilku konferencjach w marcu i kwietniu...
Chciałbym się dowiedzieć skąd autory takie rewelacje bierze ;"Pieniędzy miało wystarczyć na 3-4 lata działalności," ?
Czyżby za dużo oglądał TVN24 ?
Fajnie napisane, duzo wysilku w wytlumaczenie takich banalukow co przedzkolak biznesowy powinien wiedziec o 2 w nocy po przebudzeniu. Nie negocjowac znizek? Moze sie klocili zeby jednak nie przyjac tych wspomnianych znizek lotnisk:-) Nie wierze, ze to sa bledy. Mysle ze po prostu o to chodzilo. Daleko mi od spiskowych teorii, ale to wyglada na ewidentna pralke.
gosc_ec3cb
2012-08-18 22:52
Nie tak dawno jak pisało się prawdę o OLT EXPRESS to było się wręcz linczowany na forach , media też unikały negatywnych artykułów o tym przewożników gdyż OLT kupował reklamy - niestety nie ma co rozpaczać , ja mam tylko satysfakcje że moja słynna czerwona lamka zaświeciła a wielu mądrych tutaj zostało na lodzie z biletem do nikąd, ci co pluli na LOT i EUROLOT teraz wynoszą ich w niebiosa - jesteśmy zbyt biednym narodem by latać po Polsce i tyle na dodatek dość naiwnym, cud że ta firma pociągnęła tylko 3 miesiące , bo strategia była obmyślona
usuniety
2012-08-18 21:00
katowiczan: może Sz.Pan Redaktor Sipiński się pomylił i chciał napisać "Zdarzały się rejsy, ze w ATR72 podróżował jeden pasażer" A na jakiej trasie? Poznań- Szczecin. Nie wierzysz? zobacz na film w linku.
zobacz link
wyrzucić catering, nie kupować samochodów, zlikwidować busa w gdańsku, 30% biletów za 99PLN, zniżki na lotniskach, odprawa on-line, wyraźnie inna oferta dla biznesu no i uczciwy inwestor - moim zdaniem to wystarczyłoby do sukcesu
katowiczan
2012-08-18 20:34
"Zdarzały się rejsy, że w Airbusie A320 podróżował jeden pasażer."
Przepraszam, na jakiej trasie?
gosc_080f9
2012-08-18 20:33
Proszę się przyznać ile LOT Wam płaci :)
gosc_54b1c
2012-08-18 20:13
@john
Możesz rozjaśnić jak AG zostało zniszczone przez III RP?