Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_134df
2012-07-24 15:41
@as77Wszyscy chcieliby być młodzi, piękni i bogaci, ale takie rzeczy to tylko w erze ;)
spooks:
Najwygodniej jednak jest latac i tanio, i bezposrednio. Moze w przyszlym sezonie bedzie lepiej...
Trzeba czekac, i zobaczymy, co bedzie sie dzialo :).
LO do MAD bywa tani, ale trzeba wyczekac promocję :) poza tym jeżeli komuś już zależy na MAD to często taniej wychodzi LH z przesiadką w FRA-MUC-DUS
gosc_47cb6
2012-07-21 17:49
Iberia do Warszawy też pusta nie latała (leciałem dwa razy i zawsze samolot pełny), więc nie rozumiem czemu się wycofali. i tak Iberia lata do pragi, ale na pewno nie 7 dni w tygodniu.
a do Rygi lata Iberia Express.
komentując jeszcze decyzję Ryana do obcięcia Krakowa do 2 razy w tygodniu, naprawdę nie rozumiem tej decyzji, zwłaszcza biorąc pod uwagę ze wizz wycofuje się z KTW-MAD. mysle, ze ceny w ryanie do krakowa staną się naprawdę nieciekawe, bo zapotrzebowanie będzie nadal takie samo jak jest (latam na tej trasie kilka razy w roku (w sensie MAD-KRK) i samolot zawsze jest pełny), a mniej 3 loty mniej na tydzien (sumując ktw i krk).
gosc_0499a
2012-07-21 17:11
Nie sądzę że Iberia wróci, tam teraz pewnie BA wszystko kontroluje. Ale fakt samoloty puste nie latały. A Iberia lata jeszcze do Pragi?
Po co nam Emirates? Dajcie Iberie ! ;)
A tak powaznie, to cos z tym problemem linie musza zrobic.
gosc_c2d61
2012-07-21 16:46
Zgadzam się, ceny LOTu do Madrytu nigdy nie były tanie. Pamiętacie jeszcze jeszcze Air Europa? :-) oni mieli najlpsze ceny i bagaż 30kgs (jesli nie więcej). Potem była Iberia i też było w miarę OK, ale się wycofali, swoją drogą nie rozumiem dlaczego! był spory ruch tranzyt, sam leciałem do Buenos Aires. TAP się jakoś opłaca latać do Lizbony. natomiast w Iberii ostatnio widziałem loty do...Rygi.
Przykladowo koncowka wrzesnia LO z WAW do MAD jest strasznie drogo (ponad 1200 zl/2 strony). Ja chcialem leciec na kilka dni pozwiedzac miasto, nie tracac przy tym majatku -.-
gosc_0bacb
2012-07-21 14:43
@gosc_a9e15 - tylko nie kazdemu chce sie katulkać do wawy i tam czekac na przesiadke, kiedy w 3h z krakowa i jestes na miejscu. a z LO moze ceny i sa konkurencyjne (tylko jeśli planuje się podroz z wyprzedzeniem i to w promocji), choć raczej w Locie nie da się kupić w szczycie sezonu biletu za 340 zł z bagażem na 2,5 tygodnia przed wylotem. więc jednak nadal ryan ma plusa :)
gosc_ea36b
2012-07-21 13:40
as77: w Niemczech 1,5 roku temu wprowadzono podatek "od zatruwania powietrza" i na ilości pasażerów się to nei odbiło. Ryan pokasował trochę połączeń, ale po jakimś czasie i tak znowu je otworzył
gosc_a9e15
2012-07-21 12:40
LO do MAD można kupić w dobrej cenie. Bardzo często korzystam z tej trasy i wolę lecieć LO z przesiadką w WAW niż FR.
Nie chce mowic, "a nie mowilem", ale tak niestety jest... Podatek szybko odbije sie hiszpanskim wladzom, i pewnie zostanie zlikwidowany, jak w Irlandii.
Ogromne ciecia na El Prat i Barajas dotkna masy pasazerow.
Tak sobie msyle, ze w ten sposob dotarcie z Polski do Madrytu zrobilo sie bardzo utrudnione - loty tylko LO z WAW i FR z KRK... Cieniutko. Liczylem na otwarcie trasy z MAD do WRO, ale chyba sie tak szybko nie doczekam... :/
gosc_16681
2012-07-21 00:08
oplaty wzrosly dwukrotnie ale i tak jest w dalszym ciagu taniej niz na okeciu, to pokazuje jak drogim okecie jest lotniskiem
gosc_89f25
2012-07-20 21:01
gosc_8aee6 - Zgadzam się z Tobą w 100%
Uważam dokładnie tak samo!
gosc_8aee6
2012-07-20 19:31
opłaty wzniosły po 6 euro w MAD i BCN więc wcale nie jest to tragiczny wzrost dodając juz do ceny biletu (które w przypadku ryanaira z madrytu do polski już dawno przestały być tanie, może poszczególne daty w listopadzie..) . Pominę to że leciałem z MAD do KRK tydzien temu i ryanair sam obciazyl moja kartę kredytową tym nowym podatkiem (bilet został zakupiony przez zatwierdzniem przez hiszpanski rząd nowego podatku) już po zakupie biletu, więc kto zapłacił ja czy ryan? Bezsensowne szantażowanie władz danego kraju takimi posunięciami, bo pasażerowie i tak będą latać na tych trasach gdzie ryan zmniejszył zaoferowanie, a zapotrzebowanie pozostanie takie samo, więc ceny jeszcze bardziej pojda w górę mimo podatku.
Opłaty dotyczą wszystkich linii, tak że proporcje cenowe mogłyby zostać zachowane. Nadal mogliby pozostać tani, oczywiście na odpowiednio wyższym poziomie.
wojtek, FR jest linią niskokosztową... oczywiście mogą nadal latać i przerzucić te opłaty na pasażerów tylko że wtedy znaczenie "niskokosztowa" straci sens bytu i FR może zostać postrzegana jako linia droga, co przyniosłoby im większe straty niż rezygnacja z tych tras...
Ponadto gdyby nie skasowali tych połączeń byłby to sygnał dla innych portów, że mogą dowolnie zwiększyć opłaty
Nie rozumiem trochę tej szopki z zamykaniem połączeń. Zachowują się tak, jakby te opłaty płacili sami - charytatywnie, zapominając przy tym, że do biletów także dokładają opłaty lotniskowe, suma sumarum to pasażerowie za to płacą.