LOT zawiesza loty na Bliski Wschód

LOT zawiesza loty na Bliski Wschód PLL LOT informują, że w związku z sytuacją polityczną na Bliskim Wschodzie polski przewoźnik czasowo zawiesza połączenia do Bejrutu, Damaszku oraz Kairu. LOT zdecydował o czasowym zawieszeniu połączeń do Egiptu, Libanu oraz Syrii ze względu na niestabilną sytuację społeczno-polityczną w tym regionie, a także z uwagi na mniejsze zainteresowanie pasażerów lotami w tych...
05/04/2011 11:40   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
tadeo64 2011-04-08 21:56   
tadeo64 - Profil tadeo64
Sorki raz jeszcze - oto dzsiejsza widomość m.in. z Damaszku dla ilustracji czy LOT miał rację: ** Komentarz moderatora: Linki zamieszczamy poprzez specjalne pole dodaj link
tadeo64 2011-04-08 21:04   
tadeo64 - Profil tadeo64
LOT musi pozbyć się finasowych balastów. Ciszę się, że nie boją się podejmować niepopularnych decyzji. Jak trzba zamknąć połaczenie to trzeba to robć. Wszystkie linie to robią tylko LOTwi się tego zabrania. Dziwny tekścik red. Szdrowicza. Nie pierwszy z resztą lansujący Mikosza. Taka przypadkowa propaganda sukcesu.
b747400er 2011-04-07 16:29   
b747400er - Profil b747400er
tomwkr7: jezeli chcesz uruchomic te rejsy z KRK, to oznacza, ze musisz przebazowac samolot do KRK i doliczyc koszty przebazowania do nowych operacji. Warto tez sprawdzic, czy samolot 'obroci wylatujac o 2240 z WAW do KRK i potem do MOW, LED, AER, VLC, LIS czy OPO i z powrotem do KRK i WAW na 7 rano. Do ostatnich 4 napewno nie. Po drugie, czy az takie bedzie zainteresowanie MOW lub LED w srodku nocy to nie wiem, skoro mozna doleciec tam z KRK za dnia via WAW, VIE, MUC, KBP. Rejsy nocne to takze ruch o najnizszym wplywie na fotel. Moze warto jeszcze zobaczyc jak LO wychodzi nocny LO679/680 na trasie WAWSVO v.v. i wtedy rozwazac wprowadzenie podobnego rejsu z KRK. Jesli chodzi o AER, VLC czy Portugalii, to jesli te kierunki mialby sie pojawic, to w pierwszej kolejnosci z WAW, gdyz oprocz ruchu lokalnego, moga tam liczyc na tranzyty. Wez teraz to wszystko pod uwage, zrob business case i zastanow sie raz jeszcze czy te rejsy, ktore proponujesz maja rece i nogi.
humbak 2011-04-07 11:46   
humbak - Profil humbak
Znowu Szu pokazal swoj ciety pazur. I dobrze!
tomwkr7 2011-04-07 00:21   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
b747400er: po pierwsze to te loty nie muszą być wcale na bliski wschód, po drugie loty nie muszą odbywać się akurat z WAW, a co do proponowanych tras to: np. Kraków-Moskwa (duże zapotrzebowanie z południa), St. Petersburg, Sochi, ponadto loty do Walencji, któregoś z miast Portugalii itp. jest wiele możliwości
red2010 2011-04-06 19:21   
red2010 - Profil red2010
4tech Przez siatke regionalna rozumie ogólnie polaczenia z lotnisk regionalnych do roznych destynacji. Genralnie wypowiadam sie w sprawie braku logiki w polityce LOTu. Wielka Brytania i Irlandia okolo miliona Polaków, Norwegia, Holandia i inne pewnie koleny milion, wkrótce Niemcy i Austria, wiekszosc z mniejszych miasteczek, sciana wschodnia i poludnie a wiec raczej nie po drodze do Warszawy. Nalepszy dowód to wypelnienie FR czy Wizz na nasze lokalne. Sam latam srednio 10 razy w roku i zostawiam pieniadze u obcych bo nie mam wyboru.
b747400er 2011-04-06 19:18   
b747400er - Profil b747400er
Tomwkr7: Podaj zatem trasy, dokad bys skierowal samoloty latajace w nocy na Bliski Wschod. Nawet gdyby samolot polecialby gdzies pusty to koszty wszystkich rejsow spadly (wynika to z matematyki - majac taki samy licznik: rata leasingowa i wiekszy mianownik: wieksza liczba godzin blokowych), ale jesli samolot lecialby pusty i nie byloby wplywow owe rejsy bylyby nierentowne. Problem w tym, ze noca nie ma wielu mozliwosci zaangazowania samolotu, gdzie sobie mozna latac dowoli jak po UE. 4tech: Co do sytuacji w Egipcie, to jest juz spokojniej, ale dalej utrzymane jest curfew i trzeba latac za dnia. A rejs WAWCAI za dnia wylatujacy o 7 rano jest malo sensowny, gdyz nie ma daje tranzytow, a dla tej trasy tranzyty sa bardzo istotne. Po za tym jesli LO nie ida rejsy bliskowschodnie, to zawieszenie ich z powodu sytuacji politycznej stanowi swietny excuse. Nie ma co utrzymywac kierunkow, jesli sie na nich traci, tylko po to by na mapie byl dodatkowy punkt. Co do kierunkow, ktore mogly by je zastapic to nie ma ich wiele. Pewno dobrym pomyslem byloby wprowadzenie rejsow na Ural, ale prawdopodbnie umowa polska-rosyjska takiej mozliwosci nie daje. Te rejsy moga byc obslugiwane noca, ale dzieki czasowi przelotu i roznicy czasu operacje w portcie przeznaczenia odbywalyby sie ok. 6-7 rano czasu miejscowego. Jak napisal Mietek: w LO nie pracuja idioci, ktorzy zaplanowali siatke na wiekszej liczbie samolotow niz maja i teraz beda zamykac bliski wschod. Likwidacja nocnych rejsow nie zwiekszy dostepnosci samolotow za dnia. A z tego co wiem, to na S11 czesc 734 z czarterow miala przejsc na stale do obslugi rejsowek.
mietek 2011-04-06 11:46   
mietek - Profil mietek
No to git. A swoją drogą to mysle, że w LOT nie pracują idioci i nie beda trzymać trasy do Damaszku jeżeli nie będzie dochodowa albo użyteczna do transferów.
Z tego co mówili to na przykład loty do Bejrutu miała bardzo dobre wypełnienie, a bilety nie są tanie. Co do Kairu to nie mam pojęcia.
tomwkr7 2011-04-06 11:13   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
mietek- i ja w pełni się z tym co napisał b747400er zgadzam poza jednym że obniżenie relatywnych kosztów wszystkich rejsów było by jeszcze lepsze gdyby ten samolot skierować na inną trasę gdzie obłożenie jest dużo większe a nie lecieć na pusto tylko po to żeby utrzymać daną trasę.
mietek 2011-04-06 09:11   
mietek - Profil mietek
tomwkr7: ale czy ja pisałem coś o ekspansji??? Ja odniosłem się do Twojego wpisu odnośnie regionów, który nie ma nic wspólnego z temtem. A na temat ekspansji to Ci już zresztą b747400er odpowiedział.
4tech 2011-04-05 22:41   
4tech - Profil 4tech
mateusz26, to że trasa do DAM sprzedaję się najsłabiej ze wszystkich tras na Bliski Wschód to wiadomo od samego początku, i wierz mi tu nie chodzi o "sytuację polityczną" w tym regionie tylko o totalny brak floty. Tym bardziej że zaczynają się już czartery i samoloty obsługujące trasy ( np na LHR) muszą wrócić do obsługi czarterów a nie ma czym ich zastąpić.
mateusz26 2011-04-05 22:33   
mateusz26 - Profil mateusz26
4tech, nie zgodzę się z Twoim postem, że sytuacja w Damaszku jest spokojna, byłem w Syrii 2 tygodnie temu i sytuacja jest napięte ludzi wychodzą na ulicę, krzyczą- wojsko stara się opanować sytuację;/

franz_, na pewno ten zabieg pomoże Lotowi! jak leciałem do Syrii to w samolocie było dosłownie 4 osoby jak wracałem już lepiej może około 20 osób było ale to maks, więc na pewno zyskają na zawieszeniu i gdy sytuacja się polityczna się unormuje wznów wznowią połączenia w sam raz na okres letni.

Jeśli zaś chodzi o powracanie co zrobił Prezes Mikosz zostawię bez komentarza to tak jak by wracać do czasów gdy polska była od morza do morza. Czasy się zmieniają i Prezesi również trzeba żyć przyszłością a nie przeszłością i gdybaniem.
franz_ 2011-04-05 22:06   
franz_ - Profil franz_
Ja mam wrażenie, ze ten zabieg może pomóc LOT-owi; jeśli nie mają pasażerów na tych kierunkach i latają na pusto to może zyskają coś na tym zawieszeniu zamiast tracić na pustych samolotach
4tech 2011-04-05 22:06   
4tech - Profil 4tech
B747, po 1 sytuacja w Egipcie w zasadzie wróciła już do normy, po 2 BEY ( Liban) jest w chwili obecnej najspokojnieszym miastem/państwem w tym regionie, po 3 sytuacja w Syrii owszem jest napieta ale nie dotyczy to Damaszku i okolic. Po 4, z nieoficjalnych źródeł wiem ze jest to spowodowane "brakami w sprzęcie".
b747400er 2011-04-05 21:43   
b747400er - Profil b747400er
A czy wzieliscie pod uwage to, ze LOT utrzymuje te rejsy, bo gdyby je skasowal od dzis, wowczas wszystkim zabukowanym na rejsy w ciagu najblizszych 14 dni musialby wyplacic odszkodowanie wg przepisow UE i jeszcze przebukowac ich na inne polaczenia - co teraz nie jest latwe, gdy wiele linii pozawieszalo swoje polaczenia to krajow Regionu. A za kupno takiego biletu przewaznie trzeba zaplacic innemu przewoznikowi po stawce Economy Full Fare - zwlaszcza, ze oferta jest sporo mniejsza obecnie. Wiec zawieszenie rejsow juz od dzis byloby niezwykle kosztowne, wiec moze warto poczekac chwile. Po za tym moze uwazali, ze rewolucyjne nastroje potrwaja miesiac - poltora i ruch pasazerski wroci do normy. Tomwkr7: rejsy bliskowschodnie z zasady obsluguje sie noca, kiedy zbytnio nie ma innych mozliwosci wykorzystania tych samolotow po za kierunkami wlasnie na Bliskim Wschodzie czy TBS/EVN/LCA. Wprowadzenie tych relatywnie dlugich rejsow nocnych pozwalalo tez obnizych koszty wszystkich pozostalych - poniewaz miesieczna stawke leasingu dzieli sie przez liczbe wylatanych godzin blokowych, a im tych wiecej, to relatywnie wszystkie rejsy tansze i mniej rejsow nierentownych.
jurek 2011-04-05 20:49   
jurek - Profil jurek
a ja sądzę, że za niecały rok po kolejnych wyborach parlamentarnych do LOTu przyjdzie nowy prezes i ogłosi kolejną genialną strategię (bo poprzednia oczywiście była do bani) i tak w kółko Macieju bęc.
4tech 2011-04-05 20:34   
4tech - Profil 4tech
red2010, BA to nie najlepszy przykład jak chodzi o siatkę regionalną ( zależy co jeszcze przez to rozumiesz)
red2010 2011-04-05 20:27   
red2010 - Profil red2010
Nie znam innej tak pokreconej lini lotniczej. Jakies smieszne niszowe kierunki do niebezpiecznych miejsc zeby wozic garstke emgrantów i troche turystów. Kazda powazna linia lata ze lub za swoimi rodakami. Wstarczy popatrzec na BA czy Air France, byle kolonie, miejsca pracy ich obywateli, kierunki wakacyjne i mocna siatka regionalna. Ale przeciez LOT wie lepiej jak robic biznes, w koncu jest krezusem;)
4tech 2011-04-05 18:05   
4tech - Profil 4tech
Odbija się czkawką rezygnacja przez obecny zarząd z zakupu Dash-ów.
blava 2011-04-05 17:08   
blava - Profil blava
tomwkr7 masz racje , z motyka na wiatraki sie LOT porywa . Mysle ze na takie destynacje powinien wykozystac sily Aliancji swej , i pogodzic sie ze jest pionkiem w tej grze , trzymac sie tego co juz ma , i powoli rozwijac skrzydla , a napewno poprawic sie na regionalnych , zaczac sprzatac od swojego podworka.Ale moze nie mam racji i warto doswiadczac .
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy